doku doku
186
BLOG

Wdzięczność dla tych, którzy dali nam wolność i zamożność... a Białoruś

doku doku Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Jak okazać wdzięczność komuś, kto nie żyje lub nie potrzebuje naszej pomocy? Recepta jest prosta. Podał ją pewien taoistyczny mistrz, który nauczał innych z dobrego serca, bez wynagrodzenia. Uczniowie pytali go, w jaki sposób mogą mu dziękować, zrewanżować się, okazać wdzięczność... za to, że jego nauki pozwoliły im odzyskać zdrowie. Mistrz odpowiedział: 

"Jeżeli naprawdę czujecie wdzięczność, jeżeli szczerze chcecie mi ją okazać, to spełnijcie moją prośbę. Proszę was o to, żebyście pomogli innym, tak jak ja pomogłem wam - zbierzcie uczniów i uczcie ich tego, czego ja was nauczyłem".

Nie jest ważne, jakie są nasze poglądy na to, komu winniśmy wdzięczność za to, że jesteśmy teraz wolnym i zamożnym narodem, a  jeszcze 30 lat temu byliśmy biednymi niewolnikami Rosji. Czujesz wdzięczność dla Reagana? A może dla Wojtyły? Dla Balcerowicza? Komu zawdzięczasz wolność i bogactwo? Czy możesz im odpłacić?

Nie  jest ważne, komu jesteś wdzięczny za Polskę. Ważne jest, jak tę wdzięczność możesz okazać. Mamy pod ręką zniewolone przez naszego wroga, biedne narody ruskie: białoruski i ukraiński. Powinniśmy im pomóc tak, jak nam pomagali ci, co nam pomagali 30 , 40, 50 lat temu. Powinniśmy okazać naszym mistrzom wdzięczność, pomagając Białorusi i Ukrainie stać się krajami takimi jak Polska.  

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo