catrw catrw
264
BLOG

Manipulacja lewicy i Hamasu dotycząca liczby ofiar w Gazie

catrw catrw Polityka Obserwuj notkę 38

Manipulacja lewicy i Hamasu dotycząca liczby ofiar w Gazie

Protestująca na kampusach lewica związana z BLM, Antifą, zwolennikami Hamasu podawała liczbę około 30 000 zabitych Palestyńczyków, z których rzekomo w większość to kobiety i dzieci.


Podawały te informacje także media lewicowe i prawicowe  na całym świecie, bez weryfikacji faktów....


Organizacja Narodów Zjednoczonych, której i tak niekoniecznie ufamy, właśnie zmniejszyła liczbę zabitych kobiet i dzieci o około połowę, co oznacza, że jest mniej.

6 maja Biuro ONZ ds. Koordynacji Pomocy Humanitarnej (OCHA) zgłosiło ponad 9500 kobiet i 14 500 dzieci wśród ofiar śmiertelnych, dwa dni później liczba ta została znacznie skorygowana w dół. Obecnie ONZ oficjalnie wymienia mniej niż 5000 kobiet i 8000 dzieci jako ofiary.

David Adesnik, dyrektor ds. badań w waszyngtońskiej Fundacji na rzecz Obrony Demokracji (FDD), powiedział National Post, że podejrzewa, iż rozbieżność wynika z decyzji ONZ o cichym zaprzestaniu korzystania z danych dostarczonych przez kierowane przez Hamas Rządowe Biuro Medialne (GMO).

A ja twierdzę, że jest dużo mniej...

Hamas podaje liczbę ofiar, ale nie jest wstanie podać nazwisk?

Podaje razem liczbę zabitych członków Hamasu z cywilami, typowa propaganda wojenna...

Seth Mandel zwraca również uwagę na to, że Hamas uważa dzieci za osoby poniżej 20 roku życia, więc 19-letni terrorysta Hamasu zostałby wrzucony do jednego worka z tą grupą.

To tak, jakby policzyć wykonawcę, który spadł z drabiny i zmarł jako ofiara COVID-19, ponieważ miał wirusa w swoim organizmie.

….................................................................................

Liczba ofiar cywilnych w Strefie Gazy znajduje się w centrum uwagi międzynarodowej od początku wojny. Głównym źródłem tych danych jest kontrolowane przez Hamas Ministerstwo Zdrowia Gazy, które obecnie twierdzi, że zginęło ponad 30 000 osób, z czego większość to dzieci i kobiety. Ostatnio administracja Bidena uwiarygodniła postać Hamasu. Zapytany w zeszłym tygodniu podczas przesłuchania przed Komisją Sił Zbrojnych Izby Reprezentantów, ile palestyńskich kobiet i dzieci zostało zabitych od 7 października, sekretarz obrony Lloyd Austin powiedział, że liczba ta wynosi: ponad 25 tysięcy. Pentagon szybko wyjaśnił, że sekretarz powoływał się na szacunki kontrolowanego przez Hamas Ministerstwa Zdrowia. Sam prezydent Biden wcześniej przytoczył tę liczbę, twierdząc, że zbyt wielu, zbyt wielu z ponad 27 000 Palestyńczyków zabitych w tym konflikcie to niewinni cywile i dzieci, w tym tysiące dzieci. Biały Dom wyjaśnił również, że prezydent odnosił się do publicznie dostępnych danych o całkowitej liczbie ofiar. Problem z tymi danymi polega na tym, że liczby nie są prawdziwe. To jest oczywiste dla każdego, kto rozumie, jak działają naturalnie występujące liczby. Ofiary nie są w przeważającej mierze kobietami i dziećmi, a większość z nich to bojownicy Hamasu. Jeśli liczby Hamasu są w jakiś sposób sfałszowane lub oszukańcze, mogą istnieć dowody w samych liczbach, które mogą to wykazać. Chociaż nie ma zbyt wielu dostępnych danych, jest ich trochę i to wystarczy: od 26 października do 10 listopada 2023 r. Ministerstwo Zdrowia Gazy opublikowało dzienne dane dotyczące ofiar, które obejmują zarówno całkowitą liczbę, jak i konkretną liczbę kobiet i dzieci. Ta prawidłowość prawie na pewno nie jest prawdziwa. Można by się spodziewać sporej zmienności z dnia na dzień. W rzeczywistości dzienna liczba ofiar w tym okresie wynosi średnio 270 plus minus około 15%. Jest to uderzająco mała zmienność. Powinny być dni z dwukrotnie większą średnią lub więcej, a inne z połową lub mniej. Być może to, co się dzieje, to fakt, że ministerstwo Gazy publikuje fałszywe dzienne liczby, które różnią się zbyt mało, ponieważ nie mają jasnego zrozumienia zachowania naturalnie występujących liczb. Niestety, zweryfikowane dane kontrolne nie są dostępne, aby formalnie przetestować ten wniosek, ale szczegóły dziennych liczeń sprawiają, że liczby te są podejrzane. Podobnie, powinniśmy zaobserwować zróżnicowanie w liczbie ofiar wśród dzieci, które podąża za zmiennością liczby kobiet. Wynika to z faktu, że dzienna zmienność liczby zgonów jest spowodowana zmiennością liczby uderzeń w budynki mieszkalne i tunele, co powinno skutkować znaczną zmiennością w sumach, ale mniejszą zmiennością odsetka zgonów w poszczególnych grupach. Jest to podstawowy fakt statystyczny dotyczący zmienności szans. W związku z tym w dniach, w których zginęło wiele kobiet, powinna być duża liczba ofiar wśród dzieci, a w dniach, w których zginęło tylko kilka kobiet, należy zgłosić tylko kilkoro dzieci. Ten brak korelacji jest drugim poszlakowym dowodem sugerującym, że liczby te nie są prawdziwe. Ale to nie wszystko. Dzienna liczba ofiar wśród kobiet powinna być silnie skorelowana z liczbą zgłaszanych nie-kobiet i dzieci (tj. mężczyzn). Ponownie, jest to oczekiwane ze względu na naturę bitwy. Przypływy i odpływy bombardowań i ataków Izraela powinny spowodować, że dzienna liczba będzie się przesuwać. Ale to nie jest to, co pokazują dane. Nie tylko nie ma dodatniej korelacji, ale istnieje silna ujemna korelacja, która nie ma żadnego sensu i ustanawia trzeci dowód na to, że liczby nie są prawdziwe. Po pierwsze, liczba zgonów podana 29 października jest sprzeczna z liczbami podanymi 28 października, ponieważ sugeruje, że 26 mężczyzn powróciło do życia. Może się to zdarzyć z powodu błędnej atrybucji lub po prostu błędu raportowania. Jest jeszcze kilka innych dni, w których liczba mężczyzn jest bliska 0. Gdyby były to tylko błędy w raportowaniu, to w te dni, w których liczba zgonów mężczyzn wydaje się być błędna, liczba kobiet powinna być typowa, przynajmniej średnio. Okazuje się jednak, że w ciągu trzech dni, kiedy liczba mężczyzn jest bliska zeru, co sugeruje błąd, liczba kobiet jest wysoka. W rzeczywistości trzy najwyższe dzienne liczby ofiar wśród kobiet występują w tych trzech dniach. Podsumowując, co to wszystko oznacza? Chociaż dowody nie są dyspozytywne, wysoce sugestywne jest, że do raportowania liczb użyto procesu niezwiązanego lub luźno związanego z rzeczywistością. Najprawdopodobniej ministerstwo Hamasu arbitralnie ustaliło dzienną sumę. Wiemy o tym, ponieważ dzienne sumy rosną zbyt konsekwentnie, aby mogły być prawdziwe. Następnie przydzielili około 70% ogółu kobietom i dzieciom, dzieląc tę liczbę losowo z dnia na dzień. Następnie uzupełniali liczbę mężczyzn ustaloną przez z góry ustaloną sumę. To wyjaśnia wszystkie zaobserwowane dane. Są też inne oczywiste sygnały ostrzegawcze. Ministerstwo Zdrowia Gazy konsekwentnie twierdzi, że około 70% ofiar to kobiety lub dzieci. Suma ta jest znacznie wyższa niż liczby podawane we wcześniejszych konfliktach z Izraelem. Inną czerwoną flagą, podniesioną przez Salo Aizenberga i szeroko opisaną, jest to, że jeśli 70% ofiar to kobiety i dzieci, a 25% populacji to dorośli mężczyźni, to albo Izraelowi nie udaje się wyeliminować bojowników Hamasu, albo liczba ofiar wśród dorosłych mężczyzn jest bardzo niska. To samo w sobie silnie sugeruje, że liczby są co najmniej rażąco niedokładne i całkiem prawdopodobne, że całkowicie sfałszowane. Wreszcie, 15 lutego, Hamas przyznał się do utraty 6000 swoich bojowników, co stanowi ponad 20% całkowitej liczby ofiar. Hamas donosi nie tylko, że 70% ofiar to kobiety i dzieci, ale także, że 20% to bojownicy. Nie jest to możliwe, chyba że Izrael jakimś cudem nie zabija cywilów, albo Hamas twierdzi, że prawie wszyscy mężczyźni w Gazie są bojownikami Hamasu. Czy są lepsze liczby? Niektórzy obiektywni komentatorzy przyznali, że liczby Hamasu w poprzednich bitwach z Izraelem są z grubsza dokładne. Niemniej jednak wojna ta jest całkowicie odmienna od swoich poprzedniczek pod względem skali i zakresu; Międzynarodowi obserwatorzy, którzy byli w stanie monitorować poprzednie wojny, są teraz całkowicie nieobecni, więc nie można zakładać, że przeszłość jest wiarygodnym przewodnikiem. Mgła wojny jest szczególnie gęsta w Strefie Gazy, co uniemożliwia szybkie i dokładne określenie liczby ofiar wśród cywilów. Nie dość, że oficjalna liczba ofiar śmiertelnych Palestyńczyków nie odróżnia żołnierzy od dzieci, to jeszcze Hamas obwinia Izrael za wszystkie zgony, nawet jeśli są one spowodowane przez niewystrzelone rakiety Hamasu, przypadkowe eksplozje, celowe zabójstwa lub walki wewnętrzne. Jedna z grup naukowców z Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health porównała raporty Hamasu z danymi dotyczącymi pracowników UNRWA. Argumentowali, że ponieważ wskaźniki śmiertelności są w przybliżeniu podobne, liczby Hamasu nie mogą być zawyżane. Ich argumentacja opierała się jednak na kluczowym i niezweryfikowanym założeniu: że pracownicy UNRWA nie są nieproporcjonalnie bardziej narażeni na śmierć niż ogół populacji. To założenie eksplodowało, gdy odkryto, że znaczna część pracowników UNRWA jest powiązana z Hamasem. Niektórzy zostali nawet ujawnieni jako biorący udział w samej masakrze z 7 października. Prawdy nie można jeszcze poznać i prawdopodobnie nigdy nie poznamy. Całkowita liczba ofiar cywilnych może być bardzo zawyżona. Izrael szacuje, że zginęło co najmniej 14 000 bojowników. Jeśli ta liczba okaże się choć w miarę dokładna, to stosunek ofiar wśród cywilów do liczby walczących będzie zadziwiająco niski: co najwyżej 1,4 do 1, a być może nawet 1 do 1. Według historycznych standardów walk miejskich, w których bojownicy są osadzeni na górze i na dole w skupiskach ludności cywilnej, jest to niezwykły i udany wysiłek, aby zapobiec niepotrzebnym stratom w ludziach podczas walki z nieprzejednanym wrogiem, który broni się cywilami.  

https://www.commentary.org/seth-mandel/lifting-hamass-fog-of-war-reveals-a-very-different-conflict/

https://honestreporting.com/media-ignore-quietly-revised-un-figures-of-hamas-reported-civilian-deaths/

https://www.haaretz.com/israel-news/2024-05-14/ty-article/un-says-total-number-of-gaza-deaths-unchanged-after-halving-toll-of-children-killed/0000018f-739f-dff1-a9af-73bf60770000


....

catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka