16 obserwujących
581 notek
525k odsłon
278 odsłon

Rażące zaniedbania Laska przyczyniły sie do "katastrofy" w Smoleńsku, update.

Wykop Skomentuj


  W 2007  roku  w Pyrzowicach  doszło  do  incydentu lotniczego  przy  lądowaniu  Boeinga 707 , w wyniku  którego  samolot  zderzył się  z masztami  oświetlenia  , lądował  przed  pasem  i doznał  licznych  uszkodzeń.


Okoliczności  zdarzenia- i powody  jego zaistnienia  były  bardzo podobne do tych opisanych  w raporcie  Laska:


-  .Lądowanie z włączonym autopilotem na lotnisku wyposażonym w ILS CAT I :w odpowiedzi - faktem jest, że autopilot był włączony w momencie zdarzenia, jednak efekt zaskoczenia, brak świadomości wysokości i pośpiech, aby przechwycić ścieżkę spowodowały, że załoga reagowała instynktownie próbując przesilić autopilota zamiast użyć przycisku w celu jego szybkiego wyłączenia. Dlatego też, z powodu zastosowania niewystarczającej siły, załodze nie udało się odłączyć autopilota.

-  zbyt  dużą prędkość zniżania  na ścieżce -  ok .9 m/sek

doganianie  ścieżki od  góry

-kontynuowanie  podejścia  przy   nie zachowaniu  wymaganych  parametrów  lotu  w  warunkach  złej   widocznosci  ( mgła, niska  podstawa  chmur)...

 Zaniedbania  Laska:

1. Sporządzenie  Raportu  10 lat !!!  ( rekord  świata)

2.  Nie wydanie zaleceń powypadkowych !!!


Gdyby  Lasek  wydał  takowe  np, w 2009  roku , załoga  Tu-154 też  byłaby  przeszkolona   w tym   zakresie, gdyż  same  uwagi  w  Raporcie  są  prawidłowe  i  zastosowanie  się do nich  przez  Załogę  Tu-154  zapobiegło  by zejściu  samolotu  poniżej  wysokości  decyzji.


image


image

image PKBWL  winna  był niezwłocznie  wydać jako    Zalecenie

to  co  skonstatowała  w  Raporcie:

2.2.3. Podejście
Zalecenia dotyczące ustabilizowanego podejścia

Uwaga: Nie należy próbować lądować z nieustabilizowanego podejścia.

i dalej, bardziej  szczegółowo:

Zalecane elementy ustabilizowanego podejścia
Podejście uważa się za ustabilizowane gdy spełnione są wszystkie poniższe kryteria:
samolot znajduje się na właściwym torze lotu;
 do utrzymania właściwego toru lotu potrzebne są tylko niewielkie zmiany pochylenia i
kursu;
 prędkość samolotu jest nie większa niż Vref+20 kt i nie mniejsza niż Vref;
 samolot jest w poprawnej konfiguracji do lądowania;
 prędkość zniżania jest nie większa niż 1000 ft/min, jeżeli podejście wymaga prędkości
zniżania większej niż 1000 ft/min powinien być przeprowadzony specjalny briefing;

 ustawienie ciągu silników jest adekwatne do konfiguracji samolotu;

Takie  Zalecenie  winno być wydane  niezwłocznie  a wszyscy piloci w  tym obsługujący  loty  rządowe- przeszkoleni  i zobowiązani  do bezwglednego  przestrzegania.


https://www.salon24.pl/u/niegracz/961897,razace-zaniedbania-pkbwl-przyczynily-sie-do-katastrofy-tu-154-w-smolensku


Za co Lasek  brał  kasę ?

Taki Raport  i  wnioski  są do napisania w kilka miesięcy  a nie 10 lat !!!


Jeśli ma sumienie to powinno  go dręczyć

gdyż skopiował  narrację  MAK wg której  przyczyny  tragedii

są  bardzo , bardzo podobne  do tych opisanych  przez  niego w Raporcie ze zdarzenia w Pyrzowicach.

Déjà vu







Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka