W 2007 roku w Pyrzowicach doszło do incydentu lotniczego przy lądowaniu Boeinga 707 , w wyniku którego samolot zderzył się z masztami oświetlenia , lądował przed pasem i doznał licznych uszkodzeń.
Okoliczności zdarzenia- i powody jego zaistnienia były bardzo podobne do tych opisanych w raporcie Laska:
- .Lądowanie z włączonym autopilotem na lotnisku wyposażonym w ILS CAT I :w odpowiedzi - faktem jest, że autopilot był włączony w momencie zdarzenia, jednak efekt zaskoczenia, brak świadomości wysokości i pośpiech, aby przechwycić ścieżkę spowodowały, że załoga reagowała instynktownie próbując przesilić autopilota zamiast użyć przycisku w celu jego szybkiego wyłączenia. Dlatego też, z powodu zastosowania niewystarczającej siły, załodze nie udało się odłączyć autopilota.
- zbyt dużą prędkość zniżania na ścieżce - ok .9 m/sek
- doganianie ścieżki od góry
-kontynuowanie podejścia przy nie zachowaniu wymaganych parametrów lotu w warunkach złej widocznosci ( mgła, niska podstawa chmur)...
Zaniedbania Laska:
1. Sporządzenie Raportu 10 lat !!! ( rekord świata)
2. Nie wydanie zaleceń powypadkowych !!!
Gdyby Lasek wydał takowe np, w 2009 roku , załoga Tu-154 też byłaby przeszkolona w tym zakresie, gdyż same uwagi w Raporcie są prawidłowe i zastosowanie się do nich przez Załogę Tu-154 zapobiegło by zejściu samolotu poniżej wysokości decyzji.


PKBWL winna był niezwłocznie wydać jako Zalecenie
to co skonstatowała w Raporcie:
2.2.3. Podejście
Zalecenia dotyczące ustabilizowanego podejścia
Uwaga: Nie należy próbować lądować z nieustabilizowanego podejścia.
i dalej, bardziej szczegółowo:
Zalecane elementy ustabilizowanego podejścia
Podejście uważa się za ustabilizowane gdy spełnione są wszystkie poniższe kryteria:
samolot znajduje się na właściwym torze lotu;
do utrzymania właściwego toru lotu potrzebne są tylko niewielkie zmiany pochylenia i
kursu;
prędkość samolotu jest nie większa niż Vref+20 kt i nie mniejsza niż Vref;
samolot jest w poprawnej konfiguracji do lądowania;
prędkość zniżania jest nie większa niż 1000 ft/min, jeżeli podejście wymaga prędkości
zniżania większej niż 1000 ft/min powinien być przeprowadzony specjalny briefing;
ustawienie ciągu silników jest adekwatne do konfiguracji samolotu;
Takie Zalecenie winno być wydane niezwłocznie a wszyscy piloci w tym obsługujący loty rządowe- przeszkoleni i zobowiązani do bezwglednego przestrzegania.
https://www.salon24.pl/u/niegracz/961897,razace-zaniedbania-pkbwl-przyczynily-sie-do-katastrofy-tu-154-w-smolensku
Za co Lasek brał kasę ?
Taki Raport i wnioski są do napisania w kilka miesięcy a nie 10 lat !!!
Jeśli ma sumienie to powinno go dręczyć
gdyż skopiował narrację MAK wg której przyczyny tragedii
są bardzo , bardzo podobne do tych opisanych przez niego w Raporcie ze zdarzenia w Pyrzowicach.
Déjà vu
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka