quwerty quwerty
205
BLOG

Lasek w raporcie o skokach spadochronowych ; a nie o SPUSK-PADJOM.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

  To nie jest  ponury żart; to   fakt:

4. ZALECENIA PROFILAKTYCZNE

Dowódca Sił Powietrznych.


12. Przeprowadzić analizę realizacji szkolenia wysokościowo-ratowniczego w zakresie

wykonywania skoków spadochronowych przez techniczny personel latający.


To popełniła  w Raporcie  Komisja Laska.

..

   A nic w raporcie  nie ma na temat analizy użycia  pokrętła SPUSK-PADJOM ( zniżanie- wznoszenie)

którego  użycie  mogło by zapobiec  katastrofie - trzymając się narracji MAK.


W Raporcie nie ma wiele na temat  zmagania  się  z odłączeniem  autopilot ale w licznych komentarzach  już  jest, np.

08:40:51,5- 1,8 sekundy po wypowiedzi pilota monitorującego „Odchodzimy” dowódca działa na wolant gwałtownie wzrastającą siłą (od 0 do -6,6 kG w ciągu 0,5 sekundy wg obliczeń MAK, w rzeczywistości mogła ona dojść do -15,4 kG). Gwałtowny wzrost przyłożonej siły (szybkie i mocne szarpnięcie) powoduje poruszenie kolumny w relatywnie dużym zakresie, do -73,5 mm (po skorygowaniu kolejnego „błędu w obliczeniach” MAK). Ma zatem miejsce zdecydowana próba „przesilenia” kanału podłużnego autopilota z większymi niż wymagane przez instrukcje samolotu: siłą i wychyleniem wolantu-czyli inną, niż wcześniej zastosowana, metodą. Nie udaje się jednak wypiąć kanału podłużnego. Mogło to spowodować prawie natychmiastowy komentarz jednego z pilotów o błędnym zachowaniu autopilota, o treści nierozpoznanej przez IES:
08:40:51,8- Niezrozumiała wypowiedź

  Opinii publicznej  zaserwowano obraz  jakoby to przedłużająca się  walka z odłączeniem autopilota  uniemożliwiła  odejście na drugi krąg; gdy tymczasem  cały czas  było dostępne  sterowanie  pokrętłem  SPUSK- PADJOM , którego  użycie zapewniłoby  wcześniejsze  rozpoczęcie  manewru  odejścia  na drugi  krąg  i i uniknięcie  katastrofy ( jeśli  trzymać  się narracji  MAK/Laska)


Kolejny  przykład  użycia  pokrętła SPUSK-PADJOM  w celu  wznoszenia - przy  działającym  autopilocie:

z raportu dot Katastrofy  samolotu Tu-154  linii Pułkowo:


image






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka