Blog
Katastrofa fizyki w Smoleńsku
quwerty
quwerty Dociekliwy
3 obserwujących 129 notek 64652 odsłony
quwerty, 12 czerwca 2018 r.

Katastrofa JAL-123 - przeciążenia większe niż w Smoleńsku- kilka osób przeżyło.

450 12 2 A A A

image

Katastrofa  lotu JAL-123 -  Boeing 747  uderza  w niekontrolowanym locie  w zbocze góry  uległ awarii w dwanaście minut po starcie z Tokio. Po kolejnych 30 minutach walki załogi o utrzymanie go w powietrzu, runął na górskie rejony środkowej części wyspy Honsiu, uderzył  w  zbocze o nachyleniu  ok. 45 stopni.
Wg  raportu  w przedniej i środkowej  części kadłuba przeciążenia  mogły  sięgać  i kilkuset  g,  w  części  bliżej   ogona  nadal pow. 100g; dopiero  w samym końcu kadłuba  - parę dziesiątek   g ;   jednak  4 osoby  przeżyły  ( zderzenie  i noc  w zimnych górach) ( część  pasażerów  umarła  wskutek  obrażeń i hipotermii)  katastrofa  miała  miejsce o  18:56; pierwsi ratownicy  dotarli  14  godzin  później.

Pilot wojskowy samolotu C-130 armii amerykańskiej znajdujący się w pobliżu, zauważył pożar około 35 mil od bazy[potrzebny przypis] (z oficjalnego raportu wynika, że ta informacja nadeszła od japońskiego kontrolera lotu o 18:59

. W odpowiedzi Agencja Policji Narodowej (ang. National Police Agency) rozkazała miejscowym, prefekturalnym jednostkom policji (Nagano, Gunma, Yamanashi, Saitama) potwierdzenie miejsca zdarzenia, rozpoczęcie akcji ratunkowej, zbieranie informacji oraz wsparcie akcji swoimi jednostkami i flotą. Amerykanie dysponujący odpowiednim sprzętem i przeszkoleniem, zaoferowali swoją pomoc nim nadejdzie noc. Przedstawiciele rządu japońskiego odmówili, nakazując jednostkom amerykańskim powrót do bazy w Yokocie, dodając, że rząd sam zorganizuje akcję poszukiwawczo-ratunkową[potrzebny przypis].

Tymczasem, o 20:42 pilot śmigłowca Japońskich Sił Samoobrony odnalazł wrak samolotu i przekazał bazie, że zauważył płomienie w około 10 miejscach na obszarze około 300 m². Z powodu zbyt stromego zbocza (45° nachylenia terenu) kapitan nie ryzykował nocnego lądowania na zalesionym terenie, zwłaszcza że nie dostrzegł żywych ludzi, po czym wrócił do bazy. Również służby ratownicze, nie spodziewając się odnalezienia nikogo żywego, zatrzymały się w wiosce Uenomura, oddalonej o 68 kilometrów od miejsca wypadku, by przeczekać do rana[19].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Japan_Airlines_123

http://www.mlit.go.jp/jtsb/eng-air_report/JA8119.pdf

--------------------

Przy  parametrach  zderzenia z podłożem jak Tu-154  w Smoleńsku  , przeciążenia  w tylnej  części kadłuba  mogły  by  być (wskutek  zderzenia)  rzędu  20g.

Opublikowano: 12.06.2018 15:25. Ostatnia aktualizacja: 13.06.2018 11:36.
Autor: quwerty
Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • @flyga Zamiast  bawić się  w agitki polityczne proponowałbym abyś wypowiedział się ...
  • @flyga Bzdury  piszesz-  twierdzisz że piloci Tu-154  o tak bezmyslnie cztali 80.70.60 co...
  • @flyga Jakies jak widać mam. -Oczerniasz pilotów. Nie jest mozliwe  aby  piloci ot tak się...

Tematy w dziale Polityka