quwerty quwerty
517
BLOG

Zanik praw fizyki Newtona na ścieżce albo sfałszowane zapisy czarnej skrzynki .

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

"Król  jest  nagi."

"Nowe  szaty króla" - Hans  Christian  Andersen . Baśń opowiada o pewnym mającym słabość do strojów władcy, którego próżność, a ponadto próżność jego dworzan wykorzystują dwaj tkacze-oszuści. Przybywając do stolicy owego kraju ludzie ci rozpowiadają, iż potrafią utkać niezwykły materiał niedostępny dla oczu głupców i niezdolnych do sprawowania swojego urzędu. Gdy wiadomość trafia do uszu głowy państwa, ten szybko składa u nich zamówienie.Rzekomi tkacze pozorują pracę nie tkając w rzeczywistości nic, a wysłani do nich dworscy urzędnicy, nie chcąc dać się ośmieszyć i stracić stanowisk, udają, iż widzą cudowny materiał oraz przystają na opowieści oszustów. To samo zrobią wszyscy dworzanie. W rezultacie monarcha mając być ubrany w niezwykłe szaty, których rzekomego nałożenia dopilnowują sami ci oszuści, pokazuje się swoim poddanym bez strojów. Mieszkańcy stolicy jednak również nie widząc nic, wolą się do tego nie przyznawać, aż nagle  o tym fakcie głośno mówi niewinne dziecko, dwór jednak nie zwraca na to uwagi.



image

    Pokazuję liczbowo  i obrazkowo, że od  10:39:55  parametry  zniżania  się  po ścieżce   podane w  raporcie  MAK są  fizycznie  niemożliwe.

   Niemożliwe jest , aby  po zmniejszeniu siły ciągu  z  67,2%  obrotów turbiny niskiego ciśnienia do 33,8%  samolot  mógł zniżać się dalej z tą samą  prędkością  przez następne  25 sekund, nie zmieniając  istotnie kąta zniżania.

  Jak działają   (normalnie) prawa fizyki Newtona ?  -  o  10:38:42 Tu-154 zmniejsza ciąg,   aby zredukować prędkość z  341km/godz. ,  która jest za wysoka  dla  zniżania się po ścieżce;  prędkość szybko spada i  załoga  zwiększa trochę obroty- potem wypuszcza  klapy na 36 i jednocześnie podnosi obroty do  ok. 70% ; w ciągu ok. 22sek., prędkość spada  o  38 km/godz.

image


wyhamowywanie prędkości wynika  z nierównowagi sił :

F oporu > F ciągu + składowa  siły  ciążenia


Korzystając ze zbyt  dokładnych  szacunków  blogera  peas_64 (nick absurdello na forum Katastrofa w Smoleńsku)  mamy dla lotu po ścieżce  z ciągiem silników na "małym gazie":

Samolot na odcinku 6260m od progu (DRL) do 1931m od progu (TAWS37) obniżył się z 420m do 59m czyli zniżał się ścieżką o średnim nachyleniu:

alfa = arc tg ((420m-59m)/(6260m-1931m)) = 4,767°

co daje siłę napędową od grawitacji wynoszącą: 63 588 N

Uwzględniając dodatkowo ciągi silników samolot był napędzany sumaryczną siłą:

~ 63588 N + 3*9400N = 91 788 N


Tylko , że  o  godz.10:39:50   warunki równowagi sił  były następujące:


F oporu = F ciągu + składowa  siły  ciążenia
Siła ciągu  F- szacuję dla  obrotów  67,2%  wg  Tabeli  silnika  D-30-KU   -  ok. 5500 kG to jest  ok  54000 N

F ciągu = 54000 N x  3  =  162000 N

F oporu =  162000 N +  63588 N = 225588 N

.image




Po   zmniejszeniu  ciągu silników  do  "małego gazu" powstała  nierównowaga sił: Siła oporu samolotu z wypuszczonymi klapami ,slotami  oraz  wypuszczonym podwoziem  nie zmieniła się - natomiast siła  ciągu  spadła o133800 N.  Samolot  w tym momencie  zniżał  się  po ścieżce o średnim  kącie  4,767° i o godz.  10"39:55 rozpoczął zmniejszanie ciągu silników  do małego gazu ( wg raportu MAK).

image

image



  W wyniku tego powstała siła hamująca, której działanie -  zgodnie z prawami fizyki Newtona -powinno skutkować zmniejszaniem prędkości  samolotu -początkowo o ...  tyle ile podano niżej z wykorzystaniem wzoru  ze  szkoły podstawowej.

image

a= F/m

a = 133800 N /76 000 kg = 1,76 m/s2

W przybliżeniu  przez pierwsze 10 sekund po zmniejszeniu mocy silników  samolot Tu-154  winien był zmniejszyć prędkość o ok.

15 m/sek !

to  jest jego prędkość winna była by spaść  z  307 km/h do ok. 252 km/godz !!

na wykresie spreparowanym przez MAK prędkość nie zmienia się a nawet lekko rośnie do ok. 310km/h.

(dopiero po  45  sekundach lotu na minimalnym ciągu wg  MAK  prędkość spadła o 17 km/godz.)

po 25 sekundach --"gdyby w raporcie  MAK obowiązywały  prawa fizyki Newtona prędkość  musiałaby  spaść  zapewne o ok.35 m/sek  do ok. 180 km/h -  ale to już jest aerodynamicznie  niemożliwe  - samolot przeciągnął by i spadł w korkociągu.


image

Dla  utrzymania prędkości  przy  małym  gazie  samolot Tu-154  musiałby się zniżać  pod kątem ok 12  stopni  a  nie 4,767°

------------------------------------------------------------------------------------------

 - Jak  dokonano takiej podmiany danych ? (nieudolnej)

-wspomniano o tym w raporcie MAK:

image


Gdy ma się plik cyfrowy można dowolnie ciąć i doklejać ; a polska  strona i tak nigdy nie dostanie  oryginałów  czarnych skrzynek.

oczywiście  w tej sytuacji musiał być zniknięty rejestrator K3-63

Rejestrator K3-63 – pokładowy rejestrator danych produkcji radzieckiej, przeznaczony do ciągłego zapisu określonych parametrów lotu. Jest jednym z urządzeń awioniki często, lecz błędnie określanych mianem „czarna skrzynka”. Rejestrator ten nie posiada obudowy zaprojektowanej w sposób zwiększający możliwość przetrwana katastrofy lotniczej i zaliczany jest do kategorii „rejestratorów eksploatacyjnych”.

K3-63 jest eksploatacyjnym, trójkanałowym rejestratorem typu elektromechanicznego, zapisującym w sposób ciągły wysokość barometryczną lotu, prędkość przyrządową i przyspieszenia w osi pionowej samolotu[1]. Urządzenie zamknięte jest w kruchej, bakelitowej obudowie[2] w kształcie prostopadłościanu o długości kilkudziesięciu centymetrów i wbudowane pod podłogą w kabinie pasażerskiej, w pobliżu środka ciężkości samolotu

(Wikipedia)



___________________________________________________________

Uzupełnienie:

Peemka:

https://www.salon24.pl/u/pmk/706344,wedrowki-czarnej-skrzynki-odpowiedz-firmy-atm


 Przypomnijmy, że Rosjanie odnaleźli go 12 kwietnia i przetrzymywali do 16 kwietnia w międzyczasie "pomyłkowo" podsyłając do Warszawy w zastępstwie inny element. Pan Paweł Jajkowski z firmy ATM, zarzeka się że "to nie jest tak, że takie zapisy można sfałszować w kilka minut". Ale 4 dni to nie jest kilka minut tylko blisko 6 tysięcy minut. Pan Jajkowski wolał tego jednak nie ruszać, podobnie jak faktu, że podczas remontu w Samarze Rosjanie mieli długi i nieograniczony dostęp do tego urządzenia oraz że QAR-ATM był w użyciu w Rosji regularnie, także nie jest to urządzenie tam nieznane.

Równie cienko brzmią tłumaczenia panów Lipca i Jajkowskiego w kwestii rzekomego szyfrowania danych przez urządzenie QAR-ATM. Pan Lipiec błędnie przy tym sugeruje, jakoby parametry lotu na rosyjskich rejestratorach w przeciwieństwie do QAR-ATM zapisywane są bezpośrednio w postaci wartości wysokości czy prędkości. W rzeczywistości rosyjskie rejestratory zapisują w postaci binarnej parametry liczbowe, które są pochodną wartości sygnału napięcia z poszczególnych sensorów. Te dane dopiero po odczycie są mapowane na fizyczne wartości jak prędkość czy wysokość zgodnie z odpowiednimi tabelami konwersji. Czyli podobnie jak w urządzeniu QAR-ATM. Gwarancją integralności zapisów miałby zatem być kompresja danych znana tylko firmie ATM. Jednak zadaniem kompresji nie jest zabezpieczenie danych tylko zmniejszenie ich objetości. Dosyć desperackie nazywanie kompresji szyfrowaniem dowodzi tylko, że żadne faktyczne szyfrowanie w urządzeniu QAR-ATM nie miało miejsca.

Pośrednio potwierdza to zresztą pan Lipiec, opisując zasady pracy tego urządzenia: "W momencie skompletowania kadrów następuje przepisanie danych z pamięci urządzenia na kasetę. To, co trafi na kasetę, pozostaje tam i jest dostępne do odczytu". Nie ma tu słowa o jakimkolwiek szyfrowaniu tych danych przed ich zapisaniem.

Podsumowując, dwa zasadnicze argumenty podniesione przez panów Lipca i Jajkowskiego nie wytrzymują nawet wstępnej krytyki:

- korelacja zapisu QAR-ATM z innymi rejestratorami. Wersja z rosyjskiego rejestratora szybkiego dostępu KBN-1-1 różni się od wersji QAR-ATM. Zaś zapis rejestratora katastroficznego MŁP-14-5 jest słabej jakości, że nawet MAK nie pracował na tej kopii. MAK poświadcza również, że zapis MSRP-64 okresowo różni się od danych polskiego rejestratora szybkiego dostępu. [4] Niektóre parametry lotu z raportu MAK także różnią się od tych samych parametrów w raporcie komisji Millera (np. kąt przechylenia w ostatnich sekundach lotu).

- zapis danych na QAR-ATM nie jest szyfrowany w sensie kryptograficznym zatem jest zapisem otwartym. Podczas śledztwa nie dokonano jakiejkolwiek prób weryfikacji czy zapis ten jest zapisem nienaruszonym i integralnym.

_______________________________________________________________________________________________________

Dodatek:

https://www.wykop.pl/wpis/19638321/grubo-sie-robi-polityka-4konserwy-smolensk/

image

To ciekawe:  przetrwał rejestrator   eksploatacyjny KBN-1-1  choć  był zamontowany w rejonie  kokpitu który rozleciał się w drobny MAK a  sam rejestrator nie miał żadnej obudowy ochronnej.

................................

https://www.salon24.pl/u/noweczasy/702199,w-sprawie-qar-kompendium


. W samolocie Tu-154M QAR jest umieszczony niedaleko od przedniego wejściado samolotu. Używa się go podczas bieżącej eksploatacji statków powietrznych. http://lotniczapolska.pl/Rejestrator-Tu-154M-z-polskiej-firmy,12841

- ta ostatnia informacja – jakże ciekawa!

Z przodu tutki tylko miazga ponoć została, ale „kwar” ocalał,

chociaż:


Jedna z zasadniczych różnic pomiędzy QAR a FDR – poza tym, że konstrukcja FDR ma zapewnić mu przetrwanie w przypadku zaistnienia katastrofy(…) [tamże]

- jego konstrukcja takich ambicji nie miała.

2.1. Системы регистрации параметров полетаНа  месте  происшествия  10.04.2010  г.  были  обнаружены  следующие  регистраторы самолета  Ту-154M:  аварийный  накопитель  МЛП-14- 5,  кассетный  бортовой  накопитель КБН -1- 1,  кассета  памяти  ATM-MEM15  (найденная  среди  остатков  самописца  ATM-QAR)

JAK PODAJE RAPORT  MAK na  miejscu  katastrofy  odnaleziono:

- awaryjny  rejestrator MŁP-14-5

-eksploatacyjny  rejestrator KBN-1-1

kasetę  pamięci (!!!)  ATM-MEM15 ( znaleziona  pośród   fragmentów  rejestratora  ATM-QAR)

z blogu  geoala:

Jakoby 12.04.2010r kaseta ATM-MEM15 z Tu-154M została odnaleziona w smoleńskim błocie, kiedy to by jednak nie nastąpiło, to w krótkim czasie dysponenci kasety podejrzeli parametry lotu za pomocą oficjalnie udostępnionego oprogramowania ATM-FDS, pliki z danymi zostały też zgrane na komputery. Z uwagi na ciężar gatunkowy katastrofy, światowe zainteresowanie, nie wspominając o osobistym objęciu kierownictwa w pracach komisji przez W.Putina, niezwłocznie przystąpiono do odczytu z dobrze sobie znanych taśm magnetycznych, skoro zaś istniał zapis QAR to nie było osoby, która zaryzykowałaby swoją głowę, nie tylko karierę, by zrezygnować z jak najszybszego poznania przebiegu lotu. Zaufanie do rosyjskiej techniki to jedno, a pragmatyzm nakazywał niezwłoczne dokonanie odczytów i takich odczytów dokonano. Proszę mi pokazać osobę, która podjęła decyzję by czekać do 7 czerwca 2011r, kiedy to przedstawiciele ATM zjawili się w Moskwie dla wykonania oficjalnego zrzutu danych i ich deszyfracji, później nie byli potrzebni do sporządzenia analizy technicznej, która już od wielu tygodni leżała na biurkach zainteresowanych. Wykonane 31.05.2010r w Rosji odczyty z rejestratorów MŁP i KBN musiały pasować do danych z polskiego ATM-QAR. I pasowały, ba nawet pozyskany w nieznanych nam okolicznościach plik 85837.FDR.ALLData.dat zawierał więcej niż mogliśmy oczekiwać. Jakieś problemy wystąpiły z rejestratorem MARS-BM, J.Miller musiał odbyć kilka wizyt, lecz wszystko szczęśliwie się skończyło.

https://www.salon24.pl/u/geoal/584550,dwie-ekspertyzy-atm-w-miesiac



---------------------------

Rejestrator K3-63  został przez  Rosjan zniknięty  ,choć znajdował się w  samolocie w miejscu ,które dawało o wiele większą szansę przetrwania katastrofy  niż w przypadku  rejestratora  ATM QAR.

...

Suplement:

http://venec.ulstu.ru/lib/disk/2014/Behtir_4.pdf

Bechtir- Aerodynamika  samolotu Tu-154M

image

Samolot Tu-154  przy podejściu do lądowania ma bardzo niską doskonałość aerodynamiczną ; dlatego potrzebna  jest duża  siła ciągu dla  lotu poziomego  a dla  utrzymania samolotu na ścieżce potrzebny jest reżim pracy silników  75-80%.  Jeśli  inżynier pokładowy (  lub automat ciągu) ustawią  silniki na poziom małego gazu  , to  ciąg silników się zmniejszy, zwiększa się  prędkość opadania i kąt zniżania   .

Следует учитывать также, что снижение режима работы двигателей на скорости  260  км/чс  73  %  до малого газа требует дополнительного отклонения руля высоты на  4-5°.  Это объясняется тем, что при умень-шении режима работы двигателей возникает пикирующий момент.

Należy   także uwzględnić , że zmniejszenie reżimu  pracy  silników  przy prędkości  260km/h  73% do  małego gazu  wymaga  dodatkowo  wychylenia  steru  wysokości o  4-5°. Wynika to  z faktu, że  przy zmniejszeniu reżimu  pracy silników  powstaje  moment  na pikowanie ( który  trzeba  zrównoważyć wychyleniem sterów).

--

http://venec.ulstu.ru/lib/disk/2014/Behtir_4.pdf

image

Doskonałość  aerodynamiczna samolotu Tu-154  w konfiguracji do lądowania:
http://n-1-18.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content/m/p1/f/8725fb777f25776ffa9076e44fcfd776/01afd821-c9d6-4c8f-8317-85ae022b55af.pdf


Weryfikacja prawidłowości dowodu , że  zapisy  czy dopiski MAK  na taśmach  są niezgodne z prawami  fizyki  Newtona.

Korzystam z  podręcznika  Bechtira - Aerodynamika  samolotu Tu-154M  oraz  opracowania  wyżej, w którym podano  wartość doskonałości   aerodynamicznej  K samolotu  Tu-154M  w konfiguracji  do lądowania.

image


Przyjmuję  wartość  K =  4  ( dla  samolotu  w konfiguracji  gładkiej  byłaby to wartość rzędu  15 ).

- to wartość  siły  ciągu  w  kG, G  siła  ciążenia  czyli  masa  samolotu  razy  przyciąganie  ziemskie)


    Otrzymane  rezultaty    kąta  ścieżki  schodzenia  dla  różnych  wartości siły  ciągu  P  (  typowej  oraz  przy małym gazie) przedstawia  tabela  niżej:

image

C.n.d.



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka