Piszę w imieniu osób (w tym 70+) - które oczekiwały na szczepienia przeciw COVID-19 i RSV - aby wyrazić nasze rozczarowanie związane z brakiem profesjonalnej komunikacji ze strony gdyńskiej apteki.
Po kilku tygodniach oczekiwania, umówiono nas na dzisiejsze szczepienia. Niestety, o godzinie 11 okazało się, że akcja została odwołana z powodu choroby pracownika, a my nie zostaliśmy o tym w żaden sposób poinformowani.
Podjęcie decyzji o szczepieniu jest ważne dla naszego zdrowia i oparte na wiadomościach i zachętach medialnych oraz rządowych. Zaufaliśmy tej placówce, rezygnując z wcześniejszych, dostępnych terminów w innych miejscach, ponieważ oferowano aż dwa szczepienia jednocześnie, co było doskonałym pomysłem. Brak jakiejkolwiek informacji o odwołaniu wizyty, nie wspominając o braku ustalenia nowego terminu, postawił nas w bardzo niekomfortowej sytuacji.
Choć rozumiemy, że zdarzenia losowe, takie jak choroba, są nieprzewidywalne, to jednak standardy obsługi pacjenta wymagają, aby w takich sytuacjach placówka podjęła starania, by poinformować o tym swoich klientów. Na Zachodzie takie zaniedbanie byłoby rzadkością i byłoby napiętnowane jako niedopuszczalne w nowoczesnym społeczeństwie. Zaufanie do placówki buduje się również poprzez sprawną i rzetelną komunikację, której w tym przypadku niestety zabrakło.
Pani zachorowała na trzy tygodnie - nie ma procedur, które w takich sytuacjach powinny zadziałać? Odwołanie szczepienia z ustaleniem innej daty lub propozycja wizyty w podobnej placówce nieopodal? A może przysłanie kompetentnej osoby z innej placówki? Ile osób jest przez parę tygodni w podobnej sytuacji? Nie zagraża to spiętrzeniem szczepień? Jak często zdarzają się takie przypadki w Polsce?
Szczepienia to nie cukiernictwo, że w przypadku braku personelu można iść do innej cukierni. To rozczarowanie związane z brakiem profesjonalnej komunikacji ze strony gdyńskiej aptek, a nawet kpina z pacjenta.
Czy jest to wyjątkowa sytuacja czy dość częsta? Jakie są propozycje w sprawie ustalenia bardziej niezawodnych procedur i jaka instytucja za to odpowiada?
Życzliwy wobec ludzi życzliwych, krytyczny wobec wielu zjawisk.***************************
Kind to kind people, critical of many phenomena.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo