Ci, którzy wracali, często nie mogli nawet dostać się do własnych domów. Zdjęcie poglądowe ( אין /CC BY-SA 2.5).
Ci, którzy wracali, często nie mogli nawet dostać się do własnych domów. Zdjęcie poglądowe ( אין /CC BY-SA 2.5).
Eternity Eternity
7412
BLOG

Dlaczego Żydzi wyjeżdżali z Polski po II wojnie światowej?

Eternity Eternity Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 130


Pamiętacie znakomity, dramatyczny film Smarzowskiego ‘Wołyń”. Niestety, tych ‘wołyni’ było więcej. Nie bójmy się mówić prawdy, bo pokrzywdzeni i pokolenia będą o tym pamiętały.

Cyt:

„Jeden miał siekierę, krzyczał, że nic mi się już nie należy, że nas już tu nie ma, a wszystko jest ich” – wspominał Mordechaj Rozbruch. „Tłumaczyłam im, że to mój dom, że wróciłam z obozu i chcę tu mieszkać” – mówiła Regina Singer – „Zatrzasnęli drzwi”. Przeszło połowa Żydów ocalałych z Holokaustu w ciągu trzech lat wyjechała z Polski.


Web: https://wielkahistoria.pl/dlaczego-zydzi-wyjezdzali-z-polski-po-ii-wojnie-swiatowej-bolesne-wspomnienia-emigrantow/


Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura