Stary Wiarus Stary Wiarus
582
BLOG

Wtórne dziewictwo por. Jana Stefana Pietrzaka

Stary Wiarus Stary Wiarus Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 46

image


Ileż to ja się nasłuchałem od patriotycznie usposobionych rodaków rok temu, po napisaniu notki "Stulecie Stylistów II"

https://www.salon24.pl/u/wtemaciemaci/937634,stulecie-stylistow-ii 

poświęconej kryształowemu charakterowi Jana Pietrzaka.


A teraz, niestety, znalazły się kwity... 

Na ćwiczeniach rezerwy odbytych pomiędzy 11 a 24 września 1974, czyli grubo po sukcesach Kabaretu Hybrydy i u szczytu kontestacji PRL przez Kabaret Pod Egidą, ówczesny ppor. (późniejszy por.) Jan Stefan Pietrzak wchodził w skład Grupy Zabezpieczenia Propagandy Specjalnej Głównego Zarządu Polityczno-Wychowawczego WP, jako oficer propagandy specjalnej.

Przełożeni opiniowali: "Potrafi opracowywać bardzo cenne materiały propagandowe. Treścią opracowywanych materiałów wykazał zrozumienie zadań propagandy specjalnej".

https://nczas.com/2020/10/11/historyk-znalazl-akta-jana-pietrzaka-dla-pzpr-robil-to-samo-co-dla-pis-foto/

https://twitter.com/Cenckiewicz/status/1314944156012249088

Sam już nie wiem, czy odczuwać satysfakcję, że nigdy nie przyłączyłem się do chóru wujów wysławiających nieustraszonego pana Janka, czy smucić się, że kolejny pomnik okazał się gnidą...


Ja wiem, że on stary, on chory, że ma 83 lata, że nie przystoi, że się poprawił, że bard, że żywy pomnik przemian, że odznaczony etc. Ale ja do śmierci nie zapomnę temu sukinsynowi, że potrafił doprowadzać młodego mnie do autentycznych antykomunistycznych uniesień i łudzić nadzieją na lepsze jutro – jako komunistyczny ekspert od propagandy specjalnej.


image















emigrant (nie mylić z gastarbeiterem)       

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka