Tatarka Tatarka
138
BLOG

Nagrodę Literacką Nike 2022 otrzymał Jerzy Jarniewicz.

Tatarka Tatarka Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Profesor Jerzy Jarniewicz,

poeta, krytyk literacki, tłumacz. Studiował filozofię i anglistykę na Uniwersytecie Łódzkim. Stypendysta rządu Stanów Zjednoczonych. Pracował na wielu uczelniach świata. Laureat Nagrody Literackiej min. „Silesiusa”, czy „Orfeusza"

Wiersz z nagrodzonej książki „Mondo cane”

TRIAŻ

Będą prywatyzowali ptaki i już nie jestem pewien,

czy ziemia się kręci. Gdyby nie ten zgrzyt. Bo coś zgrzytnęło

za oknem, a tylko człowiek kłamie. Jak dobrze, myślę, że

zgrzytnęło i mamy się czego, na jakiś czas, trzymać.

W poradni triażują, ruch taki, że mogłoby nas nie być, gdyby nie

wiechetek na głowie, który mi dłonią, w publicznym odruchu,

przygładziłaś. A ptak? Pamiętam, był taki dzień, że rąbnął jakiś w szybę,

gruchnął na balkon i leżał, z trudem chwytając powietrze. Co za ptak, nie wiem,

bo przestał oddychać i go uprzątnąłem. Dziś myślę, gdy do niego wracam,

że mógł to być, że niech to będzie, zbłądzak wiechetkowaty.

----------------------------

A było tak:

- Nagroda NIKE za dobre pióro i w dobre ręce!– pomyślałam po ogłoszeniu werdyktu jury.

Nie śledziłam listy książek nominowanych, sadziłam, że będzie jak zawsze.

Czasem przyjemnie jest mylić się.

Serdecznie gratuluję Nagrodzonemu.


Tatarka
O mnie Tatarka

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura