Ksymenes Ksymenes
849
BLOG

Nawet TVN24 coraz bardziej wątpi w sprawie Smoleńska

Ksymenes Ksymenes Polityka Obserwuj notkę 161

Ciekawy program z udziałem byłego dowódcy 36 specpułku, tj. płk Tomasza Pietrzaka, pokazano przed chwilą w TVN24 w programie pt.: "Polska i świat".

Otóż, jeszcze 2 km przed progiem lotniska samolot TU-154M znajdował się na wręcz wzorcowej ścieżce lądowania. Kilometr dalej samolot był już na takiej wysokości, jak gdyby w międzyczasie musiał wykonać nagły manewr nurkujący. Dlaczego?

To dość zaskakująca informacja, zwłaszcza dla lemingów, dla których rozwiązaniem wszystkich polskich problemów byłaby wina ś.p. Lecha Kaczyńskiego i/lub ewentualny błąd pilota. Tymczasem okazuje się, że ś.p. mjr Arkadiusz Protasiuk był jednak prawdziwym profesjonalistą jeszcze 2 km przed płytą lotniska. Kilka sekund później gwałtownie ratował samolot przed katastroją. Przed czym?

Coraz więcej wskazuje na karygodne zaniedbania po stronie rosyjskiej. Amatorszczyzna, beznadziejne przyrządy, durnowaci kontrolerzy, złe przygotowanie lotniska, wreszcie Ił-76 na kursie kolizyjnym. Czy w tej sytuacji zachowanie polskiego rządu, który zakłada całkowicie dobrą wolę po stronie rosyjskich śledczych, jest racjonalne?

Po raz pierwszy w TVN24 zobaczyłem program, w którym ewidentnie wskazuje się na zaniedbania po stronie rosyjskiej. Nie wyklucza się - co prawda - innych przyczyn, ale błąd pilota bądź naciski zwierzchników w zasadzie pojawiły się po stronie najmniej prawdopodobnych. Ba! Pod koniec programu wręcz wykluczono naciski na pilotów.

Załóżmy, że wersja zamachu (przez kogokolwiek) jest wykluczona. Załóżmy, że prawdziwą przyczyną katastrofy był wszechrosyjski burdel, w tym nieszczęsny Ił-76 na kursie kolizyjnym. Czy władze rosyjskie odważyłyby się na podanie tej wersji do publicznej wiadomości? Szczerze wątpię, albowiem znaczna część społeczeństwa polskiego (o ile nie większość) nigdy nie uwierzyłaby jedynie w bałagan, dopatrując się w tej wersji wyłącznie chęci ukrycia zamachu ze strony Rosjan i Bóg jeden wie z czyjej jeszcze.

 

Ksymenes
O mnie Ksymenes

Interesuje mnie przyszłość Polski, a nie konkretnej partii. Strzelam przede wszystkim do złej władzy, ale zła opozycja również nie może na mnie liczyć. W przeszłości sympatyzowałem z UPR - głównie w kwestiach wolnego rynku. Lista blogerów, którzy trwale zbanowali mnie bez sensownej przyczyny: Andrzej Celiński, Mireks, maia14, teesa Zbanowani przeze mnie za chamstwo: entefuhrer (14.08.2011), mundry (05.10.2011)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka