http://www.meczennicy.pelplin.pl/?a=1&id=66&tekst=47
http://www.meczennicy.pelplin.pl/?a=1&id=66&tekst=47
Momotoro Momotoro
256
BLOG

Stanisław Bednarski - Sługa Boży

Momotoro Momotoro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Redaktor jezuickich czasopism: "Sodalis Marianus", "Wiara i Życie". Wykładowca historii sztuki chrześcijańskiej i metodologii pracy naukowej na Wydziale Filozoficznym TJ w Krakowie. Członek wielu towarzystw naukowych i organizacji społecznych. Od 1937 dyrektor Wydawnictwa Apostolstwa Modlitwy w Krakowie. Autor wielu broszur i artykułów naukowych i popularnych. W czasie wojny dwukrotnie aresztowany. 8 VII 1940 został umieszczony w więzieniu przy ul. Montelupich, skąd został przewieziony do Sachsenhausen i w grudniu 1940 do Dachau. W Wielki Piątek, 3 kwietnia 1942 roku, odbył karę "słupka". Łańcuchem o drobnych ogniwach, przeciągniętym przez żelazne kółko u sufitu, związano mu z tyłu dłonie w przegubie i podciągnięto kilkadziesiąt centymetrów nad ziemię. W tych warunkach, na żądanie esesmana, odprawiał Mszę św. aż do utraty nieprzytomności. Zmarł na skutek szykan i wyczerpania oraz głodu i ciężkiej pracy.

http://www.meczennicy.pelplin.pl/?a=1&id=66&tekst=47

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo