Siukum Balala Siukum Balala
1234
BLOG

Portugalio, dlaczego ?

Siukum Balala Siukum Balala Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 99

Portugalio, dlaczego ? dlaczego mi to zrobiłaś. Kochałem cię, kochałem miłością czystą, jak najlepszą kochankę. Dla ciebie rzuciłem Hiszpanię i Francję, a wcale nie musiałem. Urzekłaś mnie. Każdego roku byliśmy razem, a raz to nawet dwa razy. 
Dla ciebie jadłem bacalhau, choć nie lubię dorszy od czasu gdy po raz pierwszy zobaczyłem w telewizji Julię Piterę. Ty byłaś urodziwsza. Mówiłaś, że znasz 365 przepisów na dorsza, nie sprawdzę już tego, a tak mi zależało by sprawdzić. Z nami koniec. Piszę to z żalem, bo uwielbiałem dla odmiany - i wcinałem, aż mi się uszy trzęsły - świńskie uszy w marynacie. Orelho de porco to najlepsze co mi robiłaś, świetny pomysł aby połączyć natkę pietruszki z olej i octem, smakowite. Uwielbiałem pójść  rankiem po bułeczki z przedziałkiem do tej piekarenki przy Rua da Escola Politecnica, rzucić okiem na bazylikę Estrela, próbującą już pluskać się w Słońcu. Nie pójdę więcej, z nami koniec. A pamiętasz Lagos ? nie popisałaś się tam, a ja ci wybaczyłem, bo cię kochałem, teraz z nami koniec. Kałamarnice przed przyrządzeniem i podaniem należy wyczyścić, ty tego nie zrobiłaś, a mimo to kochałem cię dalej, bo miłość jest ślepa i nie rządzi się takimi prawami jak mecz piłkarski. Kochałem cię bezwarunkowo, nic od ciebie nie chciałem. Wierzyłem, że dla mnie leniwie rozciągasz się południkowo nad Atlantykiem, że dla mnie to radośnie otwarte, zapraszające ujście Tagu na dole, z tym majaczącym w oddali trójkącikiem mostu Vasco da Gama ( inżynierowie bez wyobraźni, mam na myśli jeden tylko pylon. Nie czepiajcie się, wiem że są dwa ) Dotknąłem nawet twoich ośnieżonych szczytów. A ty mnie zdradziłaś, jak mogłaś ? Zjeździłem cię wzdłuż i wszerz, choć wzdłuż wymagało czasu. Od Faro przez Cabo de Sao Vicente do Estoril. Od Setubal do Guimaraes. Od Aveiro do Tomar, od Porto przez Sintrę  do Algarve, a ty mnie zdradziłaś. Dla ciebie chciałem być lepszy, poszedłem nawet na pielgrzymkę do Fatimy... bez przesady nie na kolanach, normalnie samochodem. Aż tak dobry nie chciałem być. Ale się nie przyjęło, bo za pawilonami z dewocjonaliami stoliki wystawili już przed 10:00, a te kelnerki takie urocze, kruczoczarne i piwo niedrogie. Nie przyjęła się pielgrzymka, nie naprawiła mnie... i już nie naprawi. Dla ciebie piłem porto, choć nie lubię. To znaczy bardzo lubię, tylko nie w takich ilościach. Jak ja się poświęcałem dla tego porannego, trzaskającego bólu głowy. Robiłem to dla ciebie, bo widziałem, że się cieszysz kiedy inni się cieszą. A wieczorem znowu szedłem do Porto Cruz i przesiadywałem u Ferreiry, to porto takie tanie i takie dobre. Poświęcałem się dla ciebie, a ty mnie zdradziłaś. Ten sukces był nasz, on się nam należał, dla was sukces w futbolu to jak dla nas wypić pół litra bez zakąski, a my tyle czasu czekaliśmy. Wy mogliście się przyłożyć do najbliższych mistrzostw świata, a Europę zostawić nam. Dlaczego mi to zrobiłaś Portugalio ? Ostatnie nazwiska kojarzące się z sukcesem to Lubański, Gorgoń, Gadocha, Kasperczak, Szarmach, gdzie oni teraz grają ? wyście mieli wówczas Eusebio. Taki ma śliczny pomnik przed stadionem Benfiki, ta wasza " czarna perła " a my nie mamy nic, żadnego pomnika piłkarza, nawet Angole mają, choć oni nie leżą już w Europie... a my nie mamy. Było tak blisko, tacy chłopcy, taki zespół. Dlaczego mi to zrobiłaś Portugalio ? Zawsze ktoś nas ograbi z sukcesu. Mieliśmy fajnego premiera, takiego z wyglądu Irlandczyka, włosy miał takie irlandzkie. Niezły był, haratał w gałę, był w tym dobry, a nawet badzo dobry. Jego też nam zabrali - powiedzieli tylko - zabieramy go wam, bo dobry jest... i zabrali. Spytali jedynie jakie ma ostatnie życzenie - odpowiedział - zabrać ze sobą Bieńkowską... i ją też nam zabrali. Wszystko zabrali nam Niemcy, a Rokitę pobili. Zostaliśmy sami, mimo to wierzyliśmy, że się uda, że tym razem. Niestety przyszedł Kaczyński, on nie harata w gałę, facet kompletna nawałka. Z nim nie mogło się udać... a ty Portugalio przyłożyłaś do tego jeszcze swoją rękę, a raczej nogę. Dlaczego mi to zrobiłaś ? Kasuje wszystkie listopadowe rezerwacje, lecę na Islandię, oni nie zrobiliby nam tego co ty mi  zrobiłaś Portugalio. Dlaczego ?

Zobacz galerię zdjęć:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości