Raport Podkomisji oraz notki blogerów jednoznacznie pokazały
że narracja MAK jest kłamstwem. jednak nadal można jeszcze - po tylu latach !!-
znaleźć różne - większe i mniejsze - niedoróbki i przekłamania
w raporcie Laska , który skopiował kłamliwą narrację MAK>
Wizualizacja danych liczbowych dotyczących wysokości radiowej nad podłożem samolotu Tu-154 na ostatnim odcinku lotu:
Już widać dziwny kształt trajektorii.
A to wykres skorygowany o podnoszący się teren ( ok. 3 m/100m).
Uwagi:
1. Po zderzeniu brzozą Tu-154 zaczyna się gwałtownie wznosić- fizycznie niemożliwe.
2. Raczej kontynuował by lot wg zasady bezwładności Newtona - czerwona krzywa kreskowana.
( Tak naprawdę to Zespół Zakłamywaczy "katastrofy" pod wezwaniem Laska winien zadbać , by dane z Załącznika pasowały do narracji z oderwanym na brzozie fragmentem skrzydła; wtedy ta czerwona krzywa winna mieć uskok na brzozie ; dalej krzywa powinna uwzględniać nie tylko utratę ok. 20% siły nośnej wg laskowych nawet 33% !!!) ale jej dalszą szybką utratę wskutek przechyłu samolotu.
3. Krzywa od wysokości 12,5 m nad ziemią do brzozy przez wysokość 9,7 m nad ziemią też zupełnie niemożliwa.
Nawet jeśli to tylko niechlujstwo to kompromitujące zespół Laska.
Nie lepiej to wygląda na rysunku wykreślonym w Załączniku przez tych "fachowców"
- rysowane jak w pijanym widzie ( przerysowałem dość dokładnie)
tuż nad ziemią a samolot jeszcze nurkuje w jej kierunku- nawet jeśli to niechlujstwo- to kompromitujące.
a to ostatni odcinek - równie niechlujnie wykreślony przez Zespół:
- na brzozie samolot traci ok 30% siły nośnej - wg Zespołu - dalej przekręca się i traci dalszą cześc siły nośnej
aż do zera; na wykresie zresztą w nieodpowiedniej skali- w ogóle tego nie zobrazowano!
Ciekawe , że MAK swym w raporcie nie eksponuje tak parametrów ostatnich sekund lotu za brzozą.
Opisuje to enigmatycznie:
Następnie, po ~245 m od punktu pierwszego zderzenia i bocznym odchyleniu ~60 m w lewo od przedłużonej osi WPP, nastąpiło zderzenie samolotu z brzozą o średnicy pnia 30-40 cm, co doprowadziło do zniszczenia lewej części skrzydła i gwałtownego przechylania w lewo Następnie, w odwróconym położeniu, samolot zderzył się z ziemi.
w innym miejscu:
w wyniku zderzenia z drzewem nastąpiło zniszczenie konstrukcji skrzydła z oddzieleniem lewej części OCzK (długości około 6,5 m) z następującym gwałtownym przechyleniem samolotu w lewo,
Zderzył sie z brzozą, gwałtownie przechylił i w odwróconym położeniu zderzył się z ziemia
a tak wygląda trajektoria tego samego odcinka wg danych z Tabeli 2 Załącznika nr 4
i znów - brak wpływu utraty 20% siły nośnej na trajektorię lotu; brak widocznego wpływu kąta przechylenia na dalszą
utratę siły nośnej
A przecież - jak stwierdzili biegli Prokuratury samolot przeszedł tylko w lekkie wznoszenie..
19. O godz. 8: 40: 55(według czasu rejestratora ATM QAR), a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się na bezwzględnej wysokości ok. 20 m i około 6 m poniżej płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę wolantu, czym spowodował wyłączenie stabilizacji podłużnej, zmniejszenie prędkości opadania oraz przejście na lekkie wznoszenie z prędkością około 1 m/s
Tak czy siak - samolot po utracie ok 30% siły nośnej szybko sie przechylający a więc tracący szybko siłe nosną do ZERA nie mógł by się w ciagu paru sekund wznieść na wysokość 19 m !!!
- wg biegłych Prokuratury Tu154 w rejonie brzozy "przeszedł na lekkie wznoszenie" rzedu 1 m/s
- wg danych z Załącznika do raportu Laska przy brzozie samolot miał prędkość wznoszenia nieco ponad 2 m/s
i nagle po utracie 1/3 skrzydła. w przechyleniu zwiekszył prędkość wznoszenia ??
niemożliwe
źródło danych:
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf