Znowu zachodzi koniecznść sprostowania smoleńskich bzdur.
Radar typu TLS w Smoleńsku do precyzyjnego naprowadzania IŁ-a 76 .
TLS jest radarem jedynie w wyobrażeniach niedouczonych i odpornych na wiedzę pijanych Jeremiaszków, Niegraczyków czy Aerozolków, czyli internetowych blagierów. Nawet nie pojmują co czytają. Chyba w starożytnym Egipcie prosty fellah więcej rozumiał z hieroglifów niż ww. z dostępnych w sieci informacji.
O TLS wspomniałem w notce
Jak działa ILS Z cyklu „Prawdy w smoleńskich prawdach“
więc szkoda się powtarzać.
Ale spójrzmy na inne owoce yntelektu Qwerty/Niegracza/Provoca i jak tam jeszcze się zwał.
Pisze on:
9:38:47 Kontroler : odległość 1 km, kursie na ścieżce
Mija 20 sekund i kontroler odzywa się:
9:39:07 odejście na drugi krąg
Lecąc z prędkością 70m/sek Ił przeleciał by w tym czasie 1400 m i dawno by się rozwalił.
Nie tak do końca. Sam Niegraczyk krytykował fakt, że Rosjanie podawali odległość z wyprzedzeniem kilkuset metrów.
Dalej cytuje on korespondencję radiową samolotu o kryptonimie 874 podczas podejścia na RSL na smoleńskie lotnisko.
Этот заход на "Корсаж" в тумане очень непростой вышел.To podejście do lądowania w Smoleńsku we mgle nie było łatwe
Оцените классную работу РЗП в то время (2009 год):
РЗП - " три, левее 20, выше 10"; (odległość 3km, na lewo 20m , powyżej ( ścieżki 10m)
РЗП - " два на курсе , на глиссаде";
РЗП - " полтора, правее 20 , на глиссаде"; odległość 1,5 km , n prawo 20 m na ścieżce
РЗП - " ближний, на курсе , на глиссаде";
КЭ - " 874 полоса видна "; (Pilot "874 Widzę pas")
РЗП - " 874 готов?"; (Kontroler "874 gotowy?")
КЭ - " 874 посадка"; (Pilot "874 lądowanie")
РЗП - " 874 посадку разрешаю". (Kontroler "874 zezwalam na lądowanie")
Czego Niegraczyk nie przetłumaczył dołożyłem.
Pilot z odległości ponad kilometr od miejsca przyziemienia widział pas startowy i ten fakt zgłosił. Przy lądowaniu PLF101 pamiętamy chyba "Arek, teraz widać 200".
Na a na okrasę
Mogli też użyć MLS

Więc drodzy zamachofile, rozważcie też możliwość, że w warunkach opublikowanej widzialności 400 m, połowa tego co wynosiło najlepsze dopuszczenie kpt. Protasiuka (ILS CAT II oznacza, że może legalnie lądować przy widzialności 800 m) mogli po prostu zrobić zamachowców w konia i polecieć od razu do Mińska lub do Moskwy.
Blog ten nie służy do wyjaśnienia przyczyn smoleńskiej katastrofy, a jedynie do odmitologizowania związanych z nią zagadnień technicznych. - Wypowiedzi zawierające niewybredne ataki "ad personam", jak i słowa ogólnie uważane za "łacinę" mogą być usunięte bez względu na wartość merytoryczną; jedyne ograniczenie wolności wypowiedzi. Co zrobić by nie czytać bzdur? Polecam: YKW, Barbie, Flyga, AndrzejMat, Paes64, Ford Prefect, Wotur, jerzyk07, Zenon8228, Lord Sith
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka