Na czele z profesorem Pawłem Artymowiczem z Uniwersytetu w Toronto.
Owi fizycy smoleńscy doszukują się błędów w raporcie Podkomisji, ale nie zauważają nawet największych bzdur i błędów zawartych w raporcie MAK i raporcie Laska.
To jest prosty test - także na uczciwość- na uczciwe , rzeczowe podejście do analizy raportu Laska, sporządzonego formalnie wg najlepszych ekspertów w Polsce w zakresie badania katastrof lotniczych.
Wskazałem już , że w Załączniku nr 4 , Geometria zderzenia samolotu , w Tabeli 2 zamieszczono błędne , bzdurne dane jakoby samolot Tu-154 zmienił w ostatnich sekundach lotu kąt pochylenia o 25 stopni na odległości 90 m!! - to fizycznie niemożliwe; fizycy smoleńscy na czele z profesorem Pawłem Artymowiczem tego nie zauważyli.

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1076430,nie-zniknelo-opublikowac-bzdurne-wyliczenia-laska-dotyczace-parametrow-lotu
Otóż w tej samej Tabeli nr 2 w innej kolumnie znajdują się błędne, bzdurne dane które nie mogą odpowiadać przebiegowi trajektorii lotu w ostatnich sekundach jak wg narracji MAK/Laska.
Wyzwanie jest takie - do Was , którzy twierdzicie , że macie wiedzę z fizyki, aerodynamiki i czego tam jeszcze:
- wskażcie w Tabeli 2 te błędne dane.
Macie na to 48 godzin , choć wystarczy na to kilka minut - jest to jaskrawo widoczne.
**
Gdyby przypadkiem nikt z Was na to nie wpadł- w co wątpię, gdyż są wśród Was i profesor astrofizyki i mgr fizyki i fizyk tablicowy i kto tam jeszcze więc nie sprawi to Wam żadnej trudności; trochę trudniej będzie przyznać że w Raporcie Laska są tak rażące błędy !!!
- z tym będziecie mieć problem.
- więc gdybyście przypadkiem - z tych czy innych powodów tych dalszych bzdur w Tabeli nr 2 nie wskazali
- ja to pokażę i wyjaśnię internautom w czym rzecz.
****
Dodatek I.
" wielkie " wahania kąta pochylenia pokazane na wykresie z incydentu lotniczego , gdy samolot MD-11 wpadł w silne turbulencje
wykres na stronie 31- kąt pochylenia (pitch) zmienia się nawet o wartość ponad 1 stopień na sekundę !!! w porywach do dwóch !!
https://alpajapan.org/english/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/JL706_Accident_Investigation_Report.pdf\
Dodatek II.
Maksymalna szybkośc zmian kąta pochylenia samolotu Tu-154 w manewrach w trakcie podchodzenia do lądowania, przy manewrz go-around tokilka stopni na sekundę ; oczywiście taką wartość osiąga się przy szybkim, maksymalnym wychyleniu powierzchni sterowych. Gdy samolot opada bezwładnie, to należy spodziewac się że zmiany kąta pochylenia będą znacznie mniejsze.
Skąd to wiadomo ?
Ano z realnego zdarzenia, wypadku lotniczego bardzo podobnego samolotu - Boeing 727.
https://flightsafety.org/ap/ap_sept01.pdf
Two seconds before impact, the ground-proximity warningsystem (GPWS) generated a “sink rate” aural alert and theflight engineer said, “Nose up, nose up.”The airplane’s descent rate had increased rapidly to about1,900 feet per minute. The captain
pitched the airplane to about six degrees nose-up and increased power substantially. Thereport said that these actions were not sufficient to arrest thedescent rate.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka