To zdjęcie z raportu Laska:

Raport końcowy – Załącznik nr 4. Geometria zderzenia samolotu 7/14 . W odległości 855 m od progu pasa nastąpiło uderzenie lewego skrzydła w dużą brzozą na wysokości około 5,1 m (rys. 6), które doprowadziło do oderwania dużego fragmentu (około 6 m) lewego skrzydła wraz z lotką.
a to
nie pokazane przez Laska najbliższe sąsiedztwo brzozy....
https://niewygodne.info.pl/gfx/tupolew-brzoza.jpg
Internauci, blogerzy wychwycili to wcześniej.

Lasek i w raporcie
http://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
i na stronie Nie znikneło udaje , że tej poważnej wątpliwości nie ma.
ze strony Zespołu:
W momencie zderzenia z brzozą na ważącą kilkaset kilogramów końcówkę skrzydła działała skierowana ku górze siła nośna o wielkości kilku ton. Po odcięciu na skutek zderzenia z brzozą, poruszająca się z prędkością ok. 270 km/h końcówka została pod wpływem działających na nią sił aerodynamicznych i sił bezwładności wyrzucona w górę i wprawiona w ruch o charakterze autorotacyjnym, początkowo wznosząc się, a następnie opadając po torze krzywoliniowym. Modelowanie matematyczne potwierdziło, że w takich warunkach upadek końcówki następuje po ok. 110 m od miejsca, w którym doszło do jej odcięcia.
Ta końcówka nie mogła by "przeskoczyć: nad ogromnym drzewem.


Tu-154 przy brzozie

źródło: bloger karlus ( dodałem : Bung, Trrach!!- zderzenie końcówki z gałęziami drzewa)
Także samolot o rozpietości 31 m musiałby pozostawić ślady w botanice , które w innych miejscach są tak dokładnie analizowane i pokazywane przez Laska..
..ale nie przy brzozie.

Uzupełnienie:
Współczynniki oporu aerodynamicznego dla przepływu laminarnego:

Natomiast w warunkach turbulentnych współczynink Cd może znacznie wzrosnąć, w tym przypadku dla przekroju prostokątnego do ok. 1,65 , są tez dane że określono ten wzrost na znacznie powyżej 2.

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka