Sowiniec Sowiniec
942
BLOG

Stosunek do Kuklińskiego probierzem patriotyzmu

Sowiniec Sowiniec Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 291

              Ilekroć czytam długie artykuły lub śledzę namiętne dyskusje medialne na temat generała Ryszarda Kuklińskiego, w których padają skrajnie różne oceny jego postępowania i dochodzi do przysłowiowego dzielenia włosa na czworo, tylekroć przypomina mi się fragment felietonu, jaki zamieścił w styczniu 2014 roku w „Rzeczpospolitej” pisarz, poeta, scenarzysta i reżyser telewizyjny Artur Ilgner: 

           „Gdy ktoś obcy próbuje  wciągnąć mnie w dyskusję o polskich  sprawach, zadaję  mu krótkie  pytanie: co pan/pani sądzi o Kuklińskim?  I od razu   mam  jasność. Z  kim mam przyjemność lub nie.”

           Chyba nikt równie krótko i dosadnie nie streścił istoty sporu o człowieka, który z miłości do Ojczyzny samotnie rzucił wyzwanie sowieckiemu imperium zła.

          Jestem niezwykle wdzięczny autorowi zacytowanych wyżej słów, którymi często wspomagam się w licznych debatach o jednym z największych bohaterów w najnowszej historii nie tylko Polski, ale całego świata.

          Oto cały artykuł Ilgnera:

                       http://www.rp.pl/artykul/1083262-Jazgot-nad-Kuklinskim.html

 

Sowiniec
O mnie Sowiniec

filozof-fenomenolog, autor "Zarysu filozofii spotkania" i "Filozofów o godnym życiu", harcerz, publicysta prasy krajowej i polonijnej, przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego, rzecznik Porozumienia Organizacji Kombatanckich i Niepodległościowych w Krakowie, były reprezentant prasowy pułkownika/generała Ryszarda Kuklińskiego w Polsce

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka