prof. Marek Czachor:
8. Analiza opinii przygotowanej przez Instytut Ekspertyz Sądowych wykazuje, iż biegli IES nie byli w stanie udowodnić autentyczności nagrania z czarnej skrzynki tupolewa.
Przyjęte przez wszystkie komisje założenie, iż nagranie wiernie oddaje przebieg wydarzeń, jest nieuprawnione.
Zachowanie się pilotów w ostatnich sekundach lotu jest niezgodne z ich profilem psychologicznym.
Nie jest zrozumiałe, dlaczego w ostatniej minucie lotu w kokpicie nie nagrał się głos kpt. Protasiuka, natomiast wyraźnie słyszalny jest głos osoby nie będącej członkiem załogi.
koniec cytatu
http://www.mif.pg.gda.pl/kft/Akron1/Co_dalej.pdf
------------------------------------------------------------------------
08:40:13 KRL 4 na kursie i ścieżce.
08:40:16 Protasiuk :Na kursie i ścieżce.
-echolalia czyli bezwiedne powtórzenie zasŁyszanej wypowiedzi ?
ewenement , precedens
potem Protasiuk odezwał się tylko jeszcze jeden raz:
10:40:34 Włączone.
... i zamilkł
--------------------------------------------------------------------------
Są przesłanki by sądzić , że Rosjanie manipulowali nagraniami; mieli czas i możliwości - jednym z elementów manipulacji było zaszumienie nagrań , aby trudniej wykryć ślady manipulowania zapisem.
Wielu internautów i blogerów zwracało na to uwagę:
Protasiuk i generał milczeli.Gdzie ich głosy?
hakim.habibi 02.06.10, 12:38
Dlaczego Protasiuk i generał milczeli tuż przed katastrofą? Czy to możliwe aby milczeli. A jak nie milczeli to co się stało z ich głosami? Wyparowały?
...........................
niegracz 17.10.14, 12:33
- nie znam przypadku aby d-ca samolotu milczał w ostatniej fazie lotu ; gdy grozi katastrofa
poczytałem sporo transkrypcji rozmów z różnych katastrof
każdy ewenement ; precedens trzeba zbadać
komisja Laska to olała
bezmyślnie tego nie zauważyła
mieli tylko potwierdzić zasadnicze ustalenia MAK
inaczej to Putin by rassierdiłsia
.........................................................
iminie 02.06.10, 15:38
Ale to tylko kpt Protasiuk milczy (nie wiemy dlaczego)
.
Uzupełnienie:
z Sec: Вопросы Безопасности
Информационно-аналитический портал
Sec: Informacyjno-analityczny portal zajmujący się zagadnieniami bezpieczeństwa.
По данным газеты Wyborcza, еще за 25 минут до крушения командир экипажа сказал: «Если не получится, то это будет przechlapane» (жаргонное выражение, обозначает крах, потерю. — Infox). Этой фразы нет в расшифровке стенограммы. Спустя еще минуту пилот говорит: «Плохо, появился туман, неизвестно, сядем ли мы». После этого в кабине раздается вопрос неопознанного человека: «А если мы не сядем, тогда что?» На это Аркадиуш Протасюк отвечает: «Упадем».
Wg danych Gazety Wyborczej 25 minut przed katastrofą d-ca powiedział: " Jeśli się nie uda , to mamy przechlapane."
Tej frazy nie ma w rozszyfrowanym stenogramie. Minutę później pilot powiedział: " Pojawiła się mgła, nie wiadomo , czy wylądujemy." Po tym niezidentyfikowana osoba spytała: " A jeżeli nie wylądujemy, to co wtedy ? Na to Arkadiusz Protasiuk odpowiedział " Rozwalimy się."
Tak działała sowiecka propaganda- także w Polsce.