Włodzimierz Stelmaszczyk
Włodzimierz Stelmaszczyk
Eternity Eternity
5503
BLOG

Mój głos w sprawie wypowiedzi Olgi Tokarczuk...

Eternity Eternity Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 97

Mój głos w sprawie wypowiedzi Olgi Tokarczuk - a raczej cytat z Wojciecha Młynarskiego…


„Drogi Rodaku z kolczykiem w uchu,

Z łańcuchem dokoła szyjki,

Niech Ci choć trochę pójdzie do słuchu

Treść mojej historyjki.

Bo przyznać musisz, słodki łobuzie

Z gadżetów pełną chatą,

Że ładne wszystko masz - oprócz buzi!

Buzię masz ryjowatą...

Jak ją odmienić - zachodzisz w głowę,

Tę twarz, co w lustrze skrzeczy,

A ja wyjaśnić chcę w paru słowach

Przyczynę stanu rzeczy:

Jeśli za mało książek znasz

- to Ci wychodzi na twarz.

Gdy nie wiesz, kim był J. S. Bach - to spłaszcza Ci czółka dach.

Nieznany Ci Edypa los

- to deformuje Ci nos.

Gdy nie wiesz, co to savoir - vivre

- żuchwę masz grubą, aż dziw!

Owe przykłady można by mnożyć,

Proszę szanownych Pań, Panów

I całkiem długą listę utworzyć

Zdeformowanych organów.

Niech więc Rodakom sprawa ma służy,

Tu się nie trzeba lenić:

Znam dwóch chirurgów plastycznych, którzy

Mogą ten stan odmienić!

Dwójka chirurgów jest w stanie

Zmienić Wam twarz, bez wątpienia:

Myślenie i Oczytanie...

I tak przez trzy pokolenia!”.


 A więc ten sort, to sort ludzi bezmyślnych, o peerelowskiej mentalności, to mentalność urzędnika, któremu obywatel wisi - biurokracja traktuje nas jak natrętów. Proweniencje tej mentalności mają swe źródła w sowieckiej okupacji. Polska wciąż się nie wyrwała z PRL-u.

Cyt:

PiS opanował państwo, które Polskę okupuje. To jego inwestycja i najważniejszym jej zastosowaniem jest propaganda. To potępiam.

– Nigdy nie oczekiwałam, że wszyscy mają czytać i że moje książki mają iść pod strzechy. Wcale nie chcę, żeby szły pod strzechy. Literatura nie jest dla idiotów. Żeby czytać książki trzeba mieć jakąś kompetencję, pewną wrażliwość, pewne rozeznanie w kulturze. Te książki, które piszemy, są gdzieś zawieszone, zawsze się z czymś wiążą – stwierdziła pisarka, a to wywołało oburzenie. 


Zobacz galerię zdjęć:

Komentarz zbyteczny...
Komentarz zbyteczny... Za $43.00 caly świat czyta...
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura