Artur Rumpel Artur Rumpel
60
BLOG

Eksperyment

Artur Rumpel Artur Rumpel Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Mój eksperymentalnie wrzucony wpis o samorządach zdobył sobie całkiem zadowalające zainteresowanie.

Dlatego eksperyment będę kontynuował. Informuję, ze moim głównym blogiem jest Kultura Okiem Svetomira. Tam pojawia się wszystko, co piszę. Tu nie będzie wszystkiego. Osobliwie nie będzie tu recenzyj książek, relacyj z podróży, wierszy i tekstów o realizacji moich kolejnych celów internetowych. Kto ciekaw takich treści, niech zagląda na głównego bloga.

Tu będę przeklejał tylko teksty o religii, kulturze w ogólniejszym spojrzeniu i polityce. Na razie przez trzy miesiące, a jak się przyjmie, to dłużej.


Urodziłem się w Rybniku 22 kwietnia 1975. Ukończyłem I Liceum Ogólnokształcące w Wodzisławiu Śląskim (1994), Wydział Farmaceutyczny w Sosnowcu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach (1999) oraz Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2004). Jestem więc z wykształcenia farmaceutą i... no właśnie i kim? Do niedawna zawsze pisałem, ze etnologiem, teraz jednak, patrząc na zakres moich dociekań muszę stwierdzić, że akcenty mi się przesunęły w kierunku antropologii kulturowej. Nie zajmuje się bowiem kultura ludową, ani samymi tylko kulturami niemasowymi, ale zróżnicowaniem kultur z uwzględnieniem kultury masowej. Tak więc wychodzi , ze jestem antropologiem kulturowym. Mam wspaniałą rodzinę - żonę i dzieci. Od lat nieregularnie publikuję w czasopismach naukowych i profesjonalnych (ALBOalbo, Konteksty, Panacea, Uniwersytet Kulturalny, Puls Farmacji, Bez Recepty, Lek w Polsce), społeczno - politycznych (Najwyższy Czas, Opcja na Prawo, Pro Fide Rege et Lege, Rojalista - Pro Patria), religijnych (Przewodnik Katolicki) i lokalnych (U Nas, Nowiny Wodzisławskie) oraz na licznych stronach internetowych. Mam też na koncie dwie wydane książki- "Religia w Polsce" (2010) oraz "Ludzie i religie w Polsce" (2012). Od kilku lat skupiam się na prowadzeniu blogów i szukam wydawców dla kolejnych książek. O kulturze piszę pod adresem https://svetomir.home.blog/, tu zaś piszę o polityce. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości