19 obserwujących
865 notek
640k odsłon
  198   0

Smoleńsk: 280/78/25= 280/78/36 -podstawowa zasada zniżania Tu-154 po ścieżce.

  Podana w poradniku Jerszowa dot. pilotowania samolotu Tu-154;

 Jerszow to guru pilotów  Tu-154 w Rosji.


To bardzo ciekawa i prosta zasada.

image

  Jak tłumaczy Jerszow:

https://proza.ru/avtor/vasershov&book=22#22

Практика полетов на самолете Ту-154


Dla samolotu Tu-154M  potrzebne  wartości ciągu  silników dla lotu poziomego z klapami 25  przy prędkości  wymaganej dla lotu po ścieżce  są takie  same jak  dla zniżania po typowej ścieżce  z klapami 36.


Manewr przejścia do zniżania to nic prostszego;

 nie trzeba specjalnych kalkulacji:

 - wystarczy aby po osiągnięciu wysokości 500 m 

" 500 m zajęliscie ?"

... lecąc  poziomo z klapami  wysuniętymi na 25 stopni , zmniejszyć prędkość do wartości jaka potrzebna jest dla lotu po ścieżce dla konkretnej masy samolotu np 80 ton w danych warunkach

 załóżmy że z Tabeli  dostępnej pilotom wynika , że jest to 280 km/h;

 wtedy wynikowa wartość ciągu  i  wartość obrotów N2 silników będzie ta właściwą dla zniżania po ścieżce.

 - Jak podaje podręcznik Jerszowa  z reguły jest to wielkość obrotów  z zakresu  75-80%;


 po przejściu do zniżania  potrzebnę będą tylko  niewielkie korekty rzędu  +/-  1 -2 % 


Ciekawe ?

Proste ?


image


3 zegary obrotów  N2  silników  piloci maja przed sobą, na środku  - u góry.


 Klapy 36 wysuwa się wyłącznie  w celu zniżania i na początku zniżania.. po ich wysunięciu niezwłocznie  przechodzi  się do fazy  zniżania.

- Jedyny w historii  lotnictwa  przypadek gdy piloci wysunęli  klapy do lądowania  i lecieli  poziomo przez 2 km miał miejsce

 w Smoleńsku 10.04.2010...

.. przynajmniej tak podano na wydruku parametrów -

 co rodzi uzasadnione podejrzenia  co do ich sfałszowania.





Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka