Kamil Stoch (C), Dawid Kubacki (L), Stefan Hula (P). Fot. PAP/Grzegorz Momot
Kamil Stoch (C), Dawid Kubacki (L), Stefan Hula (P). Fot. PAP/Grzegorz Momot

Mistrzostwa Polski w skokach. Kamil Stoch ze złotym medalem

Redakcja Redakcja Skoki narciarskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Kamil Stoch zdobył w Zakopanem tytuł mistrza Polski w skokach narciarskich. Drugi był Dawid Kubacki, a trzeci Stefan Hula. 

Stoch zwyciężył z ogromną przewagą, uzyskując za skoki 140 i 134,5 m łączną notę 331 punktów. Kubacki otrzymał 299 pkt (136 i 119 m), a broniący tytułu Hula - 284,8 pkt (126,5 i 121,5 m). 

image
Kamil Stoch podczas mistrzostw Polski w skokach narciarskich w Zakopanem. Fot. PAP/Grzegorz Momot

– To były super zawody, a ja czułem się świetnie. Skakałem na pełnym luzie i doskonale się bawiłem, a do tego na trybunach była imponująca liczba kibiców, co zawsze bardzo mnie cieszy – nie krył radości Stoch, który poprzedni tytuł mistrza Polski wywalczył w 2015 roku także w Zakopanem. 

– Moje skoki nie były na złym poziomie, ale jednak czegoś im brakowało: próbna wyszła fajnie (135,5 m), w pierwszej natomiast miałem małe problemy po wyjściu z progu, a w finałowej chyba się spóźniłem. Nie wyszło więc to wszystko do końca tak, jak chciałem – podsumował Kubacki. 

– Podczas całego konkursu wiatr nieźle kręcił. Mój pierwszy skok był w porządku, drugi wydawał mi się też w miarę dobry. Tę próbę muszę jednak na pewno przeanalizować, bo odległość nie była imponująca – krótko ocenił Hula, zawodnik zakopiańskiego KS Eve-nement.

Kamil Stoch bezkonkurencyjny w mistrzostwach Polski na Wielkiej Krokwi. Źródło: x-news

 

Na Wielkiej Krokwi rywalizowało 41 zawodników, w tym - poza konkursem - po dwóch reprezentantów Czech i Ukrainy. Nie wystartowali natomiast Paweł Wąsek, Klemens Murańka, Andrzej Stękała, Tomasz Pilch i Przemysław Kantyka, którzy pojechali do Engelbergu na zawody Pucharu Kontynentalnego. 

Konkurs, który obserwowało kilka tysięcy kibiców, rozegrano w bardzo dobrych warunkach śniegowych, jednak skoczkom dokuczały porywy wiejącego z różnych kierunków wiatru. 

Przed skoczkami teraz chwila oddechu przed rozpoczynającym się w sobotę Turniejem Czterech Skoczni. Trener Stefan Horngacher zdecydował, że w Oberstdorfie wystartują Kamil Stoch, Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Jakub Wolny, Stefan Hula, Maciej Kot oraz Aleksander Zniszczoł. 

Wyniki MP w skokach narciarskich: 

1. Kamil Stoch (KS Eve-nement Zakopane) 331,0 pkt (140,0 i 134,5 m) 

2. Dawid Kubacki (TS Wisła Zakopane) 299,4 (136,0 i 119,0)

3. Stefan Hula (KS Eve-nement Zakopane) 284,8 (126,5 i 121,5)

4. Maciej Kot (AZS Zakopane) 281,5 (126,5 i 120,5)

5. Jakub Wolny (LKS Klimczok Bystra) 277,1 (124,5 i 119,5)

6. Piotr Żyła (WSS Wisła w Wiśle) 275,5 (117,0 i 127,5)


Źródło: PAP

KW 

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła. 

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport