quwerty quwerty
314
BLOG

Rażące zaniedbania Laska przyczyniły sie do "katastrofy" w Smoleńsku, update.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1


  W 2007  roku  w Pyrzowicach  doszło  do  incydentu lotniczego  przy  lądowaniu  Boeinga 707 , w wyniku  którego  samolot  zderzył się  z masztami  oświetlenia  , lądował  przed  pasem  i doznał  licznych  uszkodzeń.


Okoliczności  zdarzenia- i powody  jego zaistnienia  były  bardzo podobne do tych opisanych  w raporcie  Laska:


-  .Lądowanie z włączonym autopilotem na lotnisku wyposażonym w ILS CAT I :w odpowiedzi - faktem jest, że autopilot był włączony w momencie zdarzenia, jednak efekt zaskoczenia, brak świadomości wysokości i pośpiech, aby przechwycić ścieżkę spowodowały, że załoga reagowała instynktownie próbując przesilić autopilota zamiast użyć przycisku w celu jego szybkiego wyłączenia. Dlatego też, z powodu zastosowania niewystarczającej siły, załodze nie udało się odłączyć autopilota.

-  zbyt  dużą prędkość zniżania  na ścieżce -  ok .9 m/sek

doganianie  ścieżki od  góry

-kontynuowanie  podejścia  przy   nie zachowaniu  wymaganych  parametrów  lotu  w  warunkach  złej   widocznosci  ( mgła, niska  podstawa  chmur)...

 Zaniedbania  Laska:

1. Sporządzenie  Raportu  10 lat !!!  ( rekord  świata)

2.  Nie wydanie zaleceń powypadkowych !!!


Gdyby  Lasek  wydał  takowe  np, w 2009  roku , załoga  Tu-154 też  byłaby  przeszkolona   w tym   zakresie, gdyż  same  uwagi  w  Raporcie  są  prawidłowe  i  zastosowanie  się do nich  przez  Załogę  Tu-154  zapobiegło  by zejściu  samolotu  poniżej  wysokości  decyzji.


image


image

image PKBWL  winna  był niezwłocznie  wydać jako    Zalecenie

to  co  skonstatowała  w  Raporcie:

2.2.3. Podejście
Zalecenia dotyczące ustabilizowanego podejścia

Uwaga: Nie należy próbować lądować z nieustabilizowanego podejścia.

i dalej, bardziej  szczegółowo:

Zalecane elementy ustabilizowanego podejścia
Podejście uważa się za ustabilizowane gdy spełnione są wszystkie poniższe kryteria:
samolot znajduje się na właściwym torze lotu;
 do utrzymania właściwego toru lotu potrzebne są tylko niewielkie zmiany pochylenia i
kursu;
 prędkość samolotu jest nie większa niż Vref+20 kt i nie mniejsza niż Vref;
 samolot jest w poprawnej konfiguracji do lądowania;
 prędkość zniżania jest nie większa niż 1000 ft/min, jeżeli podejście wymaga prędkości
zniżania większej niż 1000 ft/min powinien być przeprowadzony specjalny briefing;

 ustawienie ciągu silników jest adekwatne do konfiguracji samolotu;

Takie  Zalecenie  winno być wydane  niezwłocznie  a wszyscy piloci w  tym obsługujący  loty  rządowe- przeszkoleni  i zobowiązani  do bezwglednego  przestrzegania.


https://www.salon24.pl/u/niegracz/961897,razace-zaniedbania-pkbwl-przyczynily-sie-do-katastrofy-tu-154-w-smolensku


Za co Lasek  brał  kasę ?

Taki Raport  i  wnioski  są do napisania w kilka miesięcy  a nie 10 lat !!!


Jeśli ma sumienie to powinno  go dręczyć

gdyż skopiował  narrację  MAK wg której  przyczyny  tragedii

są  bardzo , bardzo podobne  do tych opisanych  przez  niego w Raporcie ze zdarzenia w Pyrzowicach.

Déjà vu







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka