19 obserwujących
770 notek
616k odsłon
  193   0

Lasek w raporcie o skokach spadochronowych ; a nie o SPUSK-PADJOM.

  To nie jest  ponury żart; to   fakt:

4. ZALECENIA PROFILAKTYCZNE

Dowódca Sił Powietrznych.


12. Przeprowadzić analizę realizacji szkolenia wysokościowo-ratowniczego w zakresie

wykonywania skoków spadochronowych przez techniczny personel latający.


To popełniła  w Raporcie  Komisja Laska.

..

   A nic w raporcie  nie ma na temat analizy użycia  pokrętła SPUSK-PADJOM ( zniżanie- wznoszenie)

którego  użycie  mogło by zapobiec  katastrofie - trzymając się narracji MAK.


W Raporcie nie ma wiele na temat  zmagania  się  z odłączeniem  autopilot ale w licznych komentarzach  już  jest, np.

08:40:51,5- 1,8 sekundy po wypowiedzi pilota monitorującego „Odchodzimy” dowódca działa na wolant gwałtownie wzrastającą siłą (od 0 do -6,6 kG w ciągu 0,5 sekundy wg obliczeń MAK, w rzeczywistości mogła ona dojść do -15,4 kG). Gwałtowny wzrost przyłożonej siły (szybkie i mocne szarpnięcie) powoduje poruszenie kolumny w relatywnie dużym zakresie, do -73,5 mm (po skorygowaniu kolejnego „błędu w obliczeniach” MAK). Ma zatem miejsce zdecydowana próba „przesilenia” kanału podłużnego autopilota z większymi niż wymagane przez instrukcje samolotu: siłą i wychyleniem wolantu-czyli inną, niż wcześniej zastosowana, metodą. Nie udaje się jednak wypiąć kanału podłużnego. Mogło to spowodować prawie natychmiastowy komentarz jednego z pilotów o błędnym zachowaniu autopilota, o treści nierozpoznanej przez IES:
08:40:51,8- Niezrozumiała wypowiedź

  Opinii publicznej  zaserwowano obraz  jakoby to przedłużająca się  walka z odłączeniem autopilota  uniemożliwiła  odejście na drugi krąg; gdy tymczasem  cały czas  było dostępne  sterowanie  pokrętłem  SPUSK- PADJOM , którego  użycie zapewniłoby  wcześniejsze  rozpoczęcie  manewru  odejścia  na drugi  krąg  i i uniknięcie  katastrofy ( jeśli  trzymać  się narracji  MAK/Laska)


Kolejny  przykład  użycia  pokrętła SPUSK-PADJOM  w celu  wznoszenia - przy  działającym  autopilocie:

z raportu dot Katastrofy  samolotu Tu-154  linii Pułkowo:


image






Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka