
- Jak wiadomo paliwa lotniczego w temperaturze poniżej 38 stopni Celsjusza nie da się rozpalić ani otwartym ogniem ani iskrą elektryczną.
- Jak to zidentyfikowałem i zweryfikowałem
na wrakowisku w Smoleńsku bezpośrednio po katastrofie nie było pożaru paliwa lotniczego.
- Tam więc paliło się jakieś ognisko
kto je rozpalił ?
i po co ?
..............................

Komisja Laska skompromitowała się pisząc w Raporcie:




- oni nawet nie zorientowali się
że tam nie paliło się paliwo lotnicze


.
Ściema MAK



( Uwaga: tak zapewnili "ochronę" rejestratorów pokładowych , ze rejestrator K3-63 zniknął bez śladu--a jak podał sam MAK w raportach z innych katastrof rejestrator ten przetrwał nawet zderzenia z predkością ponad 600km/h)
a media rosyjskie rozsiewały różne fake newsy i dezinformację
Корреспондент "МК" передает с места авиакатастрофы
Что происходит на месте крушения польского лайнера
Сейчас место, где произошла катастрофа, оцеплено усиленными нарядами милиции. На месте трагедии работают десять бригад "скорой помощи" Смоленска и бригады управления МЧС по Смоленской области. По последним данным, пожар еще не потушен. Около часа назад к самолету поехало три "КамАЗа" с песком.
w tym doniesieniu z miejsca zdarzenia - relacja na bieżąco
... wg ostatnich informacji pożarujeszcze nie ugaszono....
około godzinę temu do ( wraku) samolotu podjechały 3 ciężarówki Kamaz
z piaskiem...
----------------
Niedługo potem media rosyjskie rozsiewały dezinformację na temat 100g
От рокового столкновения самолета с деревом до удара о землю прошло 6 секунд. Самых страшных секунд в их жизни. Медико–трассологическое исследование показало, что на пассажиров действовали перегрузки величиной 100 g. (Пассажир в самолете при взлете испытывает перегрузку 1,5 g, парашютист при раскрытии парашюта — 5, космонавты при спуске в космическом корабле — до 4, летчик спортивного самолета при выполнении фигур высшего пилотажа — от 8 до 12).
Шансов выжить у тех, кто находился в президентской “тушке”, не было.
- na pasażerów działały przeciążenia wielkości 100g
- nie był szans przeżycia dla tych którzy znajdowali się w prezydenckiej "Tutce"
Сегодня впервые начальник третьей пожарной части Смоленска 33-летний капитан Александр Мурамщиков откровенно рассказывает о событиях того трагического утра.
Dziś po raz pierwszy dowódca trzeciej smoleńskiej straży pożarnej, 33-letni kapitan Aleksandr Muramszczikow, szczerze opowiada o wydarzeniach tamtego tragicznego poranka.
Nasza jednostka – dwa moje wozy strażackie i pojazd lotniskowy – ruszyła w kierunku miejsca katastrofy z drogi. Funkcjonariusz Federalnej Służby Bezpieczeństwa i ja pobiegliśmy prosto pasem startowym. Następnie, porzucając pojazd, zaczęliśmy czołgać się przez zarośla i las. Dym unosił się już znad koron drzew.
Pięćdziesiąt metrów od miejsca katastrofy leżały rozszarpane na strzępy ciała. Stało się jasne, że nikt nie przeżył......
Fragmenty samolotu i ciała ludzkie pokryte były drobną zawiesiną – mieszanką popiołu i pyłu.
????????????????????????????
Nie było krzyków ani jęków. W upiornej ciszy telefony komórkowe w kieszeniach zmarłych wciąż dzwoniły: albo Polonez Ogińskiego, albo żywiołowy Krakowiak...
Wszystkie ciała były bez głów,,, lub głowy były zmiażdżone, a kości twarzy potrzaskane. Widziałem tylko jedną młodą kobietę w jednym kawałku.
Las płonął małymi kępami w różnych częściach. Nie doszło do wybuchu; iskra mogła pochodzić z instalacji elektrycznej samolotu i pracujących silników. Wokół znajdowały się kałuże nafty; nikt nie wiedział, ile paliwa miał samolot.
Wszyscy rozumieli, że jeśli nie zalejemy nafty pianą i dojdzie do zapłonu, nie będzie kogo pochować. Pożary ugaszono w ciągu 10 minut.
-
Interesujące,
strażak
a nie orientuje się że benzyna lotnicza i to chłodna
nie zapali się.. prędzej wsiąknie w ziemię
Od ponad 15 lat studiuje temat kłamstwa smoleńskiego( quwerty)
Od ponad 20 lat studiuję historie udziału stalinowskiego ZSRR w II wojnie; korzystam ze źródeł w języku rosyjskim i angielskim.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka