Momotoro Momotoro
30
BLOG

Co się w sercu kryje cz.35

Momotoro Momotoro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Fragment z Ewangelii (Łk 9, 46-50)

" Uczniom Jezusa przyszła myśl, kto z nich jest największy. Lecz Jezus, znając tę myśl w ich sercach, wziął dziecko, postawił je przy sobie i rzekł do nich: «Kto by to dziecko przyjął w imię moje, Mnie przyjmuje; a kto by Mnie przyjął, przyjmuje Tego, który Mnie posłał. Kto bowiem jest najmniejszy wśród was wszystkich, ten jest wielki».
Wtedy przemówił Jan: «Mistrzu, widzieliśmy, jak ktoś w imię Twoje wypędzał złe duchy, i zaczęliśmy mu zabraniać, bo nie chodzi z nami». Lecz Jezus mu odpowiedział: «Przestańcie zabraniać; kto bowiem nie jest przeciwko wam, ten jest z wami»."


I bądź tu obojętny. W słowach Jezusa nie ma obojętności. Jest "tak" albo "nie". Nie ma w nich odcienia, nie ma w nich niepewności. Nie raz chciałbym usłyszeć odrobinę spuszczenia z tonu, poluzowania standardów moralnych, wymagań wobec siebie. Nie raz chciałbym powiedzieć jak jego uczniowie "Jak można żyć według tych słów?". Usłyszałbym podobną odpowiedź: "U człowieka jest to niemożliwe, ale u Boga tak".

Tak na prawdę nie wiem co mogę, co mi się uda, czego nie mogę, z czym sobie nie poradzę. Ciągle sam siebie zaskakuje. I chyba nigdy nie przestanę siebie zaskakiwać, czy to pozytywnie, czy negatywnie. Bo ciągle się zmieniam, niezauważalnie, z dnia na dzień.

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo