jak wyrównywała- kiedy nie wyrównywała ?
wystarczy zajrzeć do raportu MAK:
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/Tlumaczenie-finalne-projektu-raportu-koncowego.pdf
str. 180
Dalsze czynności załogi w celu doprowadzenia samolotu do ustalonego zniżania
z prędkością pionową 7-8,5 m/s (zamiast normalnie obliczeniowych 3,5-4 m/s) potwierdzają
powyższe przypuszczenie i świadczą o próbie załogi „doganiania” ścieżki zniżania.
Taka średnia pionowa prędkość zniżania utrzymywana była przez załogę aż do podjęcia przez nią działań w celu
uniknięcia zderzenia samolotu z przeszkodami,
3. Powstanie nieuzasadnionej dużej prędkości opadania w celu naprawy błędu
wysokości. Po przelocie nad DPRM, załoga najprawdopodobniej rozumiejąc, że znajduje się
nad ścieżką, zwiększyła prędkość opadania do 8 m/s (.
Jednakże, taka prędkość pionowa (8 m/s) pozostała aż do chwili zapoczątkowania działań w celu ominięcia przeszkód. (Hrw=30m),
( tu akurat podają wysokość radiową 30m..)
Od X lat ci oszuści oszukują bywalców Salonu:; manipulują, kłamią , hejtują tych którzy kwestionują narrację MAK
nudna- teoria
Michał Jaworski
Gwant
Maciaszczyk
Syzyf
Jaki-taki
i inni
ale jak widać sami pogubili się w swych kłamstwach i teraz kwestionują raport MAK !!!
W raporcie Laska wygląda to jeszcze gorzej:
Sekundę później, o godz. 6:40:58.5 nastąpiło zwiększenie
ciągu oraz zdecydowane ściągnięcie wolantu na siebie. Zdarzyło się to 1187 m od progu pasa,
na wysokości 16 m RW i na wysokości 5 m poniżej poziomu lotniska.
- I Lasek podpisał się pod taka bzdurą, jakobysamolot Tu-154 przeszedł na wnoszenie rozpoczynając manewr go-around na wysokości 16 m nad podłożem - co z uwagi na wznoszący się teren w praktyce oznacza
rozpoczęcie manewru ok 6-7 m nad poziomem odniesienia !!!
Absurd !!!
o manipulant Jaworski wychwala i raport Laska i książkę Laska.
***
Dodatek:
Wniosek końcowy komisji MAK o przyczynach katastrofy samolotu Tu-134
Причиной катастрофы явилось нарушение экипажем минимума погоды аэродрома Лиепая при попытке установить визуальный контакт с земными ориентирами и ошибка в технике пилотирования, выразившаяся в непроизвольном увеличении вертикальной скорости снижения до 8 м/сек, исключившем возможность благополучного ухода на второй круг с высоты 60 метров.
Przyczyną katastrofy było naruszenie przez załogę minimum pogodowego lotniska Liepaja przy próbie ustanowienia wizualnego kontaktu z punktami na ziemi i błąd w technice pilotowania , wyrażający się
w niedopuszczalnym zwiększeniu prędkości zniżania
do 8m/s , co wykluczało możliwość bezpiecznego odejścia na drugi krąg z wysokości 60m
**
Uzupełnienie 2
Wystąpienie płk. Ryszarda Filipowicza na konferencji
prasowej w dn. 27.03.2015 r., w którym prezentuje ustalenia
biegłych w zakresie przebiegu lotu Tu-154M w dniu
10.04.2010 r.
Biorąc, bowiem pod uwagę, że wysokość potrzebnado wyprowadzenia samolotu ze zniżaniem z prędkością opadania 8m/s,
12 przy pracy silników na tzw. lotnym małym gazie, tj. 60% prędkości
obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia, wynosi50 m, to w warunkach
pracy silników na tzw. około naziemnym małym gazie
(tj. 31,4 % prędkości obrotowej sprężarki niskiego ciśnienia),
najpierw należy zwiększyć prędkość obrotową silników do lotnego
małego gazu, co trwa ok. 3 s, a to powoduje, że
bezpieczna wysokość,
na której należy podjąć decyzję o odejściu na drugi krąg wynosiła 75 m.
- Dziękuję za uwagę
Komentarze