quwerty quwerty
392
BLOG

Fizyka katastrof: lądowanie awaryjne przez drzewa, rozpad kadłuba ; Smoleńsk.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

https://reports.aviation-safety.net/1991/19911227-0_MD81_OY-KHO.pdf
Katastrofa  DC-9 Szwecja  1991 rok

Gdy  wyłączyły się po starcie silniki tego DC-9  samolot szybował  i piloci szukali  po wyjściu z chmur na wysokości  ok. 300m dogodnego miejsca;mieli mało czasu i mały  zapas wysokości  ,więc nie udało im się dolecieć do otwartego terenu.Wysunęli klapy aby  zmniejszyć prędkość.Najpierw samolot zderzył  się z drzewami z prędkością ok. 220km/godz i kosił je na długości 120m.Prędkość  spadła  do 190 km/godz.Następnie samolot  zderzył się z lekko pochylonym zamarzniętym, płaskim  terenem.

Nikt nie zginął,oprócz  4 osób wszyscy  opuścili pokład o własnych siłach.

image

image

image


Na zdjęciu  2 widać typowe przełamanie kadłuba przy zderzeniu z podłożem "o małej energii". Symulacja  rozpadu  Tu-154 przez specjalistów z Wichita z pewnością pokażą ,że  Tu-154 w Smoleńsku nie mógł ulec takiemu  rozpadowi ( " w drobny MAK" )przy  tych parametrach zderzenia z podłożem.

Na zdjęciu 3  widać , że siły  przeciążenia  nie mogą  usunąć  miękkiego wyłożenia ścian kadłuba ( izolacji  termicznej etc) -na krawędzi  przełamania pokazują się tylko niewielkie  fragmentu   żółtej izolacji  ;  w Smoleńsku izolacja  została wydmuchnięta   wskutek  wybuchu.

Я услышал шум двигателя и увидел сквозь туман приближающийся самолет. Он кренился на левый бок. Звук стремительно нарастал. Потом самолет рухнул. Последовали два взрыва. Первым делом бросился за камерой и поехал на место падения», — сообщил очевидец трагедии.

Usłyszałem szum  silnika i  zobaczyłem przez  mgłę  przybliżający się samolot ;przekręcał się na lewy  bok . Dźwięk wyraźnie nasilał się. Potem samolot  spadł. Nastąpiły po nim  dwa wybuchy...

https://naviny.by/rubrics/disaster/2010/04/10/ic_articles_124_167405



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka