Karlus Karlus
2710
BLOG

Katastrofa smolenska - Konfiguracja TAWS w 101-ce

Karlus Karlus Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Chcialem tylko przypomniec o tym, jak byl skonfigurowany TAWS w 101-ce wedlug firmy UASC.

Zrobilem taki schemat 15.09.2011 dla wszystkich zainteresowanych aby nie bylo z tym kretactwa :

image

https://lh3.googleusercontent.com/2djtALe_HeCSw9DTFIFW4LJ6BM9zLM7Q3PuE1kTuSKTPMiJXg5sSDCiKJUMR0oWCw4ga6Vw9nP-GaLhVHw=w2439-h1427

Roznymi kolorami zaznaczylem na nim wazniejsze parametry.

Jedym z nich (pomaranczowym) czytamy

Alert Envelopes

Mode 1 ........ 1 (aktywny)

Mode 4 ........ 1 (aktywny)

a to zestawienie zrobione przezemnie 19.09.2010 wszystkich alertow TAWS z 10.04.2010

image

https://lh3.googleusercontent.com/Kwz5nntUzD5XpZpSJy_vg8yp670zZDqxjqo3RtygEEXJFJd45iNQr6xViGYDlokE8oB2CoCuM1TGdWE7RQ=w1701-h1403


Table 3-3 Timeline of Events 33 through 38
Time (UTC) Event # Event Notes
05:27:11 33 TAKEOFF Ground-to-air transition. The recorded origin airport was EPWA.
06:40:03 34 ALERT ROC_CAUTION FLTA (Forward Looking Terrain Alert) Caution alert event
06:40:29 35 ALERT ROC_CAUTION FLTA (Forward Looking Terrain Alert) Caution alert event
06:40:36 36 ALERT ROC_WARNING FLTA (Forward Looking Terrain Alert) Warning alert event recorded
06:40:43 37 ALERT ROC_WARNING FLTA (Forward Looking Terrain Alert) Warning alert event
06:40:59 38 LANDING Air-to-ground transition

Tacy co to "nie rozumiem ale powiem" nawolujacy do tego aby zostawic to wszystko w spokoju (poniewaz przyczyny katastrofy dla nich sa juz dawno wyjasnione) maja prawo do tego aby zostawic to wszystko w spokoju!

np. ten cwaniaczek

"Gwant 2 marca 2021, 05:37

Poza tym, szkoda czasu na analizowanie tego,  co było przyczyną alertu zgłoszonego przez TAWS w locie z 07.04.2010, bo brak deszyfracji rekordu zapisanego w logu TAWS. Do rozpoznania przebiegu zdarzeń w locie z 10.04. 2010 też nic to nie wnosi. "


Przypominam jedynie to, ze w rekach rosyjskich sledczych przez conajmniej 3 pierwsze miesiace byly obydwa TAWSY 101-ki i 102-ki

wszystkie FMSy z obydwu samolotow, tak ze mogli z tym zrobic WSZYSTKO co im sie podobalo!


Update o 14:50 dokladam moj schemat z 20.01.2014 z przykladowym testowaniem alarmow TAWS:

image

https://lh3.googleusercontent.com/_XzHAyUWYsBQJMcRSfR0sJvQb4lzq_qZlJep1sy1BBpVY3mauWPoHLM3eLvEo6LxfNgiCYrDxZFmFBmSrw=w1477-h6831

Polecam zapoznac sie z podkreslonymi i zaznaczonymi przezemnie fragmentami.

np. na str.20 w czerwonym prostokacie podpunkty (9) i (10)

przy predkosci wznoszenia wiekszej od 1000 ft/min powinien aktywny alarm wylaczyc sie samoczynnie.

Jak bylo 10.04.2010 przy wznoszeniu po minimum (nieudane odejscie na drugi krag) ?

Predkosc wznoszenia Vh> 1000 ft/min = 5,08 m/s a w nastepnych sekundach nawet wzrastala, czyli alarmy glosowe "Pull_Up" powinny sie wylaczyc samoczynnie.

Karlus
O mnie Karlus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka