Kolejne przykłady z innych zdarzeń lotniczych;-
-gdy wskutek zbyt niskiego ciągu silników - " małego gazu" ( lub jeszcze mniejszego..)- na ścieżce podejścia samoloty tracą prędkość, dochodzi to przeciągnięcia.
Jedynym w historii lotnictwa przypadkiem , gdy samolot pomimo tak niskiego ciągu silników w konfiguracji do lądowania- wysunięte klapy, podwozie, mimo tak ogromnego oporu czołowego -, samolot przez wiele , wiele sekund nie traci prędkości jest :katastrofa" w Smoleńsku;
prawa fizyki obowiązują - także obowiązywały w Smoleńsku - i parametry ze ścieżki odnotowane w nośnikach informacji są z tymi prawami fizyki Newtona - niezgodne.
Wymaga to wyjaśnienia, komisja Laska się nad tym tematem prześlizgnęła - ale ślizg samolotu po ścieżce na małym gazie jest fizycznie niemożliwy.


Opór czołowy samolotu w konfiguracji tzw. gładkiej - jest minimalny

W konfiguracji do lądowania , po wypuszczeniu mechanizacji skrzydła w tym klap oraz podwozia opór czołowy skokowo rośnie,
Katastrofa samolotu MD-83 wskutek wyłączenia się obu silników na początku ścieżki ( przedtem pracował jeden)
10:23:50“Flaps 15”
10:24:14“Speed 1-4-0, setting set” Prędkość 140 mil/h 259km/h 71,9 m/s
0:25:10“Flaps 40” Sound of flap lever being moved Klapy 40
0:25:51“Yüz knots tayiz, Hocam”“100 knots Hocam!”Prędkośc 100 mil/h ok 185 km/h ; 51,3 m/s
Spadek prędkości o 40 mil/h
Utrata prędkości w tempie 2 km/h na 1 s ( 0,57 m/s) na sekundę.
Ciąg w tym przypadku był zerowy , ale w Smoleńsku było to niewiele ponad 1 Tonę na silnik czyli ciąg daleko niewystarczający do utrzymania prędkości.

2 przykład:
Katastrofa samolotu Boeing 737 w Amsterdamie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Turkish_Airlines_1951
air speed drops below the selected valueIn this phase (10.25:23 - 10.25:46 hours) the speed drops below the selected speed of 144 knots. The aircraft descends to 500 feet. The distance to the runway threshold was then approximately 2.5 NM.At 10.25:23 hours the speed at an altitude of approximately 750 feet came under the selected speed of 1
44 knots. Before the last item of the landing checklist was executed, the captain called out ‘500 feet’ to demonstrate that the aircraft was passing a height of 500 feet. The first officer answered with the instruction to switch on the landing lights in confirmation of the above. The last item of the landing checklist is the check to ensure the cabin crew has been warned that they must take their seats and put on their safety belts. The captain asked the safety pilot to do this who immediately carried out this instruction. The aircraft was flying just below 500 feet with a speed of approximately
110 knots at this time. It is then approximately one minute before the planned landing.activation stick shakerThis time segment (10.25:47 - 10.26:03 hours) starts with the activation of the stick shaker and ends with the aircraft’s accident
Wskutek błędu wysokościomierza ( lewego) , który pokazał wysokość 8 stóp autopilot przestawił ciąg silników na minimalny ;
piloci nie zauważyli sygnalizacji wizualnej i kontynuowali lot "po ścieżce przy tak niskim ciągu silników ) - prędkość zaczęła spadać od razu- wskutek zwiększania kąta natarcia w trakcie zniżania prędkość spadała szybciej niz tylko wskutek nierównowagi sił wynikających z minimalnego ciągu silników - prędkość spadła ze 144 mil /h do 110 mil/h ; doszło do przeciągnięcia i spadku samolotu na ziemię przed lotniskiem.
3. I ponownie przykład z podrecznika pilotowania Tu-154 autorstwa Piatina dotyczący katastrofy Tu-154:
Заход на посадку выполнялся в автоматическом режиме с использованием автома татяги...
Lot po ścieżce schodzenie przy wykorzystaniu automatu ciągu, masa samolotu Tu-154 do lądowania 8o ton, predkośc ustawiona 270km/h.
Wejście na ścieżkę przy prędkości zniżania 6-7m/s.
Przelot dalszej radiolatarni na wysokości 18m powyżej scieżki z powodu obniżenia prędkości schodzenia do 3m/s - automat ciągu obniżyl obroty KWD z 79% do 53% ( z ok. 3,5 Ton na ok 1 Tony) wskutek zmniejszenia obrotów i wynikłego z tego działania momentu siły na pikowanie prędkość zniżania zwiększyła się do 8m/s;
21 sekund przed uderzeniem samolotu o ziemię znajdował się on na wysokości 120m , miał prędkość 273 km/h a prędkość zniżania wynosiła 5,5 m/sek. Pomimo odchylenia steru wysokości dla zmniejszenia prędkości zniżania samolot nie reagował zauważalną zmianą trajektorii lotu a prędkość na 12 sek przed zderzeniem spadła do 261 km/h wskutek niskiej siły ciągu na poziomie 53% KND.
-Jak widać każdorazowo, zawsze - gdy samolot w konfiguracji do lądowania zmniejszy ciag silników do poziomu bliskiego rezimowi małego gazu- prędkość samolotu spada-
- jedyny wyjątek to zapisane parametry ze Smoleńska.
Do dziś nikt tego nie wyjaśnił jak i wielu innych niezgodności z oficjalną narracją MAK.


Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka