quwerty quwerty
848
BLOG

Padła " Fizyka smoleńska " blogera you-know-who - “katastrofa” Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 20

Czasem, gdy runie piedestał, widać, że nikt na nim nie stał.

Jan Sztaudynger


..  wypadałoby , aby  bloger  YKW  ,

który przez  lata propagował na Salonie24 narrację  rosyjską, powieloną przez  zespół Laska

 przyznał ,  że  się pomylił, że jego  notki  wprowadzały internautów  w błąd.


Ta notka :

https://www.salon24.pl/u/niegracz/918288,dowod-prokuratury-ze-wersja-mak-katastrofy-w-smolensku-jest-niemozliwa


I ten rysunek:

image

jednoznacznie  pokazują ,

że  narracja  MAK/Laska  jest  fizycznie  niemożliwa,

że  aby  silnik  po  upadku  samolotu  wg opisu  tych komisji  spoczął   w tym  miejscu - jak  to pokazują zdjęcia  i plany wrakowiska-

( na zdjęciu  wyżej  silnik  oznaczono nr 55)    musiałyby być złamane  prawa  fizyki  Isaaca  Newtona.

I jeszcze jedno ujęcie:  sylwetka  Tu-154  w proporcjach  własciwych  do skali  fotografii wrysowana w rejon zderzenia  samolotu  z podłożem:

imageCzerwona linia  przerywana  ze strzałkami  obrazuje  zdarzenie opisane  w raporcie Laska:

Z raportu  Jerzego  MIllera/  dra  Laska.
      Uderzenie statecznika pionowego o ziemię spowodowało oderwanie prawego statecznika poziomego, który zatrzymał się  na połamanych drzewach po przebyciu kilku metrów

   Ze schematu  jasno widac  że  silnik  Tu-154  musiał  by uderzyć  o podłoże ok 30 m dalej(  niebieska, kropkowana   linia  ze strzałkami)  samolot  jest  pochylony po kątem  i leci  w tym momencie z prędkościa 75m/sek  i opadania kilkunastu  m/sek.   Jesli  prawa  Newtona  miały  by być dochowane  to po zderzeniu  z podłożem i oderwaniu  silnik  musiał by potoczyć się  jeszcze  lekko  parę  dziesiatek  metrów  dalej.


Tak aktywny na  salonie   YKW  po tej nitce  zamilkł - bo wie ,  że mam  rację.

You-know-who tak się sam przedstawia:


Jestem niezłym (link), szeroko cytowanym profesorem fizyki i astrofizyki [link] (zestawienie ze znanymi osobami poniżej). Kilka krajów nadało mi najwyższe stopnie naukowe. Ale cóż, że byłem stypendystą Hubble'a (prestiżowa pozycja fundowana przez NASA) jeśli nie umiałbym nic policzyć i rozwikłać części "zagadki smoleńskiej".

 To co mówię i liczę wybroni się samo.

Nie mieszam się do polityki, ale gdy polityka zaczyna gwałcić fizykę, a na dodatek moje ulubione hobby - latanie, to bronię tych drugich, obnażając różne obrażające je teorie z zakresu "fizyki smoleńskiej".

......


( Uwaga:  Ostatnie  zdanie  jest  źle  zbudowane  i nie wiadomo  do czego odnosi  się zwrot „ bronię  tych drugich”  gdyż  ci  drudzy  nie są określeni w  zdaniu…   być może  miał na myśli obronę fizyków, lub fizyki-”tej drugiej”  -no to jest na to  pora)


YKW  napisał  też  na salonie , że

 występuje  na Salonie24 jak pedagog;

tym bardziej wypada  mu  wypowiedzieć  się w zgodzie  z  fizyką Newtona.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uzupełnienie:

image

   Kropkowana  linia  żółta  to domniemany  wg narracji MAK  kierunek  ruchu  fragmentów  samolotu  po zderzeniu z podłożem.

  Silnik  spoczywa  prawie  prostopadle  do tego kierunku; spoczywa  na powierzchni, nie wrył się  w podłoże  co mogło by  zatrzymać jego dalsze posuwanie  się  do przodu; nie ma też żadnych  przeszkód  terenowych , np. pni  drzew  , o które  mógłby się  oprzeć .

Po  oderwaniu  na pewno  posiadał  jeszcze  sporą  energie  kinetyczna  i w tej pozycji  powinien był  potoczyć  się na znaczną odległość.-  ma przecież  kształt  walcowaty  dogodny dla  toczenia  się.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
...jak  np. te silniki  samolotu  ATR-72 który  spadł  tuż po starcie: po oderwaniu  sie  wskutek  zderzenia  samolotu  z podłożem  silniki  przemieściły sie - jak podaje  komisja MAK- jeszcze na odległośc  rzędu  80-90m  od punktu  uderzenia  samolotu  o  ziemię.

During A/C destruction and its' fragments on ground movement, the engines were torn of their mounting places. The LH engine was located 93 m from  the  A /C initial ground impact  point along the trajectory and 10 m to the right from the general direction of the A/C fragments traveling.
The RH  engine  was  located 79 m from the A/C initial ground impact point .

https://mak-iac.org/upload/iblock/72a/report_vp-byz_engl.pdf

........................

Katastrofa  samolotu CRJ-100  w Kongo; prędkość  zderzenia przy  podchodzeniu  do lądowania  i próbie  manewru go-around

ok  280 km/godz; silniki  po oderwaniu  przemieściły  sie na odległość 150-300m.

image

http://www.economy.ge/uploads/departamentebi/mokvlevis_biuro/ENGLISH_REPORT_with_annexes_CRJ-100_28_01_2014.pdf


silniki  mogą na wrakowisku  zatrzymać się dosłownie po niewielu metrach.. np wtedy gdy samolot uderzy w budynek -tak jak w tej katastrofie samolotu MD-83 w Lagos; ale jak  widać  przy znacznie ostrzejszych  dla silników parametrach zderzenia silniki, choć mocno uszkodzone pozostały w całości- żadne wirniki z nich nie powypadały

image

https://reports.aviation-safety.net/2012/20120603-0_MD83_5N-RAM.pdf



Pozostałe źródła:
https://marszpolonia.com/rozrzut-szczatkow-tupolewa-wysoka-rozdzielczosc/#prettyPhoto/0/

image

http://faktysmolensk.niezniknelo.com/



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (20)

Inne tematy w dziale Polityka