FB/Wojciech Sumliński
FB/Wojciech Sumliński
Marcin Tyc Marcin Tyc
8939
BLOG

Wojciech Sumliński: Cenckiewicz to pyszałek, brak mu pokory.

Marcin Tyc Marcin Tyc Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 116

Kilka dni temu w Telewizji Republika, Sławomir Cenckiewicz ocenił twórczość literacką Wojciecha Sumlińskiego! Odniósł się m.in. do ostatniego dzieła czyli „Niebezpiecznych Związków Donalda Tuska". Określił tę pozycję jako bardzo słabą i niewnoszącą nic nowego! Pytanie o najnowszą książkę Wojciecha Sumlińskiego padło przy okazji programu #TWEETUPREPUBLIKA, a zadał je na żywo jeden z internautów.

image

Sławomir Cenckiewicz dość krytycznie odniósł się do tej książki, nie szczędząc gorzkich słów w stronę autora. 

- Ta książka jest jeszcze gorsza niż książka o Komorowskim [Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego]. Książka o Komorowskim miała jakieś nowatorskie fragmenty, natomiast ta książka nie ma w sobie nic interesującego i nowatorskiego. Mówię to jako niedoszły autor (powstało 100 stron biografii) książki o Donaldzie Tusku. Nie wynika to z zazdrości, jak często mówi pan Wojciech... Ta książka jest słaba. Popularność książki wynika z drogi na skróty. Jak ktoś mówi, że Tusk był agentem BND, to ludzie przychodzą. Bo każdy by chciał ten dowód zobaczyć...

Całość wypowiedzi (od 7 minuty) -> Cenckiewicz o książce Sumlińskiego

Wojciech Sumliński nie pozostał dłużny i na łamach portalu thenowypolskishow.co.uk odpowiedział na słowa Sławomira Cenckiewicza.

- Podszczypywania ze strony pana profesora trwają od wielu lat. Jak kiedyś jeździłem do Anglii i na moich spotkaniach było kilkaset osób na tych z udziałem Cenckiewicza kilkanaście, to ludzie pytali mnie — czemu tak jest. Ludzie mówili mi, że profesor dość słabo oceniał moją książkę o Komorowskim i mówił, że on napisze lepszą. Tyle lat minęło, a książki nie ma. To nie je moja wina, że jego książki sprzedają się w porywach do 10 tysięcy, a moje dziesięć razy więcej. Ja nie mam problemu z Cenckiewiczem, nawet zaproponowałem spotkanie, debatę. Twarzą w twarz np. w programie Marcina Roli. Pan profesor się do tego nie odniósł. Ja mam w sobie coś, czego nie ma Cenckiewicz. To jest pokora. Jak patrzę na niego, widzę strasznego pyszałka. Który rozumy zjadł, wie wszystko na każdy temat, on jest jedyny mądry...

Całość odpowiedzi Wojciecha Sumlińskiego na stronie portalu  ->   Sumliński odpowiada Cenckiewiczowi


Sławomir Ryszard Cenckiewicz (ur. 20 lipca 1971 w Gdyni) – polski historyk czasów najnowszych, doktor habilitowany nauk humanistycznych (2011), publicysta. Od 2016 dyrektor Wojskowego Biura Historycznego im. gen. broni Kazimierza Sosnkowskiego, w skład którego wchodzi m.in. Centralne Archiwum Wojskowe im. mjr. Bolesława Waligóry, członek Kolegium Instytutu Pamięci Narodowej.

Wojciech Sumliński (ur. 15 kwietnia 1969 w Warszawie) – polski psycholog, dziennikarz, publicysta, pracował m.in. w dzienniku „Życie” i tygodnikach „Gazeta Polska” i „Wprost”. Autor wielu książek m.in. Niebezpieczne związki Andrzeja Lepper, Czego nie powie Masa o polskiej mafii, To tylko mafia, Niebezpieczne związki Sławomira Petelickiego, Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego czy najnowsza Niebezpieczne związki Donalda Tuska. 


Źródło: TV Republika/TT/Nowy Polski Show/Wikipedia

Marcin Tyc
O mnie Marcin Tyc

Absolwent Administracji Europejskiej. W przeszłości praca w roli statystyka w UEFA oraz w Przeglądzie Sportowym i Onet.pl. Polskie Towarzystwo Statystyczne I Historia Bez Cenzury. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka