wzmianka wzmianka
514
BLOG

Elektrownie wodne. Kilka szczegółów

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 34

Aby moja praca wykonana przy poznawaniu tajników elektrowni szczytowo pompowych w Polsce nie poszła na marne, poświęciłam dzisiaj trochę czasu na uszczegółowienie danych dostępnych na stronach PSE. Dane z arkuszy Excel wypreparowane z większych zbiorów i zestawione na obrazkach ułatwią zapamiętanie tego, co jest ważne w analizach tego ważnego, choć ilościowo ograniczonego magazynu energii. 

image

Spis elektrowni wodnych oraz turbin w nich działających zestawiłam oddzielnie, aby rysunki nie nabierały dużych rozmiarów. Dane o produkcji oraz magazynowaniu energii pochodzące z tych 18 turbin można było, jak zwykle, pokazać w funkcji czasu - tu w ciągu 24 godzin pracy w dniu 3 stycznia 2018 roku oraz w odniesieniu do wykonanej pracy w ciągu całej doby. 

image

Każda godzina doby ma dane o generacji i pompowaniu wody. Pompowanie odbywa się nocą od 1 do 8 oraz po 23. Generacja odbywała się w dwu dobowych szczytach - południowym i wieczornym. 

Jaki udział w dobowej pracy miały poszczególne turbiny zobaczymy na kolejnych rysunkach zestawionych oddzielnie:

imageimage

I to zamyka moje dociekania o pracy elektrowni wodnych w Polsce. Egzaminu nie muszę zdawać. 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka