hephalump hephalump
1052
BLOG

Strzeż się dumy niepotrzebnej i ludzi podłych

hephalump hephalump Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 39

Czy jestem dumny z mojego dziadka i jego braci?

Tak... Podziwiam ich piękne, dobre życie. Podziwiam czyny, których dokonali w chwili próby.

Ale jestem im wdzięczny też za naukę, że nikt z nas nie rodzi się po to by zostać bohaterem. Nie to jest celem życia.

Jestem im wdzięczny za to, że pokazali mi jak wyzwania stawiane przez życie przyjmować z godnością i pokorą. Pokorą wynikającą ze świadomości, że każdy z nas podlega także chwilom słabości.

Podziwiam ich także za to, że nigdy nie mówili mi o tym co inni powinni byli... A swoją powinność podsumowywali krótkim: Wtedy była taka potrzeba.

Dlatego pojawiające się w sieci (także tu na S24) apele o to by "ktoś" w ramach protestu zwrócił Medal Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata traktuję jak prowokację. Głupią prowokację ludzi nieświadomych lub celowe działanie ludzi podłych.

Ludzie podli wymagają bohaterstwa od innych, a sami nie są w stanie okazać nawet zwykłej ludzkiej przyzwoitości.



Ps

Dokładnie rok temu napisałem na Salonie notkę pt.: Medalu nie oddam

Mam nadzieję, że za kolejny rok nie będę już do niej wracał.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka