wzmianka wzmianka
1404
BLOG

Elektrownia o mocy 72 kW na dachu kościoła

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 41

Piszę o instalacjach zlokalizowanych w różnych rejonach kraju, w tym także o instalacji w Jaćmierzu - rodzinnych stronach mojego śp. Męża. Dzisiaj przypomniałam sobie o instalacji w moich rodzinnych stronach, na terenie trójmiasta Jaworzno. Trójmiasto składa się z trzech kiedyś odrębnych jednostek administracyjnych: Jaworzna, Szczakowej oraz Ciężkowic. W tymże Jaworznie, włączonym kiedyś do województwa katowickiego a obecnie śląskiego, znajdują się dwa kościoły pw. Matki Boskiej Nieustającej Pomocy. Urodziłam się w jednej z tych parafii i w tym kościele przyjęłam wszystkie Sakramenty Święte. 

Na Osiedlu Stałym w Jaworznie wybudowano Sanktuarium pod tym samym wezwaniem. Sanktuarium to jest od roku 2011 znane szerzej jako elektrownia słoneczna. Jest to obiekt monitorowany na innej stronie internetowej, z którą będę się zapoznawała w najbliższym czasie. Dzisiaj pokaże obrazki z historią produkcji prądu z tej dużej instalacji złożonej z 312 paneli o łącznej mocy około 72 kW i wydajnościach do 1000 godzin wykorzystania pełnej mocy w ciągu roku. 

image

Ilość produkowanej energii w poszczególnych miesiącach przedstawia się następująco:

image

Lepszą jakość tabeli oraz grafikę do niej można znaleźć w źródle. Strona ta jest bardzo rozbudowana i może zadowolić nawet wybrzydzających się na mnie jako dyletantkę, energetyków. Zachęcam do jej odwiedzania. Elektrownia jest pokazana także w wiadomościach TV oraz na filmie.

.

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka