16 obserwujących
639 notek
556k odsłon
257 odsłon

Szok i niedowierzanie: kolejne bzdury w raporcie Laska ; "katastrofa" w Smoleńsku

Wykop Skomentuj5

  Symbolem  głupoty tego  pseudo-raportu , raczej opracowania  propagandowego napisanego na zlecenie polityczne,  aby polski raport zgadzał  się  z narracją  MAK - jest skopiowana  z tegoż  raportu  konfabulacja  jak niżej:


1.31.1 Prawa kończyna dolna była w pozycji całkowicie wyciągniętej w przód (najprawdopodobniej na prawej sterownicy nożnej), co było spowodowane próbą przeciwdziałania szybko narastającemu przechyleniu samolotu w lewo.

***


   .   W tej notce wskażę kolejne  bzdury w  zakresie  wyliczanych  parametrów  trajektorii Tu-154; w tym zakresie  Komisja Laska wykazała się nadgorliwością, rozwijając konfabulację  MAK , próbują  ubrać ją  w zmyślane  czy podawane  z sufitu  wartości parametrów- byle  by tylko  pasowały   do narracji MAK.


  Trzy  bzdury/manipulacje  w jednym !


- w jednym parametrze  rzekomo  wyliczonym przez tych "ekspertów".


Chodzi  o Załącznik nr  4: Geometria  zderzenia  samolotu.

https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf

- W tabeli  1  podano obliczony kąt natarcia  przy  kącie  przechylenia  90 stopni;

 podano  wartość parametru :  22,11 stopnia.


???

Serio  te wyliczankę  zrobili  fachowcy ?  ; wątpliwe ,  czy w ogóle coś liczyli...

( Nigdy nie pokazano tych rzekomych wyliczeń )


1. Po pierwsze jest tu błąd metodyczny, którego nie popełniła  by żadna osoba mająca  wiedzę  techniczną:

- otóż dla obliczeń , w których  brak możliwości  ścisłego  określenia  parametrów  wpływających na wynik  nie  podaje się - jak w tym przypadku - wyniku  do dwóch miejsc  po przecinku !!!

 W tym przypadku  powinno się podać  wynik w zakresie oszacowanego błędu  metody  z dokładnością  do  wartości  1;

np. 22  stopnie + /-  5 stopni.


2. Ale i tak podanie wyniku w podany wyżej sposób choć poprawne  metodycznie było by błędne  merytorycznie !!

 Cóż  bowiem oznacza  rzekomo wyliczona wartość kąta  natarcia ?

- Czy jest to wartość  dla  skrzydła lewego czy dla prawego.

- Skąd to pytanie ?

- to elementarna  wiedza z aerodynamiki:

image

objaśnienia  spotykane w popularnych  opracowaniach:

a rolling motion always tends to increase the angle-of-attack of the descending wingtip, and to decrease the angle-of-attack of the rising wingtip? As the descending wingtip comes down through the airmass, the local relative wind blows "up from below" compared to the local relative wind closer to the aircraft centerline-- this is an increase in angle-of-attack. Similarly, as the rising wingtip moves up through the airmass, the local relative wind blows "down from above", or at least blows up from below at a shallower angle than the local relative wind closer to the aircraft centerline. This is a decrease in angle-of-attack. These changes in angle-of-attack create an effect known as "roll damping"-- a resistance to rolling.

  Komisja  nie podała  czy wartość  22 stopnie  jest dla skrzydła lewego czy prawego; wątpliwe nawet  czy skojarzyła, że pisze bzdury.


3.  I wreszcie - jak to  pokazałem w  poprzedniej  notce:

 Komisja  Laska nie uwzględniła  - jak by tego nie rozumieli - albo celowo  to zmanipulowali, że  samolot  przy kącie przechylenia  90 stopni uległ  już przeciągnięciu !

- podawanie w tym momencie  jakiejś wartości  kąta  natarcia  nie ma sensu

- samolot  spada jak siekiera.


- Dziękuję  za uwagę.






Wykop Skomentuj5
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka