echo24 echo24
355
BLOG

Cierpka refleksja

echo24 echo24 Społeczeństwo Obserwuj notkę 26
Dziwny jest ten świat

Oprawa muzyczna: https://www.youtube.com/watch?v=wTjLZwpmufw

A teraz do rzeczy.

Wczoraj znalazłem w Internecie zdjęcie, którym zilustrowałem notkę, opatrzone przez szeregowego Internautę (pana Marka Rybaka) następującym opisem:

„Podczas II wojny światowej japoński chłopiec stał przed stosem pogrzebowym i czekał na swoją kolej na kremację zmarłego młodszego brata.

Osoba, która zrobiła zdjęcie, powiedziała w jednym z wywiadów, że chłopak tak mocno przygryzał wargę, żeby nie płakać, iż z kącika ust kapała mu krew.

Wtedy strażnik poprosił go o ciało i powiedział:

Daj mi ładunek, który nosisz na plecach ”.

A chłopiec odpowiedział:

On nie waży, jest moim bratem ”. Przekazał ciało, odwrócił się i odszedł…

W Japonii do dziś ten obraz jest używany jako symbol siły i bohaterstwa..

Źródło. Historia-zbiór faktów, które nie musiały zajść…

Mój komentarz:

A dzisiaj bohaterami narodowymi robi się ignorantów, którzy w szczycie pandemii Covida nie chcą się zaszczepić.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo