Raport Podkomisji oraz notki blogerów jednoznacznie pokazały
że narracja MAK jest kłamstwem. jednak nadal można jeszcze - po tylu latach !!-
znaleźć różne - większe i mniejsze - niedoróbki i przekłamania
w raporcie Laska , który skopiował kłamliwą narrację MAK>
Wizualizacja danych liczbowych dotyczących wysokości radiowej nad podłożem samolotu Tu-154 na ostatnim odcinku lotu:

Już widać dziwny kształt trajektorii.
A to wykres skorygowany o podnoszący się teren ( ok. 3 m/100m).

Uwagi:
1. Po zderzeniu brzozą Tu-154 zaczyna się gwałtownie wznosić- fizycznie niemożliwe.
2. Raczej kontynuował by lot wg zasady bezwładności Newtona - czerwona krzywa kreskowana.
( Tak naprawdę to Zespół Zakłamywaczy "katastrofy" pod wezwaniem Laska winien zadbać , by dane z Załącznika pasowały do narracji z oderwanym na brzozie fragmentem skrzydła; wtedy ta czerwona krzywa winna mieć uskok na brzozie ; dalej krzywa powinna uwzględniać nie tylko utratę ok. 20% siły nośnej wg laskowych nawet 33% !!!) ale jej dalszą szybką utratę wskutek przechyłu samolotu.
3. Krzywa od wysokości 12,5 m nad ziemią do brzozy przez wysokość 9,7 m nad ziemią też zupełnie niemożliwa.
Nawet jeśli to tylko niechlujstwo to kompromitujące zespół Laska.
Nie lepiej to wygląda na rysunku wykreślonym w Załączniku przez tych "fachowców"
- rysowane jak w pijanym widzie ( przerysowałem dość dokładnie)

tuż nad ziemią a samolot jeszcze nurkuje w jej kierunku- nawet jeśli to niechlujstwo- to kompromitujące.
a to ostatni odcinek - równie niechlujnie wykreślony przez Zespół:

- na brzozie samolot traci ok 30% siły nośnej - wg Zespołu - dalej przekręca się i traci dalszą cześc siły nośnej
aż do zera; na wykresie zresztą w nieodpowiedniej skali- w ogóle tego nie zobrazowano!
Ciekawe , że MAK swym w raporcie nie eksponuje tak parametrów ostatnich sekund lotu za brzozą.
Opisuje to enigmatycznie:
Następnie, po ~245 m od punktu pierwszego zderzenia i bocznym odchyleniu ~60 m w lewo od przedłużonej osi WPP, nastąpiło zderzenie samolotu z brzozą o średnicy pnia 30-40 cm, co doprowadziło do zniszczenia lewej części skrzydła i gwałtownego przechylania w lewo Następnie, w odwróconym położeniu, samolot zderzył się z ziemi.
w innym miejscu:
w wyniku zderzenia z drzewem nastąpiło zniszczenie konstrukcji skrzydła z oddzieleniem lewej części OCzK (długości około 6,5 m) z następującym gwałtownym przechyleniem samolotu w lewo,
Zderzył sie z brzozą, gwałtownie przechylił i w odwróconym położeniu zderzył się z ziemia
a tak wygląda trajektoria tego samego odcinka wg danych z Tabeli 2 Załącznika nr 4

i znów - brak wpływu utraty 20% siły nośnej na trajektorię lotu; brak widocznego wpływu kąta przechylenia na dalszą
utratę siły nośnej
A przecież - jak stwierdzili biegli Prokuratury samolot przeszedł tylko w lekkie wznoszenie..
19. O godz. 8: 40: 55(według czasu rejestratora ATM QAR), a więc 1,8 sekundy przed BRL, gdy samolot znajdował się na bezwzględnej wysokości ok. 20 m i około 6 m poniżej płaszczyzny DS. 26, pilot energicznie ściągnął do siebie kolumnę wolantu, czym spowodował wyłączenie stabilizacji podłużnej, zmniejszenie prędkości opadania oraz przejście na lekkie wznoszenie z prędkością około 1 m/s

Tak czy siak - samolot po utracie ok 30% siły nośnej szybko sie przechylający a więc tracący szybko siłe nosną do ZERA nie mógł by się w ciagu paru sekund wznieść na wysokość 19 m !!!
- wg biegłych Prokuratury Tu154 w rejonie brzozy "przeszedł na lekkie wznoszenie" rzedu 1 m/s
- wg danych z Załącznika do raportu Laska przy brzozie samolot miał prędkość wznoszenia nieco ponad 2 m/s
i nagle po utracie 1/3 skrzydła. w przechyleniu zwiekszył prędkość wznoszenia ??
niemożliwe
źródło danych:
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
http://niezniknelo.pl/NPW/www.npw.gov.pl/dokumenty/TU-154/Wyst%C4%85pienie%20p%C5%82k.%20Ryszarda%20Filipowicza%20na%20konferencji%20w%20dn.%2027.03.2015%20r.pdf
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka