quwerty quwerty
181
BLOG

Chałtury Laska ciąg dalszy: dziwaczna trajektoria Tu-154 wg Załącznika nr 1.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Raport  Podkomisji  oraz  notki  blogerów  jednoznacznie  pokazały

że  narracja MAK  jest kłamstwem. jednak  nadal  można  jeszcze  - po tylu  latach !!-

znaleźć  różne - większe  i mniejsze - niedoróbki  i przekłamania

w raporcie  Laska , który  skopiował kłamliwą  narrację  MAK>


Wizualizacja  danych  liczbowych dotyczących  wysokości  radiowej     nad  podłożem  samolotu Tu-154  na ostatnim  odcinku lotu:

image

Już  widać  dziwny  kształt  trajektorii.


A to wykres  skorygowany  o podnoszący  się teren ( ok. 3 m/100m).

image

 Uwagi:

1. Po zderzeniu   brzozą  Tu-154  zaczyna się  gwałtownie  wznosić- fizycznie niemożliwe.

2. Raczej kontynuował by  lot wg  zasady  bezwładności  Newtona  -  czerwona krzywa  kreskowana.

( Tak naprawdę  to Zespół Zakłamywaczy "katastrofy" pod wezwaniem  Laska  winien zadbać , by dane z Załącznika   pasowały  do narracji z oderwanym  na brzozie  fragmentem  skrzydła;  wtedy  ta czerwona  krzywa  winna mieć uskok na brzozie  ;  dalej  krzywa powinna    uwzględniać  nie tylko utratę  ok. 20%  siły nośnej wg laskowych  nawet  33% !!!)  ale jej dalszą  szybką utratę  wskutek przechyłu   samolotu.

3. Krzywa  od  wysokości  12,5 m  nad ziemią  do brzozy przez  wysokość   9,7 m nad ziemią  też zupełnie  niemożliwa.


Nawet jeśli to tylko   niechlujstwo  to kompromitujące  zespół  Laska.

Nie lepiej  to wygląda  na rysunku wykreślonym w  Załączniku  przez tych "fachowców"

- rysowane  jak w pijanym  widzie ( przerysowałem  dość dokładnie)

image

tuż  nad ziemią  a samolot jeszcze  nurkuje w jej kierunku- nawet jeśli to niechlujstwo- to kompromitujące.

a to  ostatni odcinek - równie  niechlujnie wykreślony przez  Zespół:

image

-  na brzozie  samolot traci  ok 30%  siły nośnej  - wg  Zespołu -  dalej  przekręca się i traci  dalszą  cześc  siły nośnej

aż do zera; na wykresie zresztą w nieodpowiedniej  skali- w ogóle  tego nie zobrazowano!



 Ciekawe , że MAK    swym w raporcie  nie eksponuje  tak  parametrów ostatnich sekund lotu za brzozą.

Opisuje  to enigmatycznie:

Następnie,   po   ~245   m   od   punktu   pierwszego   zderzenia   i   bocznym   odchyleniu  ~60  m  w  lewo  od  przedłużonej  osi  WPP,  nastąpiło  zderzenie  samolotu  z  brzozą  o średnicy  pnia  30-40  cm,  co  doprowadziło  do  zniszczenia  lewej  części  skrzydła  i  gwałtownego  przechylania  w  lewo  Następnie,  w  odwróconym  położeniu,  samolot  zderzył  się  z  ziemi.

w innym miejscu:

w  wyniku zderzenia z drzewem nastąpiło zniszczenie konstrukcji skrzydła z oddzieleniem lewej części OCzK (długości około   6,5   m)   z   następującym   gwałtownym   przechyleniem   samolotu   w   lewo,

Zderzył sie z brzozą,  gwałtownie  przechylił  i  w odwróconym położeniu  zderzył się z  ziemia



a tak  wygląda  trajektoria tego  samego odcinka  wg  danych  z Tabeli 2  Załącznika nr  4

image

i znów  - brak wpływu  utraty  20%  siły nośnej na trajektorię  lotu; brak  widocznego  wpływu  kąta  przechylenia  na dalszą

utratę  siły nośnej

A przecież - jak  stwierdzili  biegli  Prokuratury  samolot  przeszedł  tylko w  lekkie  wznoszenie..

19.   O  godz.  8:  40:  55(według  czasu  rejestratora  ATM  QAR),       a  więc 1,8  sekundy  przed  BRL,  gdy  samolot  znajdował  się     na  bezwzględnej  wysokości ok. 20  m    i  około 6  m  poniżej płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę wolantu,  czym  spowodował  wyłączenie  stabilizacji  podłużnej, zmniejszenie  prędkości  opadania  oraz  przejście  na  lekkie wznoszenie z prędkością około 1 m/s

image
 
Tak czy siak -  samolot po utracie  ok 30% siły nośnej szybko  sie przechylający a więc tracący szybko siłe nosną do ZERA nie mógł  by się w ciagu paru  sekund wznieść na wysokość 19 m !!!

- wg biegłych  Prokuratury Tu154  w rejonie brzozy  "przeszedł na lekkie wznoszenie"  rzedu 1 m/s

- wg danych z  Załącznika do raportu Laska przy brzozie samolot miał prędkość  wznoszenia  nieco ponad  2 m/s

i nagle  po utracie 1/3 skrzydła. w przechyleniu  zwiekszył  prędkość wznoszenia ??

niemożliwe

źródło  danych:

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf


http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka