Fot. PAP/EPA/SEDAT SUNA
Fot. PAP/EPA/SEDAT SUNA
report report
144
BLOG

Russkij wojennyj korabl idi na... i dlaczego Kubuś Puchatek nie odpowiada?

report report Polityka Obserwuj notkę 2
„Russkij wojennyj korabl idi na...” - ostre słowa na wojnie. „Słownik na Fali” redagują: Jarosław Banaś i językoznawca z UM w Toruniu dr Sebastian Żurowski.

Kiedy w dzieciństwie czytałem, jak konało żydowskie Getto a za murem kręciła się karuzela, wydawało mi się, że czas wojny, jest tak niezrozumiały, że ludzie przestają być ludźmi. Później czytałem z równym zdziwieniem, jak kilku oprawców prowadzi na śmierć stosunkowo dużą, jak na możliwość natychmiastowego zabicia wszystkich, grupę ludzi a ci się nie ratują, nie uciekają, choćby połowa miała zginąć, połowa ocaleje - myślałem. Dziś tych samych zdziwień, choć z większą świadomością doznaję patrząc i czytając o Ukrainie. Dlaczego? Why am I asking Winnie the Pooh. Ten sam Kubuś Puchatek, co prawda mocno wytarty, ale z tą samą miną co w dzieciństwie siedzi na kanapie i nie odpowiada.


Skrzydlate słowa na wojnie (link tu!) zapraszam do wysłuchania audycji "Słowni na Fali" którą mam przyjemność redagować z  językoznawcą z UMK w Toruniu dr Sebastian Żurowskim. „Russkij wojennyj korabl, idi na...” - ostre słowa na wojnie. „Słownik na Fali” Polskie Radio Koszalin w każdą sobotę o godz. 10.40. 


report
O mnie report

Interesują mnie przejawy życia.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka