quwerty quwerty
66244
BLOG

Dowód prokuratury, że wersja MAK "katastrofy" w Smoleńsku jest niemożliwa, ed.4

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

Już dawno  dość

pokazali  ten dowód,  stopniowo...

image


ujęcie  2-gie:image

i wreszcie  3-cie..image


Widać to dość wyraźnie , choć warto może    jednak  wskazać na ten szczegół  -najlepiej   widoczny  na zdjęciu nr  3 :


image

Chodzi oczywiście  o ..... silnik ;

 silnik , który niby wskutek uderzenia o glebę  odpadł  i nie pozostawiając  śladów na ziemi zatrzymał się po niewielu metrach:

ten pierwszy ślad -w lewym dolnym rogu  jest niby od statecznika, ten kolejny na linii prawej , żółtej strzałki tez nie jest śladem zderzenia  silnika z ziemią- wystarczy  spojrzeć na szkic  sytuacyjny: pozycję Tu-154 w momencie zderzenia- wg narracji MAK:

image

Jak widać  silnik boczny  Tu-154 uderzył(by)  o ziemię  parę dziesiątek metrów dalej niż pierwszy ślad  zaczepienia statecznikiem o ziemię.

Energia  kinetyczna silnika ( wynikająca z masy  i prędkości) przed odpadnięciem to 7MJ - to ogromna  energia ,a silnik  ważący ponad 2 tony  ma masę skupioną, kształt  obrotowy - mógłby się jeszcze  daleko ..poturlać.

Położenie silnika na wrakowisku przeczy  narracji MAK/Laska:

image

   Pole szczątków  poniżej  sylwetki  Tu-154  pokazano proporcjonalnie do wymiarów  samolotu; siatka - żółta linia przerywana- jest  co  10 m;   rzut  miejsca spoczynku oderwanego silnika ( nr 55) przecina się z  rzutowanym   miejscem jego uderzenia o podłoże; z prawej  strony miejsce  spoczynku statecznika poziomego .

Schemat powyżej  dokładnie pokazuje  , że    mini mini odcinek  na którym musiał  by wyhamować  i zatrzymać  się  oderwany  silnik  po  uderzeniu  samolotu  o podłoże  jest  daleko niewystarczający(  jak wynika  z  geometrii  zderzenia  i  położenia  silnika  na wrakowisku  chodzi  o odcinek rzędu  5 m, powiedzmy  że do 10m , gdyż  nie wszystkie  parametry  położenia  samolotu  w momencie  zderzenia  są  jednoznacznie ustalone( np.kąt  przechylenia,) a ma to znaczenie  dla hipotetycznego miejsca  zderzenia  silnika  z podłożem- brak wyraźnego śladu tak potężnego uderzenia; aby  miejsce  spoczynku  silnika  było w tych okolicznościach  było zgodne z  narracją  MAK silnik musiałby wryć się w  ziemie (na głębokość  rzędu  1 m i więcej) wtedy mógłby  wyhamować ruch na niewielu metrach,.
Następujące  składowe  wpływają na  wyhamowanie  ruchu  silnika w momencie  katastrofy, w kolejności  ważności:
1.  Zderzenie  z podłożem
2.  Oderwanie  silnika od  konstrukcji ogona.
i już mało istotne:
3.Przeszkody terenowe, np  drzewo.
4.Siła  tarcia  o podłoże.

-_____________________________________________________________________________________________________________________--

Uzupełnienie:

Na jaką  odległość  suną po oderwaniu  silniki w normalnych katastrofach:

np.taką, jak w tej katastrofie  Boeinga 707:

image

  Kolorem żółtym  oznaczyłem miejsca  pierwszych uderzeń  samolotu  o   podłoże( tzw. impact  points); samolot  Boeing 707  ma silniki  pod skrzydłami  i gdzieś  w tym rejonie  do niebieskiej  kropkowanej  linii  uderzyły  o podłoże; odległość  na  jaką przemieściły  się silniki  pod  oderwaniu  wynosi  od kilkudziesięciu do ok. 200m.

A  bruzdy po  pierwszym uderzeniu  samolotu mają wymiary ...There  were  two  main  ground  impact  marks  each  measuring  about  10  m  long,  3  m  wide,  and  1.5  m  deep  czyli  ok.10m  długości,  3 m szerokości  i  1,5 m  głębokości.

Przykład 2:

image

animacja pokazująca przebieg  zderzenia samolotu z ziemią  i oderwanie się silników momencie uderzenia o podłoże

https://alchetron.com/Turkish-Airlines-Flight-1951


........................

Skorzystałem ze  zdjęć autorstwa Jana Gruszyńskiego zamieszczonych  w :

https://www.salon24.pl/u/mea-culpa/766271,zbliza-sie-10-ty-kilka-zdjec-wrzuce-autor-jan-gruszynski

oraz

https://marszpolonia.com/rozrzut-szczatkow-tupolewa-wysoka-rozdzielczosc/#prettyPhoto/0/

raport  z katastrofy Boeinga 707

https://www.gcaa.gov.ae/en/ePublication/admin/iradmin/Lists/Incidents%20Investigation%20Reports/Attachments/12/2009-Final%20Report%20B707%20-%20ST-AKW%20%20-%20Report%2010%202009.pdf







quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka