quwerty quwerty
212
BLOG

Propagandzista MAK/Laska - Karlus rozłożył się na gazrurce; sensacyjne ustalenia.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Ta papuga jest martwa

Monthy Pyton

( O  raporcie MAK/Laska)

Wszelkie  próby ich ożywienia są z góry  skazane na porażkę.

   To jest  sensacja  na pierwszą  stronę !!!

Jednoznaczny  dowód, że na wrakowisku w  wirniku  tkwiła

rurka  ze złomu.

( Faktem jest , że  do tej pory  zauważyły róznicę  - zdaje się tylko 4( cztery)  osoby w Polsce !!!!

- nie zauważyli  tego  także  eksperci  Komisji Laska  ani  eksperci Podkomisji !!!


  Przykre, smutne , gościu po 10 latach nie rozróżnia  miedzy  częścią  silnika  odrzutowego a rurką  ze złomu;

że trzeba  użerać się  z takimi tępakami  i ignorantami  jak bloger Karlus. inż. Maciaszczyk  czy technik sanitarny nudna teoria.


 Tępak  Karlus  nawet nie  zauważa,  że w swej  notce - atakującej moja osobę-  zamieścił  zdjęcia, schematy jednoznacznie pokazujące, że to on pisze bzdury:

https://www.salon24.pl/u/karlus/1059399,katastrofa-smolenska-10-lat-po-katastrofie-a-niegraczowa-gazrurka-ciagle-stoi


image

wg niego część oznaczona  nr 7  jest identyczna z "gazrurką" która  była i jest wetknięta w  wirnik:

image

"koń jaki jest każdy  widzi"

każdy widzi   że to zupełnie  różne  elementy

( Faktem jest , że  do tej pory  zauważyły róznicę  - zdaje się tylko 4( cztery)  osoby w Polsce !!!!

-że  to są zupełnie różne  elementy nie zauważyli  także  eksperci  Komisji Laska  ani  eksperci Podkomisji !!!

image

image



Dla porządku wypunktuję:


1.  Bołt stiażnoj   czyli  dosłownie "pręt ściągający"  to obrobiony element  ze stali  którego końcówki  sa specjalnie  ukształtowane  dla łączenia  z innymi  częściami  silnika;  może  to być połączenie -  z jednego końca gwint  z drugiego  wypust- jak na rysunku niżej:

image

https://cf2.ppt-online.org/files2/slide/u/uOx0GXwnWCbMaZ3h76lkJEje8TKQHrBiNycLUI/slide-24.jpg

image

image

2. Bołt stiażnoj - jak i inne części  silnika  odrzutowego to elementy wykonane ze stali  i stopów -  obrobione mechanicznie - o czystej, metalicznej  powierzchni; rurka ze zwykłej stali  pokazana wyżej na zdjęciu  ma powierzchnie pokrytą rdzą  oraz ..UWAGA.. zgorzeliną  walcowniczą - jest to warstewka tlenków żelaza  powstająca tylko  i wyłącznie w wyższych temperaturach rzędu 900 - 1100  stopni, mocno przylegająca do powierzchni  walcowanego wyrobu.

image

gdyby  to był świeży  przełom  to wyglądał by podobnie jak tu:

image

była by widoczna  wyraźna  różnica  w stanie  powierzchni

a sam przełom rurki wskutek działanie  złożonego  stanu  naprężeń wyglądała by zupełnie  jnaczej

- coś w  tym stylu:

image


przełom rurki  nigdy  nie jest  równomierny:

image

image

**

Przy dynamicznym działaniu  sił  - jak w warunkach katastrofy  lotniczej  dominuje  mechanizm kruchego  pękania, odkształcenie  plastyczne jest minimalne:

Brittle Cracking of a Wide Flange Beam
Fracture in Steel – Brittle fracture in ductile material

Brittle failure is the brisk propagation of cracks through a material. This typically occurs so quickly that no plastic deformation takes place before fracture occurs. In structure failures, brittle failure usually causes a failure in structural integrity. Because of the rapid nature of this failure, it often leads to catastrophic failure as there is little indication between the start of failure and full rupture.

https://civildigital.com/brittle-fracture-steel-brittle-fracture-ductile-material/

image

Przełom  jest  nierównomierny , gdyż  propagacja  pęknięcia  odbywa  sie  w strukturze  ziarnistej osłabionej  lokalnie przez  wtrącenia  niemetaliczne,które rozmieszczone są w stali  nierównmiernie, w pewnym  sensie  losowo- nie ma możliwości- by uzyskać gładką  powierzchnię  pęknięcia  np,  nachyloną od kątem  30 stopni do powierzchni  rurki.


Dodatkowo:  koniec  rurki jest czysty,  nie uderzyła  w glebę, nie ma mowy o zabrudzeniu, które zmieniało by wygląd powierzchni.

***

3. I dodatkowa  obserwacja:   na podstawie oględzin  powierzchni tej rurki  widać wyraźnie, że nie brała  ona udziału w żadnym  dynamicznym  zdarzeniu jakim niewątpliwie jest rozpad  silnika w trakcie katastrofy, gdy działają ogromne  siły i  powierzchnia  elementu  jest zgniatana, miażdżona,  warstewki  metalu są miejscowo zdzierane  etc. tu brak śladów działania jakichkolwiek  znaczących , dynamicznych  sił.

  Analiza siła działających na  stiażnoj bołt(  sworzeń  ściskajacy)  :

image

  Wypust nie mógłby zostać  "ścięty"  przy takim uderzeniu  gdyż nie naciskał  by na nie bezpośrednio  żaden element silnika.

W  złożonym stanie  naprężeń ewentualny przełom w rejonie wypustu  byłby niesymetryczny - gdyż dopiero w wyniku działania sił  reakcji   oraz sił mimośrodowych przy odkształcaniu   się wirników mogło by dojść do  rozerwania złącza  z wypustem ;sam sworzeń musiał by mieć ślady  wyginania  lub wgniecenia.


Komisja/komisje  nie wyjaśniły jak doszło do rozpadu silnika.



***

A tak  wygląda  rurka konstrukcyjna  silnika odrzutowego:

image


**

Silniki odrzutowe  z reguły  nie rozpadają się w zderzeniach o małej energii;

 a gdy  rozpadają  się przy ostrzejszych  parametrach  zderzenia  to wyglądają z reguły  tak:

image

przy zderzeniu  o małej energii - nawet przy  upadku w pozycji  odwróconej  i silnikach w ogonie

z reguły  silniki  pozostają w  całości (

Cessna Citation -2014- predkość ok.  250 km/h

https://news.sky.com/story/germany-plane-crash-four-die-as-jet-on-fire-10421724

image



***

Understanding the damage to the engines involved in an aircraft accident can provide insight into their state of operation at the time of impact. Here, the author introduces an alternative to the classic assessment of compressor and turbine blade conditions.

by By Douglas Zabawa (MO5843), Accident/Incident Investigator, Pratt & Whitney

https://isasi.org/Documents/ForumMagazines/forum-49-4-issue-web.pdf

image


http://gonzoaviation.blogspot.com/2017/10/pad-migu-21-do-studentskeho-internatu.html

silnik Miga 21  po upadku  samolotu na budynek internatu:

image




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka