Skąd to wiadomo ?
-Wystarczy porównać z innymi nagraniami z kabiny samolotu Tu-154:
w tym przypadku w kabinie jest wyjątkowo cicho , gdyż nagranie dotyczy lądowania, gdy z powodu złego paliwa wyłączyły się trzy silniki; nagranie jest autentyczne - a obraz to animacja...
https://www.youtube.com/watch?v=D3fTNmBHJyo
... ale przecież Tu-154 w Smoleńsku podchodził przy silnikach w reżimie pracy "mały" gaz - czyli było niewiele głośniej
w tym nagraniu ( inny samolot) rozmów w kabinie podczas podejścia do lądowania można usłyszeć, jak zmienia się dźwięk silników - jak różny jest przy zniżaniu-mały gaz( np. )na filmiku 0;30 oraz już na ścieżce , gdy obroty są znacznie wyższe; w 4:00 wyraźnie to słychać
https://www.youtube.com/watch?v=W3U15V_mqBA
Ił-62 lądowanie w Chabarowsku
https://www.avsim.su/f/iz-kabiny-ekipazha-97/vizualnyy-zahod-il-62-v-habarovske-14994.html?action=viewonline
MAK zaszumił nagranie w sobie wiadomym celu.
jak zaszumił ( profesjonalnie)
można posłuchać u Kameleona:
https://www.salon24.pl/u/kameleon/957052,w-osi-cvr-tu154m101
np.
https://uploadfile.pl/pokaz/1749424---xw7m.html
===================================
Czego nie sprawdziły komisje ?
-Należało wykonać test na bliźniaku -102 -nagrać rozmowy pilotów przy zniżaniu po ścieżce na małym ciągu(oczywiście powyżej 300m -na wszelki wypadek) Zweryfikować czy rzeczywiście jest taki poziom zaszumienia jak to spreparował MAK>
Komentarze