613 obserwujących
1599 notek
9296k odsłon
11788 odsłon

Ił 10-go Kwietnia?

Wykop

 

Z tych wieczornych zdjęć z Siewiernego (z 10-04; poniżej) wynika, że na lotnisku było – nie licząc śmigłowców – aż pięć ruskich samolotów, o których za chwilę. Jak z kolei pamiętamy z „Superwizjera” (zrobionego przez rządową telewizję gabinetu ciemniaków „kilkanaście godzin po katastrofie”) M. Osipienko ze smoleńskiego MCzS twierdził (nazajutrz po tragedii), że rzeczy ofiar zabierane są z Siewiernego i transportowane do... Briańska, gdzie miał czekać polski samolot.
 
Osipienko
 
1
 
2
 
3
 
4
 
Skąd jednak wziął się Ruskom ów Briańsk jako baza wypadowa polskiego transportu (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/03/briansk-i-okolice.html), skoro na Siewiernym mogły („po katastrofie”) bez problemu lądować nawet tak pokaźne samoloty jak tupolewy czy... iły?
 
tu 134
 
1
 
wieczorne samoloty
 
2
 
wieczorne samoloty
 
Jeśli mnie bowiem oczy nie mylą, to tam między tymi ruskimi maszynami na wieczornych zdjęciach sterczy ogon jakiegoś iła (drugi od końca). No chyba że jest to coś w rodzaju takiego An-72 (http://russianplanes.net/ID20834), ale nie wydaje mi się. Szkoda, że nie ma zdjęcia całej tej „eskadry” z przodu.

 
Raczej nie jest to „Frołow z Wnukowa”, czyli ił-76 z nr-em bocznym  78817,  co wedle moskiewskiej legendy miał wieźć ruską „ochronę” dla polskiego Prezydenta (http://russianplanes.net/reginfo/7581) (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/06/stenogramy-z-wiezy.html), ani któryś z iłów o nr-ach 78845, 86870, 78840, 76649, 86825,  bazujących swego czasu właśnie na smoleńskim Siewiernym (http://russianplanes.net/regs/RA-86825) (http://russianplanes.net/EN/REGS/RA-78845) (tu zdjęcie z wybroską http://russianplanes.net/EN/ID27078) (http://russianplanes.net/EN/ID32896) (http://russianplanes.net/ID32895) (http://russianplanes.net/reginfo/17136) (http://russianplanes.net/regs/RA-78840) (http://russianplanes.net/regs/RA-76649) (http://russianplanes.net/regs/RA-86825). Ten z wieczornych zdjęć wydaje się bowiem mieć czerwoną gwiazdę na pionowym stateczniku, podczas gdy iły z nr-ami 78817, 78845, 86870 etc. wciąż latające nad ruską ziemią, posiadają ruską flagę. Może więc nie jest to ił-76, a np. -78 (mający podobnie do -76-tki wyglądający ogon) (http://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-76/78/A-50)? Te ostatnie mają takie właśnie malowania z sowiecką gwiazdą.

 
Nie jest to niewątpliwie żaden z sześciu iłów-76 należących do MCzS. Te bowiem zdobione są zwykle czerwonymi pasami i niebieskim między nimi oraz ruską flagą na stateczniku; jest jeszcze niebieski trójkąt w czerwonym kole otoczony gwieździstym zdobieniem (http://russianplanes.net/airline/Russian_Ministry_of_Emergency_-_EMERCOM) – taki jak choćby ten ił-76 pokazany przy artykule dotyczącym transportu do Moskwy ciał osób zabitych 10-go Kwietnia (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/03/czy-to-zdjecie-z-10-iv.html)
 
ił
 

mi-26
 
Ił na wieczornych zdjęciach usytuowany jest (patrząc od prawej strony) między jakiem-42, którego już poznaliśmy na innych migawkach i fotografiach z Siewiernego (http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/2011/05/jak-42.html) a kremlowskim iłem-62mk (http://russianplanes.net/reginfo/2338), najprawdpodobniej, bo na tupolewa mi to nie wygląda. Ił-76 lub też -78 ma malowania wskazujące na to, że nie należy też do floty stricte kremlowskiej (w której zresztą nie są wymieniane iły-76 i -78 http://www.aviaport.ru/digest/2009/02/11/166675.html, http://russianplanes.net/airline/Russia_-_SLO). Można więc przypuszczać, że jest o prostu na składzie ruskich sił powietrznych (ewentualnie któregoś z siłowych resortów; ale czy np. do MSW? http://russianplanes.net/airline/Russian_Police_Internal_Forces vide malowania statecznika oraz u niektórych nowszych, kadłuba http://russianplanes.net/ID51774). Nie wygląda też na to, by był to białoruski ił-76 (http://russianplanes.net/airline/Belarus_-_Air_Forces; chyba że ta ewidencja nie jest zaktualizowana) ani ukraiński (http://russianplanes.net/airline/Ukraine_Air_Forces).

 
Jeśli jednak przeglądnie się malowania iłów-76 (http://russianplanes.net/st/Ilushin/Il-76M i http://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-76/78/A-50), to poza 01-ką (http://russianplanes.net/reginfo/5370; ten jednak ma wielkie oznaczenie 01 pod czerwoną gwiazdą) żaden z używanych na przestrzeni ostatnich dwóch lat (chyba, że coś przeoczyłem) nie ma czerwonej gwiazdy na stateczniku, nawet w ruskich siłach powietrznych (które symboliki sowieckiej się wcale nie wstydzą oczywiście). Taką gwiazdę mają natomiast iły-78, jak choćby ten nr 30
 
ił-78 30
 
(http://russianplanes.net/ID29648). Czasem się trafia także ił-78 z ruską flagą http://russianplanes.net/ID56446; http://russianplanes.net/reginfo/10090; http://russianplanes.net/reginfo/1718; http://russianplanes.net/reginfo/17388). Przy czym możemy chyba z góry wykluczyć iła-78 z nr-em burtowym 50, z tej racji, że ma wyraźny napis wielkimi literami pod tą gwiazdą (http://russianplanes.net/ID54540), którego nie widać nawet w zamazanej postaci na zdjęciu z Siewiernego (chociaż kiedyś tego napisu nie miał http://russianplanes.net/ID39942) (podobnie 31 http://russianplanes.net/reginfo/3203).

 
Wprawdzie wg ustaleń neoperelowskiego Ministerstwa Prawdy: „Jedynym samolotem, który przyleciał do Smoleńska 10 kwietnia (po „wypadku „prezydenckiego tupolewa””, jak się domyślamy – przyp. F.Y.M.), był Tu-134 z premierem Władimirem Putinem na pokładzie, który wylądował o 20.23. Poza nim w Smoleńsku lądowały tylko śmigłowce. Pierwszy przybył na miejsce o 14.27, czyli niemal 4 godziny po katastrofie” (http://www.tvn24.pl/1,1689516,druk.html), ale, jak wiemy skądinąd, agendy MP nie zawsze są dobrze poinformowane – albo inaczej: są poinformowane mniej więcej tak, jak Radio Erewań. Niewykluczone, że ruski car ponownie przybył samolotem (pod kątem planowanego spotkania z Tuskiem na pobojowisku) do Smoleńska w godzinach wieczornych, ale też na pewno był na Siewiernym, co widać na wielu zdjęciach, w godzinach popołudniowych 10-go.
 
1
 
2
 
 
Pytanie więc, kto, o której godzinie i z czym zjawił się tym iłem 10-go? Może uda się gdzieś znaleźć jakieś inne zdjęcia samolotów z tamtego popołudnia i wieczoru?

 
Siew
 
P.S.
http://kommersant.ru/doc/1590665 o flocie kremlowskiej
http://russianplanes.net/reginfo/2862 Tu 154M, jakim Putin miał przybyć 7-04-2010 do Siewiernego
www.youtube.com/watch?v=m9kgJNDJjgE mi-26 transportujący tu-134
http://russianplanes.net/reginfo/2407 informacja o ile należącym do KGB/FSB, który uległ katastrofie 2.12.2001 r.
http://altapress.ru/story/67973/ ił-y-76 w akcji przeciwpożarowej (jeden z nich zapewnił zrzut 40 ton wody)
Wykop
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Inne tematy w dziale