quwerty quwerty
324
BLOG

Bechtirem i Piatinem niezgodności kopii zapisów na ścieżce dokazane, Cz.2.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

   Uzupełnienie.

Parametrów  zniżania na ścieżce  po 8:40:00   z kopii  zapisów nie da się obronić ; próbował You-know-who ale  jak zwykle sporo ściemniał,  zwracał uwagę na  margines  i pomijał sedno:

Z kolei bardzo były fizyk Michał jaworski podważa oficjalny podręcznik dla pilotów  samolotu Tu-154 i twierdzi , że Piatin sie  myli.


Swe  szacunki w oparciu o podręczniki   Bechtira  i Piatina   przedstawiłem w notce:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/939092,niezgodnosci-danych-na-sciezce-w-ostatnim-locie-tupolewa-c-d

Teraz  uzupełniam  o konkretne  dane z podręcznika  Piatina, który podaje wartości  rzeczywiste  sił oporu powietrza dla różnych konfiguracji samolotu w tym dla  zniżania się po  ścieżce  schodzenia  w konfiguracji do lądowania.

Na podstawie tych  rzeczywistych  wartości  i konkretnych parametrów  zweryfikowałem  jeszcze raz prawidłowość moich szacunków; moje szacunki są zgodne - 

samolot Tu-154  przy  ciągu  na poziomie mały gaz, nie mógłby zniżać sie po ścieżce  5,1 stopnia ze stała prędkością; prędkość  musiała by spadać.

Czy jest to  wynik wadliwej pracy  aparatury, błędów odczytu  czy może jeszcze czegoś pozostaje do ustalenia:


Z Piatina:

Например, при m=80 т снижение по глиссаде самолета Ту-154Б происходит на Vпр = = 270 км/ч, СYa= 1,263, СXa=0,252, =6o. При резком увеличении угла атаки на данной скорости c = 6 ° до = 11,6 °, СYa= 1,75, СXa =0,315, лобовое сопротивление увеличилось с Ха = 12272 кгс до Ха= 15340 кгс

Przyrost  siły oporu  przy zniżaniu się po ścieżce  samolotu Tu-154   z prędkością 270 km/h  i zmianie kąta natarcia z 6  stopni  na 11,6 stopnia : z  12,3 Tony do  15,3Ton.

Uwaga: Typowy kąt natarcia przy  schodzeniu po ścieżce  to 6 stopni ; dla takiej konfiguracji Piatin podaje współczynnik  doskonałości aerodynamicznej równy  5.

При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С

Przy prędkości   288 km/h wlocie poziomym  i  wysunięciu klap na  28 stopni opór czołowy  wyniesie  11,4Ton  a po wysunięciu klap na 45 stopni  i prędkości 270 km/h opór  czołowy  wyniesie  16Ton , czyli  zmiana położenia klap z  28do 45stopmni skutkuje  zwiększeniem sił oporu o  4,6Ton.


I wreszcie:

При снижении в посадочной конфигурации по глиссаде с углом залегания — 2 °40' потребная тяга для массы m = 80 T составит Pп — 12272 кгс

Przy zniżaniu się pod kątem 2 °40' potrzebna siła ciągu  dla masy  80ton  wynosi  12,3 Ton; dodatkowo  samolot napędza  składowa  siły  ciężkości  Gsinalfa, która wynosi 3,7 Ton.

Razem siła oporu =  16 Ton.


Załóżmy,  że  dla  klap wysuniętych  na 36 stopni siła oporu  będzie niższa  o 2,5 Ton ,czyli wyniesie  13,5 Ton.


Rozpatrzmy  zniżanie się po ścieżce 5,1stopnia  -jak wg raportu MAK na odcinku od  8:40_02 do  8:40:27; wtedy  składowa siły ciężkości wyniesie 7,1  Ton.

Siła oporu zasadniczo   nie zmieni się,  ale dla  przypadku smoleńskiego  prędkość  była wyższa niż  zalecana dla tej masy więc zwiększymy siłę oporu symbolicznie o 0,5 Ton ,pokazując kierunek zmian tego parametru. Tak wiec siła oporu  to 14 Ton  -odejmując   składową  siły ciężkości  otrzymujemy  6,9 Ton.

I taki powinien był być ciąg   silników  dla utrzymania  Tu-154  na ścieżce bez utraty prędkości:

Tymczasem 10.04.2010  na tym odcinku ścieżki  działała siła hamująca=  14 Ton minus F - Gsinalfa =  14 -  2,7 - 6,9 = 4,4 Ton

Stąd  opóźnienie  w chwili początkowej  byłoby rzędu  a=F/m =  43160N/76000 kg = 0,56 m/s.

Stąd  w ciągu 25  sekund  lotu  na małym ciągu  samolot Tu-154 winien był   zmniejszyć prędkość z ok. 305km/h  -o  ok. 12,5 m/s

to jest do prędkości ok 261 km/h.


Nic  takiego nie miało miejsca - co świadczy o tym, że  prezentowane w raporcie  parametry  lotu po ścieżce  nie  są zgodne z prawami fizyki -

c.n.d.

jest  "błąd"- co wymaga wyjaśnienia.






quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Polityka