16 obserwujących
639 notek
557k odsłon
187 odsłon

Wyzwanie dla fizyków smoleńskich , wspierających raport Laska.

Wykop Skomentuj

  Na czele z   profesorem Pawłem Artymowiczem  z Uniwersytetu w Toronto.

Owi  fizycy  smoleńscy  doszukują się błędów w  raporcie  Podkomisji,  ale  nie  zauważają  nawet największych  bzdur  i błędów  zawartych w raporcie MAK  i  raporcie  Laska.


  To jest prosty  test - także na uczciwość- na uczciwe , rzeczowe  podejście  do analizy  raportu  Laska, sporządzonego formalnie wg najlepszych ekspertów  w Polsce  w zakresie badania  katastrof  lotniczych.

  Wskazałem już  , że  w Załączniku  nr 4 , Geometria  zderzenia  samolotu , w Tabeli  2 zamieszczono błędne  , bzdurne  dane  jakoby samolot  Tu-154  zmienił  w ostatnich sekundach lotu  kąt pochylenia  o 25  stopni  na odległości  90 m!!  - to fizycznie  niemożliwe; fizycy  smoleńscy  na czele  z profesorem Pawłem Artymowiczem tego nie zauważyli.

image

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1076430,nie-zniknelo-opublikowac-bzdurne-wyliczenia-laska-dotyczace-parametrow-lotu


Otóż  w tej samej Tabeli nr  2  w innej  kolumnie znajdują się błędne, bzdurne   dane  które nie mogą odpowiadać przebiegowi  trajektorii lotu w ostatnich sekundach jak wg narracji MAK/Laska.


Wyzwanie jest takie - do Was  , którzy  twierdzicie , że macie wiedzę  z fizyki, aerodynamiki i czego  tam jeszcze:

-  wskażcie  w Tabeli  2 te błędne dane.

Macie  na to 48 godzin , choć  wystarczy na to  kilka minut - jest to jaskrawo   widoczne.

**

 Gdyby przypadkiem  nikt  z Was  na to nie wpadł- w co wątpię, gdyż  są wśród  Was  i profesor  astrofizyki i  mgr fizyki  i fizyk tablicowy  i kto tam jeszcze więc nie  sprawi  to Wam żadnej  trudności; trochę  trudniej będzie  przyznać że  w Raporcie  Laska  są tak rażące błędy !!!

- z tym będziecie  mieć problem.

- więc  gdybyście  przypadkiem  - z tych czy innych powodów tych dalszych  bzdur  w Tabeli  nr 2  nie wskazali

- ja to pokażę  i wyjaśnię  internautom w czym rzecz.

****

Dodatek  I.

" wielkie " wahania kąta pochylenia  pokazane  na wykresie  z incydentu  lotniczego  , gdy samolot MD-11  wpadł w silne  turbulencje

wykres  na stronie 31- kąt pochylenia  (pitch)  zmienia się  nawet  o wartość  ponad  1 stopień na sekundę !!! w porywach do dwóch !!

https://alpajapan.org/english/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/JL706_Accident_Investigation_Report.pdf\


Dodatek  II.

Maksymalna  szybkośc  zmian kąta  pochylenia samolotu  Tu-154  w manewrach  w trakcie podchodzenia  do lądowania, przy manewrz  go-around  tokilka stopni  na sekundę ;   oczywiście  taką  wartość  osiąga się przy  szybkim, maksymalnym  wychyleniu  powierzchni  sterowych. Gdy  samolot  opada  bezwładnie, to  należy spodziewac się  że  zmiany  kąta  pochylenia  będą  znacznie mniejsze.

Skąd  to wiadomo ?

Ano z realnego  zdarzenia, wypadku  lotniczego  bardzo podobnego  samolotu  -  Boeing 727.

https://flightsafety.org/ap/ap_sept01.pdf

Two  seconds  before  impact,  the  ground-proximity  warningsystem  (GPWS)  generated  a  “sink  rate”  aural  alert  and  theflight engineer said, “Nose up, nose up.”The  airplane’s  descent  rate  had  increased  rapidly  to  about1,900 feet per minute. The captain pitched the airplane to about six  degrees  nose-up  and  increased  power  substantially.  Thereport said that these actions were not sufficient to arrest thedescent rate.


Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka