To zdjęcie z raportu Laska:
Raport końcowy – Załącznik nr 4. Geometria zderzenia samolotu 7/14 . W odległości 855 m od progu pasa nastąpiło uderzenie lewego skrzydła w dużą brzozą na wysokości około 5,1 m (rys. 6), które doprowadziło do oderwania dużego fragmentu (około 6 m) lewego skrzydła wraz z lotką.
a to
nie pokazane przez Laska najbliższe sąsiedztwo brzozy....
https://niewygodne.info.pl/gfx/tupolew-brzoza.jpg
Internauci, blogerzy wychwycili to wcześniej.
Lasek i w raporcie
http://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
i na stronie Nie znikneło udaje , że tej poważnej wątpliwości nie ma.
ze strony Zespołu:
W momencie zderzenia z brzozą na ważącą kilkaset kilogramów końcówkę skrzydła działała skierowana ku górze siła nośna o wielkości kilku ton. Po odcięciu na skutek zderzenia z brzozą, poruszająca się z prędkością ok. 270 km/h końcówka została pod wpływem działających na nią sił aerodynamicznych i sił bezwładności wyrzucona w górę i wprawiona w ruch o charakterze autorotacyjnym, początkowo wznosząc się, a następnie opadając po torze krzywoliniowym. Modelowanie matematyczne potwierdziło, że w takich warunkach upadek końcówki następuje po ok. 110 m od miejsca, w którym doszło do jej odcięcia.
Ta końcówka nie mogła by "przeskoczyć: nad ogromnym drzewem.
Tu-154 przy brzozie
źródło: bloger karlus ( dodałem : Bung, Trrach!!- zderzenie końcówki z gałęziami drzewa)
Także samolot o rozpietości 31 m musiałby pozostawić ślady w botanice , które w innych miejscach są tak dokładnie analizowane i pokazywane przez Laska..
..ale nie przy brzozie.
Uzupełnienie:
Współczynniki oporu aerodynamicznego dla przepływu laminarnego:
Natomiast w warunkach turbulentnych współczynink Cd może znacznie wzrosnąć, w tym przypadku dla przekroju prostokątnego do ok. 1,65 , są tez dane że określono ten wzrost na znacznie powyżej 2.