Wojtek Wojtek
145
BLOG

wybór bez możliwości odwrotu...

Wojtek Wojtek Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Każdego dnia zmierzamy się z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje. Czasem są to decyzje błahe, nie mają one skutków dotkliwych, ale czasem są to decyzje nieodwracalne, decyzje, które mogą zdecydowanie odmienić nasz los i w razie niepowodzenia trzeba będzie pogodzić się z losem, bo powrót do stanu z chwili podejmowania decyzji nie będzie już możliwy.

Tak dzieje się w przypadku wyboru "mniejszego zła", decyzji o wyborze lepszego życia albo też ratowania zdrowia...


/.../  

Nie mam natury włóczęgi ani obieżyświata. Jestem zamożnym człowiekiem, szanowanym przez swoich współobywateli, mam liczne interesy, które skupiają się wyłącznie w tym mieście i chcę tego pilnować. Taki już jestem: zasiedziały, stary mieszczuch lubiący spokojne, wygodne i dostatnie życie.
    Nie mówiłbym tego wszystkiego jeszcze nawet wczoraj./.../

Do wczoraj. /.../


kiedy podczas swojej codziennej pracy spotkałem tego człowieka. Wyglądał dziwnie. Od pierwszego spojrzenia rzucało się w oczy, że jest nietutejszy. Jednak przemówił do mnie płynnie w moim ojczystym języku. Nie przedstawił się, kim jest ani skąd przyszedł. W ogóle nic o sobie nie powiedział, ale promieniowała od niego jakaś władczość i tajemniczy majestat. Miałem wrażenie, że rozmawiam z kimś bardzo ważnym, jakby z królem. Poczułem się onieśmielony i nawet nie miałem odwagi pytać go o cokolwiek. /.../ bezceremonialnie, jakby był jakimś moim przełożonym, który ma nieograniczone prawo mi rozkazywać, polecił mi opuścić moje rodzinne miasto i udać się do kraju, który on mi wskaże. Tak po prostu, jakby to miało być przejście na drugą stronę ulicy. Obiecał przy tym, że jeśli spełnię jego polecenie, to uczyni mnie protoplastą wielkiego narodu i człowiekiem znanym na całym świecie./.../


Jeśli teraz nie zaryzykuję – wezwanie się więcej nie powtórzy, jeśli wybiorę wezwanie – nie będzie odwrotu /.../


image

Fragment opowiadania Abram z tomiku Ścieżki szukania (2014) Andrzeja Liczmonika.


Inne artykuły Andrzeja Liczmonika:

https://www.salon24.pl/u/dobrezycie/893864,andrzej-liczmonik-utwory-wybrane

Istnieje możliwość nabycia książek A. Liczmonika, zamówienia: studioinspiracje(at)interia.pl


-------------------------------------------------------------------------------

Jeżeli masz własne teksty i chciałbyś je opublikować, to nic trudnego. Wystarczy zgłosić taką potrzebę, a ja zajmę się kompleksowym opracowaniem przygotowanego tekstu do druku.

studioinspiracje(at)interia.pl



Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura