Karolina Nowicka Karolina Nowicka
1794
BLOG

Durny, durniejszy, Animela...

Karolina Nowicka Karolina Nowicka Rozmaitości Obserwuj notkę 69


W dawnych, podłych czasach, kiedy nasze ziemie najechali Niemcy i zrobili sobie u nas palarnię Żydów, znaleźli się wspaniali, odważni ludzie, którzy tych drugich ratowali z narażeniem własnego życia. Ci ludzie nie robili tego po to, by ktokolwiek im się potem odwdzięczał. Robili to, bo uważali to za słuszne. Nawet jeśli nie walczyli aktywnie z okupantem, ocalili wiele istnień ludzkich.

Dlatego szokujące są dla mnie słowa pewnej Salonowej panienki, która nie dość, że narzeka na rzekomo nadmierną pomoc dla Ukraińców, to jeszcze twierdzi, że Żydom pomagać już nie należy, bo odpłacą nam złem za dobro:

Ja już kiedyś napisałam, że w przypadku ewentualnych pogromów NIE WOLNO pomagać Żydom, bo to znów się skończy oskarżeniami o Jedwabne. Stać na uboczu i obserwować. Trzeba wyciągać wnioski z historii!

To, że ta pani nie ryzykowałaby swoim życiem, można zrozumieć. Nikogo nie wolno zmuszać do bohaterstwa. Ale że lęka się fałszywych oskarżeń o współudział w zbrodniach i dlatego stałaby obojętnie? Cóż, szkoda słów.


Miłośniczka przyrody, wierząca w Boga (po swojemu) antyklerykałka, obyczajowa liberałka. Lubię słuchać audiobooków, pisać na Salonie, rozmawiać z ludźmi w Necie. W życiu realnym jestem odludkiem, nie angażuję się społecznie, właściwie to po prostu spokojnie wegetuję, starając się jakoś uprzyjemnić sobie tę swoją marną egzystencję. Mało wiem i umiem, dlatego każdego, kto pisze sensownie i merytorycznie bardzo cenię. Z kolei wirtualne mądrale, które wiedzą jeszcze mniej ode mnie, ale za to uwielbiają kłótnie i nie stronią od ad personam, traktuję tak, jak na to zasługują.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości