Animela Animela
787
BLOG

Maja Ostaszewska przeprasza za Jedwabne. Widocznie gryzie ją sumienie

Animela Animela Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Maja Ostaszewska nawołuje do nienawiści wobec księdza Międlara i nacjonalistów. Aktorka publicznie przeprosiła za Jedwabne, za Kielce i za marzec '68 ..


Sporo tych przewinień na barkach rodziny pani Mai. Naprawdę sporo. Już samo Jedwabne wystarczyłoby normalnemu człowiekowi do budzenia się w nocy aż do siódmego pokolenia – a jeśli do tego dodać i Kielce, i marzec, to naprawdę można oszaleć!


Boże – jakie to szczęście, że pochodzę z normalnej rodziny. Że ja nie muszę przepraszać za Jedwabne, Kielce, marzec, rzeź Woli ani za Trynkiewicza! Moja rodzina nie była jakaś wielka, ale bardzo porządna i pomagała ludziom, a nie dokonywała pogromów. I ze strony ojca, i matki. Nawet sąsiedzi byli jacyś tacy nie Ostaszewscy … Niby niewielka rzecz, a nie niosę na sobie garba odpowiedzialności zaokrutną śmierć niewinnych ludzi – i nie musiałam tego przekazać synowi. Boże, wiem, że to nie moja zasługa, tylko moich dziadków, ale dziękuję za to bardzo, bardzo i nieustająco!


To musi być straszne, gdy – tak jak Maja Ostaszewska – żyje się ze świadomością, że przodkowie, i to tak bliscy, dokonywali rzeczy tak potwornych. To oczywiście nie jest wina aktorki, że się urodziła w rodzinie morderców. Nawet współczuję jej i jejej dzieciom (jeśli je ma). Niestety, prawo jest prawem i dlatego uważam, że IPN/prokuratura powinna odwiedzić panią Ostaszewska i dowiedzieć się o szczegóły zbrodni jej rodziny: ludobójstwo wszak się nie przedawnia!


A tak w ogóle to uważam, że mamy już na tyle sporo odpowiedzialnych za Jedwabne (skoro sami przepraszali – a nie słyszałam, żeby przepraszali za Gorgonową, getto ławkowe czy seryjnego mordercę ze Śląska: najwidoczniej w świecie doskonale wiedzą, za co mają przepraszać, a za co – nie), abyśmy mogli zrobić


LISTĘ ODPOWIEDZIALNYCH ZA JEDWABNE i kolportować ją za granicą - niech wiedzą, kto konkretnie stał za zamordowaniem Żydów (chodzi oczywiście o przodków nw. osób:


  1. Aleksander Kwaśniewski

  2. Bronisław Komorowski

  3. Adam Bodnar

  4. Włodzimierz Cimoszewicz

  5. Maja Ostaszewska

    6. bp Rafał Markowski


Będę wdzięczna za podrzucanienazwisk osób przepraszających za Jedwabne: wtedy oczywiście uzupełnię listę!


http://rozrywka.dziennik.pl/plotki/artykuly/568270,ostaszewska-odpowiada-miedlarowi-ja-jako-polka-przepraszam-za-jedwabne.html


Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka