Kultowa scena z amerykańskiego oskarowego filmu pt. "Kabaret".
Kultowa scena z amerykańskiego oskarowego filmu pt. "Kabaret".
echo24 echo24
2206
BLOG

Bo to się zwykle tak zaczyna!

echo24 echo24 Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 136

Portal internetowy wPolityce – vide: https://wpolityce.pl/polityka/416564-szok-posel-po-publikuje-publikuje-nazistowski-plakat informuje, cytuję:

Żenada! Poseł Platformy Obywatelskiej opublikował na Twitterze atakujący PiS plakat z Jarosławem Kaczyńskim, Antonim Macierewiczem, Zbigniewem Ziobro i Mateuszem Morawieckim. Wymowna ta grafika… — ocenił poseł PO Grzegorz Furgo. Internauci szybko jednak zauważyli, że to przeróbka niemieckiego nazistowskiego plakatu z czasów II wojny światowej. Plakat „zachęcał” Polaków do kolaboracji z Niemcami przeciw aliantom zachodnim i przeciw Sowietom…”, koniec cytatu.

W kontekście opublikowanego przez posła PO plakatu, a także zbliżającego się Święta Niepodległości chciałbym Państwu opowiedzieć o pewnym zdarzeniu, które zdaje się wskazywać, iż w duszach sporej ilości Polaków zalęgło się obłąkańczo niebezpieczne przeświadczenie.

Otóż jedenastego listopada 2008 roku zadzwonił do mnie mój kolega z Warszawy. Inteligent, którego zna pół stolicy. Powiedział, że z okazji 90-tej rocznicy odzyskania niepodległości postanowił zadzwonić do przyjaciół z życzeniami. Zdziwiłem się, gdyż nigdy wcześniej tego nie robił. Kolega przeszedł do życzeń. W jego głosie wyczułem narastające emocje, ale pomyślałem, że się wzruszył. I wtedy kolega oznajmił, cytuję dosłownie:

Drogi przyjacielu! W dniu dzisiejszego święta życzę tobie oraz wszystkim Polakom, żeby to pisowskie bydło ktoś nareszcie w sposób metodyczny wyrżnął, co do jednej sztuki, zakopał w głębokich dołach i zalał gaszonym wapnem, żeby z nich nic nie zostało”.

Z każdym słowem mojego warszawskiego kumpla czułem, jak w jego głosie wzmaga się jakaś niekontrolowana nienawiść, co gorsze, że on święcie wierzy w to, co mówi. Zszokowany, odłożyłem słuchawkę.

Męczyło mnie jednak, co mogło tego człowieka skłonić do tak wynaturzonej nienawiści.

Wtenczas przypomniałem sobie o moim niemieckim przyjacielu. Jest to wykształcony człowiek wysokiej kultury. Przemiła rodzina, urokliwe dzieci i morze dobroduszności. Wielokrotnie u nich gościłem. Jednakże, za każdym razem jak wracałem od nich do Polski, dręczyło mnie pytanie, jak to było możliwe, że Niemcy w czasie Drugiej Wojny Światowej dopuścili się tak straszliwych zbrodni. Świat już zna odpowiedź. Otóż, Adolf Hitler zdołał wtedy wmówić obywatelom Rzeszy, że byli lepszymi od innych nad-ludźmi. Straszliwe skutki tej ideologii wszyscy znamy.

I wtedy przyszło mi do głowy przerażające skojarzenie, bowiem zdałem sobie sprawę, że mojemu koledze z Warszawy wmówiono, a on w to głęboko uwierzył, - iż przynależy do grupy Polaków, którzy są „lepszymi Polakami” od „gorszej reszty”. A to już nie jest do śmiechu.

Dlaczego?

Czy pamiętacie Państwo przesłanie amerykańskiego oskarowego filmu „Kabaret”?  Nie? Więc w skrócie przypomnę, że akcja filmu toczy się w Berlinie w okresie dochodzenia Hitlera do władzy. Ogarnięci poczuciem wyższości nad „gorszymi od nich pod-ludźmi” mieszkańcy niemieckiej stolicy bez żadnych hamulców moralno etycznych brutalnie depczą wszelkie normy etyczne i polityczne obyczaje.

I już na koniec, posłowi Platformy Obywatelskiej Grzegorzowi Furgo oraz podobnym mu peowskim ideologom, ale żeby było sprawiedliwie również pisowskim doktrynerom od „lepszego sortu”, - chciałbym ku przestrodze przypomnieć pewną kultową scenę ze wspomnianego filmu z przesłaniem, by nie szli tą drogą – vide:

https://www.youtube.com/watch?v=FN7r0Rr1Qyc (polecam wersję pełnoekranową)

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki, niezawisły bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla polskiego państwa)

Post Scriptum

Nie chcąc w żadną stronę ukierunkowywać dyskusji, przez jakiś czas nie będę odpowiadał na Państwa komentarze licząc wszakże na ożywioną polemikę Internautów. Ale obiecuję, że choć z opóźnieniem postaram się ustosunkować do wszystkich komentarzy.

Post Post Scriptum

W ciągi kilkunastu godzin napłynęło ponad sto komentarzy, które są tak rozbieżne, iż chcąc na nie wyczerpująco odpowiedzieć musiałbym na to kilka dni poświęcić. Dlatego chciałem serdecznie podziękować za każdy dodany komentarz, a ocenę całości pozostawiam Państwu. Od siebie zaś mogę tylko powiedzieć, że lektura tych komentarzy może być cennym materiałem dla socjologów oraz polityków wszelkich opcji.




echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka