Jack Mac Lase
Jack Mac Lase
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
259
BLOG

Zasięg stacji bazowej 5 G - tajemnicza obserwacja. Czy to jakiś test?

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Rozmaitości Obserwuj notkę 1
Normalnie stacje bazowe 5 G mają zasięg do 2ch kilometrów. Pierwszego października mój telefon połączył się ze stacją bazową we Francji

Dość często chodzę na łąki w Nowej hucie w Krakowie czytać książki lub robić zdjęcia. Od czasu do czasu sprawdzam za pomocą aplikacji Network Cell Info Lite z którą stacją bazową łączy się mój telefon komórkowy. Aplikacja podje przybliżoną lokalizację stacji bazowej i sprawdza czy to jest 2G, 3G, 4G czy 5G. Normalnie mój telefon łączy się ze stacjami lokalnymi jak pokazuje poniższy rysunek. 



image



W powyższym przykładzie mój telefon połączył się ze stacjami bazowymi 5 G. I to by się zgadzało z opisem ze strony rządowej gov.pl:

"W przeciwieństwie do tak zwanych makrokomórek, wykorzystywanych dziś przez sieci komórkowe i obsługujących obszar do kilkunastu kilometrów od znajdującego się najczęściej na maszcie przekaźnika, mikrokomórki to stacje bazowe o zasięgu do dwóch kilometrów, a najczęściej kilkuset metrów. Pikokomórki są jeszcze mniejsze i rozmiarami przypominają pudełko po butach, a swoim zasięgiem obejmują zwykle kilkadziesiąt metrów, na przykład wnętrze budynku.

Najmniejsze, femtokomórki, zwykle obejmują zasięg mniejszy niż 10 m.

Mikro-, piko- i femtokomórki są o wiele mniejsze od dobrze znanych dziś stacji bazowych. Tym samym będą w o wiele mniejszym stopniu wpływać na krajobraz. Ich niewielkie rozmiary i niewielkie zapotrzebowanie na energię pozwoli instalować je w miejscach, w których nie będą rzucały się w oczy."

​Ale pierwszego października, gdy znajdowałem się w moim zwykłym miejscu na łąkach w Nowej Hucie, mój telefon komórkowy połączył się ze stacją bazową 5 G we Francji, co pokazuję poniżej.



image



Google Maps pokazuje z gruba dystans 1344 km. To zdecydowanie więcej niż 2 km wspomniane w rządowym dokumencie.



image



W kolejnych dniach sprawdzałem, czy mój telefon ponownie połączy się z Francją. Ale bez skutku. To było jednorazowe wydarzenie. Nie wiem, czy miało coś wspólnego z rozpoczęciem działań zbrojnych w Izraelu tydzień później. Mógł to być jakiś test długodystansowej łączności, a wydarzenia w Izraelu były zaplanowane dużo wcześniej i wiele służb na świecie przygotowywało się do nich.

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości