londoncity londoncity
314
BLOG

Festiwal Światła w Łodzi- fotoreportaż

londoncity londoncity Sztuka Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Od piątku 27.09 do niedzieli trwa Festiwal Światła w Łodzi. Poszedłem w piątek wieczorem bo z praktyki wiem, że wtedy są najmniejsze tłumy. Tym bardziej, że piątkowy wieczór był wyjątkowo ciepły. W tym roku impreza ominęła całkowicie Plac Wolności, który w poprzednich Festiwalach zawsze był gwoździem programu.

Z poszczególnych scen najbardziej podobała mi się projekcja w Pasażu Schillera. Wykorzystano w niej XIX-to wieczne ryciny. Stworzono przestrzenną animację połączoną z muzyką (chyba) Tangerine Dream. I rzeczywiście przedstawiała  coś w rodzaju snu.

Fajną innowacją była projekcja na rzeźbie twarzy specjalnie przegotowanej na Festiwal. Twarz zmieniał kształty, kolory, płeć. Czasami była realistyczna, a czasami w pełni abstrakcyjna. Ciekawa też była uliczka zbudowana z łuków świetlnych .

Inne wizualizacje trochę mnie rozczarowały.Na poprzednich Festiwalach widziałem lepsze projekcje na Cerkwi Aleksandra Newskiego , na Domu Kultury, czy na kamienicach ul. Piotrkowskiej.

W sumie jednak uważam, że Festiwal w dalszym ciągu jest interesującą, godną polecenia  imprezą .

Zobacz galerię zdjęć:

FESTIWAL ŚWIATŁA 2019
londoncity
O mnie londoncity

znany

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura