Foto: Onet Donald Tusk, fot. PAP/Radek Pietruszka
Foto: Onet Donald Tusk, fot. PAP/Radek Pietruszka
Kacper Joel Kacper Joel
2453
BLOG

"Szczerze"? Donald Tusk znów podzielił Polki i Polaków. Tym razem w Boże Narodzenie.

Kacper Joel Kacper Joel Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 134

Scenka rodzajowa sprzed kilkunastu minut. empik przy Marszałkowskiej. Klasyczne świąteczne zakupy last minute, gdzie na ostatnią chwile poszukuje wymarzonych prezentów dla moich bliskich. Dzisiaj pół dnia spędziłem na poszukiwaniu autobiografii Donalda Tuska o wdzięcznym tytule "Szczerze", aż wreszcie miła Pani ze Złotych Tarasów wskazała mi ostatnie dostępne egzemplarze w DT Centrum.

Wchodzę dziarskim krokiem na pierwsze piętro i widzę z daleka - pomimo 'minusowej wady wzroku' - jak pięknie mieni się twarz byłego premiera na półce z ogromnym napisem: BESTSELLER. Podążam spokojnym krokiem w rytmie, który wyznacza muzyka, której słucham na słuchawkach. Kiedy już jestem obok i wyciągam swoje spracowane dłonie, aby 'zabrać go do domu', wtem na horyzoncie pojawia się konkurencja/zagrożenie (niepotrzebne skreślić) w osobie około 60-letniej kobieciny, której dzisiejszym celem również jest zakup tejże książki. Rozpoczyna się klasyczne przeciąganie liny, gdzie zarówno ja i Ona przyjęliśmy sobie za punkt honoru, że zdobędziemy ten tytuł. Dochodzi także do absurdalnej wymiany zdań. I trwamy tak w tej kilkuminutowej przepychance na środku sklepu, aż wreszcie uświadomiłem sobie jak bardzo zdeterminowany przeciwnik mi się trafił, a także w jak żałosną rozgrywkę zostałem wciągnięty. Odpuściłem, decydując się na inny tytuł.

Dzięki wyżej opisanej sytuacji doszedłem do dwóch - jakże ważnych i słusznych - wniosków. Pierwszy (niejako w nawiązaniu do tytułu książki) jest taki, że "Szczerze" nienawidzę tego świątecznego szaleństwa, gdzie wszyscy oddajemy hołd materialnym rzeczom, a także współczesnym świątyniom konsumpcjonizmu (czyt. centrom handlowym). Niestety czuje podwójną złość, bo niejako dałem się wciągnąć w to zakupowe szaleństwo od kilku lat. Drugi jest taki, że pomimo kilkuletniej nieobecności w kraju - Donald Tusk skutecznie dzieli Polki i Polaków, siejąc pośród nich defetyzm i złe emocje, jak te które wytworzyła wyżej opisywana scenka. 

Kacper Joel
O mnie Kacper Joel

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo