Nowe proroctwo wstrząsa Internetem! Zbigniew Fijałkowski twierdzi: Wierność biblijnym świętom wywoła gniew Szatana i globalne prześladowania. Sprawdzam, jak ta radykalna teza konfrontuje się z dramatem wojny na Ukrainie, gdzie żołnierz-wierzący ryzykował życie dla Szabatu! Czy świat dzieli się na „wybranych” i „pogan”? Szokujące socjologiczne tło, kluczowe moralne aksjomaty i etyczne dylematy, które dotyczą KAŻDEGO! Poznaj całą prawdę.
„Kiedy czas staje się linią frontu, cena wierności jest najwyższa.”
***
W świecie pędzącym ku apokalipsie, gdzie na horyzoncie majaczy widmo globalnego konfliktu i moralnego upadku, garstka wierzących wieszczy, że kluczem do zrozumienia końca czasów jest… kalendarz. Taki wybuchowy ładunek teologiczno-socjologiczny wyłożył na swoim kanale Zbigniew Fijałkowski w najnowszym nagraniu, sugerując, że celowe odrzucenie biblijnych świąt (Paszcha, Szabat, Święto Namiotów) na rzecz „pogańskich” (Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Hutnika) ma mieć kosmiczne i śmiertelnie niebezpieczne konsekwencje.
Porażająca logika zmiany czasu: Kto podpisał pakt z „małym rogiem”?
Cała argumentacja, zaczerpnięta wprost z Księgi Kapłańskiej (3 Mojż. 23) i proroctw Daniela, opiera się na aksjomacie niezmienności Bożego Prawa. Zdaniem propagatorów tej wizji, biblijne święta to nie tyle historyczne obrzędy, ile „Boże pieczęcie” i kosmiczne przesłania, które Żydzi mieli tylko posłusznie zachowywać, aby my, żyjący w „ostatnich dniach”, mogli je zrozumieć.
W centrum kontrowersji stoi werset Daniela 7, 25 który mówi o mocy usiłującej „zmienić czasy i prawo”. Uważają, że tajemniczy „mały róg” – odczytywany jako siła odstępcza – skutecznie podeptał świętości, zamieniając cotygodniowy Szabat na niedzielę, a Boże Święta na tradycje, które ich zdaniem są obciążone pogańskimi naleciałościami. To fundamentalne przekonanie tworzy w ich społeczności silną, ale izolującą tożsamość grupową.
Socjologiczny wymiar wierności: Czy dzieli nas kalendarz?
Z perspektywy psychologii społecznej i kulturowej, ustalenie unikalnego, odmiennego kalendarza religijnego jest jednym z najpotężniejszych mechanizmów tworzenia grupy wewnętrznej (in-group) i dystansowania się od grupy zewnętrznej (out-group). Świętowanie w innym czasie i w inny sposób niż reszta społeczeństwa jest jawnym aktem dezakomodacji kulturowej.
I to właśnie prowadzi do najbardziej dramatycznej tezy: „Jeśli my będziemy zachowywali święte czasy, które wybrał i wyznaczył Bóg, a cały świat będzie świętował Święta pogan, jak myślisz, co się stanie? Ja myślę, że wywoła to wielkie prześladowania, bo szatan się wścieknie.”
Jest to przestroga oparta na prostym wniosku: dywergencja rodzi konflikt. Im bardziej grupa odcina się od norm społecznych, tym silniejsza staje się reakcja otoczenia – od ostracyzmu po akty jawnej przemocy. Historia dowodzi, że gdy moralne aksjomaty jednej grupy zderzają się z obowiązkiem obywatelskim lub tradycją kulturową innej, prześladowania stają się wysoce prawdopodobne.
DRAMAT CZASÓW WOJNY: Sprawa Saszy z Chersonia
Wojna na Ukrainie dostarcza tej teorii przerażająco realnego kontekstu. Autor nagrania przywołuje historię Saszy z Chersonia, wierzącego powołanego do wojska. Młody mężczyzna, mający trójkę dzieci, trzykrotnie stawał do selekcji, za każdym razem stawiając armii trzy ultimata wiary:
- Nie będzie walczył w Szabat (sobotę).
- Nie będzie spożywał wieprzowiny.
- Nie weźmie do ręki broni.
W warunkach śmiertelnego zagrożenia i obowiązku obrony państwa, Sasza dokonał aktu religijnej, cywilnej niepodległości. Jego postawa, zdaniem autora, jest cudem i błogosławieństwem, porównywalnym do młodzieńców z Księgi Daniela, którzy odmówili czci posągowi.
Dla społeczeństwa i wojska, taka postawa może być odczytana jako dezercja lub zdrada. Dla Saszy, było to zachowanie najwyższego aksjomatu moralnego: większej wierności Bogu niż państwu. Ta historia to klucz do zrozumienia: prześladowanie już się dzieje, nie w ogniu apokalipsy, ale w codziennej, śmiertelnej konfrontacji z systemem.
Dylemat dziesięciny: Religijna ekonomia ucieczki
Co ciekawe, ta wspólnota odchodzi także od mainstreamowych praktyk finansowych. Autor zachęca do wykorzystania tzw. „drugiej dziesięciny” (5 Mojż. 14, 22-29) – nie na utrzymanie kapłanów (jak „podatek świątynny”), lecz na własny „urlop u stóp Pana”: czyli sfinansowanie podróży na spotkania, chrzty i zgromadzenia, które organizują.
Jest to wyraz socjal-demokratycznego, choć teo-centrycznego, podejścia do środków: pieniądze mają służyć budowaniu własnej, świętej społeczności, niezależnej od świeckich celów i tradycyjnych instytucji religijnych. To ekonomia grupowa mająca wzmocnić tożsamość w obliczu nadchodzącego „gniewu Szatana”.
Ograniczenia Wolności i odpowiedzialność
Analizując ten przekaz przez pryzmat prawa prasowego i etyki dziennikarskiej, należy podkreślić: mamy do czynienia z głębokim przekonaniem religijnym, które radykalnie redefiniuje pojęcie obowiązku i lojalności.
W kontekście Saszy, postawione warunki – choć heroiczne z perspektywy wiary – w każdym świeckim państwie naraziłyby go na najwyższy wymiar kary. To jest sedno odpowiedzialności. Głoszenie, że nieuchronnie nadejdzie czas, w którym trzeba będzie wybrać między Bogiem a życiem, jednocześnie zachęca do heroizmu, ale też prowokuje do starcia z siłami państwa i społeczeństwa.
Pytanie nie brzmi, czy Bóg uznał Saszy postawę, ale: jakie są socjologiczne i prawne konsekwencje dla każdego, kto zdecyduje się na podobny akt obywatelskiego i religijnego sprzeciwu? Twórcy tego ruchu stawiają na ostre, zero-jedynkowe informowanie o odpowiedzialności potencjalnych decyzji: albo świat, albo Bóg. W tabloidowym skrócie: albo Szabat, albo chaos! A zegar proroctw, jak widać, już zaczął odmierzać czas na polu bitwy.
***
| Prześladowania | Szabat | Koniec Czasów | Księga Daniela | Wojna Ukraina | Aksjomaty Moralne | Socjologia Religii |
Oprac. 16/10/2025,
redaktor Gniadek
Co zyskuje czytelnik:
Zrozumienie radykalnego nurtu religijnego, który postrzega biblijne święta jako zapowiedź globalnego konfliktu. Dogłębne rozeznanie w etycznych i socjologicznych implikacjach wyboru wiary nad obowiązkiem obywatelskim. Wiedzę o mechanizmach tworzenia tożsamości w grupach religijnych w dobie kryzysu.
Fot. ilust. csgojackpot.pl - Celownik Snaxa CS2 2024 - Jak Dostosować i Używać Kodów
Nota: Materiał opracowano z największą starannością przy użyciu narzędzia generatywnego modelu językowego wyłącznie w celach informacyjnych, redakcyjnych i analitycznych w oparciu o dostarczone dane oraz choć może zawierać niezamierzone błędy.
Łączę lokalne zakorzenienie w Górowie Iławeckim (pruskie pogranicze, 12 km na północ od Warmii) z uniwersalnym przesłaniem związanym z ikoniczną postacią Gandalfa, ma to podkreślać zarówno symboliczny jak etyczny charakter działalności. To forma budowania mojej tożsamości, która działa aktywnie na rzecz swojej małej ojczyzny, a jednocześnie aspiruję do roli moralnego świadka obserwowanej rzeczywistości...
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo